ברקע פתיחת מושב הקיץ של הכנסת מחר, סיעות הקואליציה שוקולת להחרים את הצבעת אי האמון של האופוזיציה המתוכננת למחר. זאת, על מנת למנוע ממנה הישג תעמולתי בהצבעה. ההחלטה התקבלה על רקע הטלטלה הפוליטית בממשלה, איבוד הרב בכנסת ובצל האיומים של מפלגת רע"מ לפרוש מהקואליציה. ההחלטה הסופית אם להחרים את ההצבעה, תתקבל מחר בצהריים.

בתוך כך, יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת בועז טופורובסקי, התראיין לערוץ הכנסת והתייחס לפעילות הקואליציה בכנסת: "60 חברי קואליציה הם מאוחדים, אני עשיתי שיחות עם כולם, הם הבטיחו לסילמן שאחרי שעתיים או יומיים יבואו עוד עריקים והנה זה לא קרה. ז"א ייצבנו את הקואליציה. יש את גוש ביבי עם 54 עם סילמן ושיקלי ויש לנו רוב".

"הסיפור עם רע"ם הוא לא שפוט, הם הודיעו שהם לא באים השבוע וזו בהחלט בעיה, לא נוכל להחזיק קואליציה בלי רע"מ לאורך זמן. אני מקווה מאוד שההסתה של הקיצוניים הן מימין והן משמאל לא תגרום לעייפות החומר. אנחנו רוצים לטפל בעם, זה סוג של נס שקשה לתחזק אותו" הוסיף.

מנסור עבאס, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במקביל, חבר הכנסת, מנסור עבאס, אמר, כי הודיע אתמול לראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, כי "עתידה של מפלגת רע"מ תלויה בגורל הר הבית". 

חבר הכנסת עבאס הוסיף כי "עמדתה של רע"מ בתוך הקואליציה בנוגע למסגד אל-אקצא תתקבל בהתאם לתוצאות הפסגה הבינלאומית בין ירדן וישראל. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל-אקצא והמקומות הקודשים בירושלים. נדגיש כי פיתרון הקבע הוא סיום היעלמות הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל-אקצא".

עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בהר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

כזכור, מועצת השורא של התנועה האסלאמית החליטה בחודש שעבר כי מפלגת רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואלציה. בנוסף, היא תפתח במשא ומתן מול שאר המפלגות הערביות בכנסת להכרזה על התפטרות של כל הנציגות הערבית מהכנסת במחאה על "התוקפנות הישראלית על המסגד אל-אקצא". 

בעקבות כך, העביר ח"כ עבאס מספר דרישות לחזרת מפלגתו לממשלה והכנסת. במשא ומתן בינו לבין לפיד,  עולים דברים שונים, לאו דווקא קשורים ישירות למצב בהר הבית. עבאס דורש זירוז של דברים שנמצאים בהסכם הקואליציוני כמו החלטת ממשלה על ייצוג הולם והסדרת ישובים. וכמובן, הר הבית, הנושא הרגיש מכול. בסביבת לפיד משדרים אופטימיות בנוגע לסיכויים ליישוב המשבר ולשובם של חברי רע"מ.