עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, יתייצב הבוקר (שלישי) פעם נוספת בבית המשפט המחוזי בירושלים. חקירתו הנגדית מטעם ההגנה תמשך, לאחר שאתמול, נשאל על "יחסו המיוחד" לנציגי בזק, שטען כי נבע ממניעים מקצועיים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

החקירה הנגדית התמקדה רבות סביב נושא ההפרדה המבנית של בזק, במטרה למגר את הריכזיות בה ונטען פעלה לטובת החברה בחריגה. בעדותו טען פילבר כי סבל מ"רדיפה" והוסיף: "כשאני אומר 'רדיפה' לזה אני מתכוון - קיבלתי 'טיפול VIP' ממבקר המדינה שאף גורם מנהלי לא קיבל". עו"ד ז'ק חן עקץ את התובעת עו"ד ליאת בן ארי והשיב לו "תאר לך מה היה קורה אם היית מתמנה למפכ"ל".

עוד חשף בעדותו כי המיליארדר חיים סבן, מבעלי פרטנר בעברת, איים כי במידה ותאושר ההפרדה המבנית בבזק, הוא ידאג לערעור היחסים בין ישראל לארה"ב, במסגרת יחסיו עם הילרי קלינטון.

הילרי קלינטון, חיים סבן וציפי לבני (צילום: רויטרס)
הילרי קלינטון, חיים סבן וציפי לבני (צילום: רויטרס)

עו"ד ז'ק חן, המייצג את בני הזוג אלוביץ', הציג אתמול חלקים בחקירה, המסבירים כי פילבר נהג בגישה זו גם עם הוט, שהייתה גדולה וחשובה בשוק אך לא ניטען שנעשה אצלה דבר מה חריג. פילבר מצדו, אישר כי במסגרת תפקידו כמנכ״ל משרד התקשורת נפגש עם כל בעלי התפקידים הבכירים של חברות התקשורת, וגם מתווך את הטענות לצוות המקצועי במשרד, מתוך תפיסתו ‘להסתכל לחברות בלבן של העיניים׳.

זאת, לאחר הדיונים בשבוע שעבר, בהם טען פילבר כי הוא אינו זוכר את התנאים שהעיד עליהם במשטרה. בנוסף, בעקבות מספר תשובות שהעניק פילבר לחוקריו, אמרה התובעת תירוש כי "העד מאמץ בחיבה ובהסכמה כל תזה שמוצגת לו על ידי ההגנה".