כתב אישום הוגש היום (שני) נגד עודה אבו גודה, אביו של רוצח לוחם הנח"ל רון קוקיא ז"ל בשנת 2017, זאת לאחר שאיים על אביו של החייל. לצד כתב האישום, הוגשה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

כאמור, בשבוע שעבר נערך דיון בבית משפט השלום בבאר שבע, בו נכחו השניים. מכתב האישום עולה, כי מחוץ לאולם בית המשפט, התפתח ויכוח בין הנאשם ואחיו, חסין אבו ג'ודה לבועז, המתלונן הראשי ואנשי עמותת "אם תרצו" שליוותה את משפחת קוקיא. במהלך העימות, קוקיא אמר לחבריו כי הנאשם הוא אביו של הרוצח. 

במהלך הוויכוח, הצדדים הטיחו אחד בשני מילות גנאי, והנאשם ואחיו הפנו אצבעם כלפי בועז, שפנה אל הנאשם וכינה את בנו "רוצח יהודים". בהמשך, הנאשם ביקש ממנו לצאת החוצה, ואיים עליו בפגיעה שלא כדין בגופו, בכך שאמר לו שהוא יודע היכן הוא מתגורר, וזאת במטרה להפחידו. בשל זה, מאבטחים שהוצבו במקום חצצו בין השניים.

לצד כתב האישום המדובר, נגב אביו של המחבל עמד אישום אחר, בגין סיוע לבנו לבצע את אותו פיגוע שאירע בשנת 2017. במהלך אותו דיון בעניינו של האב, שהתנהל בבית המשפט בבאר שבע, פרץ עימות כאשר לפתע בני משפחת המחבל התפרצו לעבר אביו של קוקיא וצעקו: "אתה חנטריש, אתם רוצחים, נקו את הידיים שלכם". 

פקד מיכאל צבי, ראש משרד החקירות בתחנת באר שבע, מסר: "מדובר באירוע חמור של איומים בין כותלי בית המשפט באופן ובנסיבות אותן הדעת אינה יכולה לסבול. לפיכך, פעלנו למיצוי הדין במסר חד וברור בו אין מקום לפתרון מחלוקות בדרך של אלימות מכל סוג שהיא".