באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד השייח' יוסוף אלבאז, בן 63 מלוד, בגין שני אישומים של הסתה לאלימות. זאת, לאחר שהביע תמיכה במתפרעים שתקפו שוטרים בהר הבית בשבועות האחרונים, במהלך חודש הרמדאן. בתוך כך, הוגשה בקשה להורות על מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו וזאת נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו.

מטעם הפרקליטות נמסר, כי על פי האישום הראשון, השייח' אלבאז פרסם בחשבון הפייסבוק שלו פוסט תמיכה בעימותים בהר הבית. במהלך חודש הרמדאן התרחשו עימותים והתפרעויות אלימות באזור העיר העתיקה בירושלים, אשר כללו יידוי אבנים, זיקוקים וחפצים לעבר השוטרים. זמן קצר לאחר מכן, השייח' אלבאז כתב: "הצעירים והאמיצים, אנשי החופש, זוהי רשימת הכבוד הגי'האדית אשר דרסה את הכיבוש הישראלי ומנעה ממנו את חלוקת מסגד אל-אקצא. זוהי רשימת הכבוד אשר חשפה חלק מאותם מנהיגים פוליטיים בישראל אשר מעוררים מחשבות שווא בעקב דעת הקהל מכל מחשבה אחרת, מלבד הגנה על אל-אקצא".

עימותים בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
עימותים בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

הוא הוסיף בפוסט כי "אללה יברך אותם ואת הג'יהאד. אתם הגיבורים ורק אתם. המשטרה והצבא הישראלי חלק יותר מקורי עכביש, הניצחון הוא שלכם, ובעזרת אללה היקר והאדיר". כאמור, הפוסט היה נגיש לאלפי מעוקביו בשת הפייסבוק ושימש במה לאחרים להביע תמיכה בתוכן האלים והמסית באמצעות לייקים ושיתופים.

האישום הנוסף, מתייחס לכנס שנערך יומיים לאחר מכן בסמוך למסגד הגדול בלוד בהשתתפות מאות אנשים. השייח' אלבאז שנאם בכנס, פנה לקהל והביע דברי שבח ותמיכה באירועים האלימים בהר הבית. הנאשם אמר כי "אני רוצה להצדיע הצדעת כבוד ותפארת, אני רוצה לתת זאת לבני הנוער, שלצערי כמה מבוגדי עמנו קראו להם בריונים. הצעירים האלה ששמים רעלת פנים ומגנים על אל-אלקצא בגופם החשוף עם אבנים, ברזל ועצים מול מכונת המלחמה הישראלית. אנחנו צריכים לנשק את הראש והרגליים שלהם". על פי הפרקליטות, פרסום זה זכה לתפוצה רבה ברשתות החברתיות, כאשר באחד העמודים, צפו בו כ-24 אלף איש.

עימותים בהר הבית (צילום: רויטרס)
עימותים בהר הבית (צילום: רויטרס)

בתוך כך, הפרקליטות הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים, על כך שהנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות אלו הוא ממשי וניכר. מטעם הפרקליטות נמסר כי מדובר בהתבטאויות מסיתות בעלות השפעה רבה על חוג רחב של אנשים, ועל רקע התקופה המתוחה שבה אנו מצויים, שבאה לידי ביטוי בפיגוע טרור ברחבי הארץ שבמהלכה נרצחו 19 ישראלים.