חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) פרסם הבוקר (שישי) מודעה גדולה בעיתון "ישראל היום", נגד ראש השב"כ רונן בר. בן גביר טען כי השב"כ הדליף חוות דעת כנגדו בקיום תדרוכי עיתונאים והציג אותו כ"נפץ שצריך לנטרל". 

"מדובר בכשלון של ראש השב"כ שבמקום לעבוד בשטח ולטפל בטרור, הוא מתדרך נגד חבר כנסת בכלי התקשורת. ראש השב"כ צריך לדעת שמילים יכולות להרוג ואמירה בסגנון 'בן גביר נפץ ונפץ צריך לנטרל', עשויה להביא חלילה לאלימות ופגיעה. אני דורש מרה"מ בנט, השר לפיד וחברי מרצ לגנות את האמירה המסוכנת", אמר ח"כ בן גביר. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב בחריפות לדבריו של בן גביר: "ראש השב"כ הקדיש את כל חייו כדי שאנחנו נוכל לישון בשלווה ובביטחון. איומי הטרור על מדינת ישראל אדירים. לוחמי השב"כ עומדים בפרץ ומצילים חיים של ישראלים באופן יומיומי. מסירות הנפש שלהם ראויה רק לדבר אחד - הכרת תודה. הקמפיין הפוליטי המסוכן של נגד השב"כ והעומד בראשו הוא מעשה אנטי-ישראלי פחדני שנועד להבעיר את המדינה באש של קנאות וכאוס. אני מגבה ומחזק את כל לוחמי השב"כ ואת העומד בראשו. אם יש למישהו טענות לגבי החלטות מדיניות - אני ראש הממשלה. אני הכתובת". 

בן גביר הגיב לדברים: "בנט משתמש בראש השב"כ לצרכיו הפוליטיים. אני אוהב את אנשי השב"כ ומגן עליהם בוועדות הכנסת, אולם אסור לראש השב"כ לתדרך נגד נבחר ציבור ומותר לנבחר ציבור להטיח ביקורת בכך שראש הממשלה משתמש בראש השב"כ. בדברי בנט אין התייחסות עניינית לכך ששב"כ מתדרך נגד נבחר ציבור, ההגיון המעוות שמסתתר אחרי דבריו זה שלשב"כ מותר לתדרך נגדי, אבל לי אסור להגיב להסתה שלהם נגדי. צביעות".

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אוהד צויגנברג)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אוהד צויגנברג)

גם מפלגת הציונות הדתית פרסמה תגובה לדבריו של בנט: "נפתלי בנט ממשיך לשקר ולפלג בקצב שהוא נושם. יו״ר הציונות הדתית מעולם לא התבטא כנגד ראש השב"כ רונן בר והוא מלא הערכה למלחמה של הארגון והעומד בראשו  בטרור האיסלאמי. שלא כמו אצל בנט בעבר, שלא היסס לפני שהדליף מדיוני קבינט מצגות שלמות ותקף את מפקדי צה"ל ושירותי הביטחון על ימין ועל שמאל, כשלסמוטריץ' יש ביקורת על גורמי הביטחון היא נאמרת בדיונים ענייניים בחדרים הסגורים. התנהלותו של בנט בשבועות האחרונים היא היסטרית, מבוהלת ורוויה האשמות לכל כיוון, התנהלות המאפיינת אדם שחש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו ומעידה מעל לכל שבנט יודע היטב שימיה של ממשלת הכניעה שהקים עם האחים המוסלמים ספורים. בייאושו, בנט לא מפסיק להסית ולפלג, וכעת רותם בחוסר אחריות גם את השב"כ לקמפיין פוליטי אבוד מראש".

"אכן, האחראי היחיד לאובדן המשילות בנגב, בערים המעורבות ולהנפת דגל פלסטין וחמאס בהר הבית הוא נפתלי בנט שמכר את מדינת ישראל למפלגת האחים המוסלמים בתמורה לתפקיד, לשכה וכיבודים. אותו בנט שמנע מצעד דגלים ברחובות ירושלים ומאפשר הערב לשיח המסית ותומך הטרור, ראאד סלאח, להגיע ללוד ולהבעיר את השטח

שר החוץ, יאיר לפיד, תקף את בן גביר: "איתמר בן גביר, העבריין המורשע שנתניהו רוצה למנות לשר הבט״פ, סימן לעצמו מטרה חדשה להתקפות שלו: ראש השב״כ ולוחמיו. אני מצפה מראש האופוזיציה לגנות בחריפות את בן גביר. לוחמי השב״כ מסכנים חייהם יום יום להגנת עם ישראל. אני שולח להם ולראש השב״כ רונן בר חיזוק גדול".

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר: "שלנו. זו המשמעות של ריבונות. מדינה שלנו, צבא, משטרה, שופטים, פקידים, ושב״כ משלנו. זה החלום של דורות רבים של יהודים בגולה שהכל סביבם היה שלהם. ריבונות זה לא גנרל בן גביר וגנרל רוטמן שמצייצים ומפגינים על איך נלחמים ריבונות. לשלוח אחרים. ריבונות זה להלחם ולסכן את חייך למען המדינה".

בתנועת 'דרכנו' הגיבו: "עכשיו גם נגד השב"כ. הלוחמים שמסכנים את חייהם לילה לילה, זוכים למתקפה והסתה מהגזען שלא שירת דקה בחייו.
מישהו שמע גינוי של ראש האופוזיציה לדברים?".

המודעה של מפלגת ''עוצמה יהודית'' נגד ראש השב''כ (צילום: צילום מסך)
המודעה של מפלגת ''עוצמה יהודית'' נגד ראש השב''כ (צילום: צילום מסך)

בתוך כך, ח"כ בן גביר פנה היום לקצין הכנסת בבקשה לחקור את דבר הודעת איום שנשלחה לחשבון הפייסבוק שלו. בהודעה, שנשלחה על ידי פרופיל בשם מחמד עואודה, נכתב לחבר הכנסת: "אתה ובני משפחתך תהרגו, אנחנו נהרוג אותך". להודעה צורפה תמונה של כדורי רובה. 

"קורא לפוליטיקאים מהשמאל ולגורמים בשב"כ להפסיק להסית ולתדרך נגדי", אמר ח"כ בן גביר בתגובה להודעת האיום". רק לפני שבוע גורם בשב"כ התבטא ואמר 'בן גביר נפץ ונפץ צריך לנטרל'. מילים יכולות להרוג ואסור להבדיל בין איומים על צד שמאל של המפה לאיומים על צד ימין של המפה", הוסיף ואמר: "הפוליטיקאים מהשמאל לא מגנים איומים של אנשי ימין, ורק כשיש איומים על חייהם של אנשי שמאל הם מתעוררים".


הודעת האיום שנשלחה לח''כ איתמר בן גביר  (צילום: צילום מסך)
הודעת האיום שנשלחה לח''כ איתמר בן גביר (צילום: צילום מסך)


כזכור, מוקדם יותר השבוע, נשלחו אל ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, מכתבי איום. באחד המכתבים היה קליע של נשק, ובו נכתב אולטימטום שקרא לראש הממשלה להתפטר מתפקידו.