אחרי שוועדת הכנסת הכריזה עליו כח"כ פורש, ואם בית המשפט לא יהפוך את ההחלטה, עמיחי שיקלי לא יוכל להתמודד בבחירות לכנסת הבאה ברשימה קיימת או לרוץ עם מתודדים שהיו חברים בכנסת הנוכחית. אם ירצה להתמודד בבחירות הבאות יהיה חייב לעשות זאת ברשימה חדשה לגמרי עם אנשים שלא מכהנים כעת בכנסת. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שיקלי גם יכול להתפטר מהכנסת הנוכחית ולבכך לבטל את ההפרשה שלו, אולם הוא כבר הבהיר כי הוא אינו מתכוון לעשות זאת. בראיון ב-103FM הבוקר אמר שיקלי כי "אין שום סיכוי שאתפטר מהכנסת, בשום מצב. מצפוני שקט, הלכתי עם האמת הפנימית שלי".

אלא שכאן עולה שאלת יכולתו של שיקלי - ומפלגתו, אם יקים כזאת - למשוך מספיק מצביעים כדי לעבור את אחוז החסימה. לפי סקר גולשים שערכנו אתמול והבוקר, עולה כי רוב המצביעים מעריכים שמפלגה חדשה בראשות שיקלי לא תצליח לעבור את אחוז החסימה. מתוך 18,832 המצביעים שהשתתפו בסקר האינטרנטי, עולה שכמעט שני שלישים מהם - 12,336 מצביעים לא חושבים ששיקלי יכול לעבור את אחוז החסימה, לעומת קצת יותר משליש - 6,496 מצביעים - שאומרים שהוא יעבור.

צריך לציין שהכנסת ה-24 עודנה מתפקדת ולמרות שלקואליציה יש כרגע 60 חברים בלבד הממשלה עדיין לא נפלה, וייתכן שהבחירות הבאות עדיין רחוקות. בנוסף, ייתכן ששיקלי יחבור לאנשים שכן יסייעו לו לעבור את אחוז החסימה