תשעה חודשים אחרי שנדחתה בקשתו לשחרור מוקדם, ועדת השחרורים החליטה היום (שני) על שחרורו של עבריין המין אלון קסטיאל, זאת ארבע שנים בלבד לאחר שהחל לרצות את עונשו. לאחר החלטת הוועדה, בפרקליטות הגישו בקשה לעיכוב ביצוע, על מנת שיוכלו לערער נגד שחרורו המוקדם של קסטיאל. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את השחרור בשבוע.

ח"כ לימור מגן תלם, ממפלגת ישראל ביתנו, מסרה בתגובה להחלטה: "קסטיאל הורשע בעבירות מין חמורות של שתי נשים שאותן סימם ואנס באכזריות. וזאת כאשר היו עוד תלונות רבות כנגדו שלא הבשילו לכדי כניסה לכתב האישום. כעורכת דין אני רואה בשחרורו המוקדם תעודת עניות למערכת המשפט, שעליה להגן על הקורבנות מפני התוקפן. נשים צריכות להרגיש ביטחון ברחובות בכל מקום אשר ילכו. זאת היא זכות יסוד בסיסית לכל אדם באשר הוא".

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין: "שחרורו המוקדם של קסטיאל הוא יריקה נוספת בפרצופן של הנפגעות ובציבור כולו. יותר מ-15 נשים התלוננו במשטרה. צריך לזכור שקסטיאל קיבל עסקת טיעון מקלה על עבירות אינוס, בעיקר בשל הדרישה ההזויה מהנפגעות לחשיפת הטיפול הנפשי שלהן. עכשיו גם שוכנעה ועדת השחרורים כי אינו מהווה יותר איום. טעות״.

בעקבות ההחלטה של ועדת השחרור לקצר את מאסרו של אלון קסטיאל, עו"ד עינת פישר-לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל מסרה: "ההחלטה של ועדת השחרורים לקצר את עונשו של קסטיאל מצטרפת לשורת החלטות על קיצור עונשם של עברייני מין בישראל. החלטות אלו הוות פגיעה קשה במאבק נגד עברייני מין.חברה שמבקשת להלחם בתופעה צריכה להציב קוים אדומים. העונשים הקלים לצד השחרורים התכופים מהווים מסר קשה לנפגעות שמעיזות לקום ולהגיד עד כאן. קוראות לפרקליטות להמשיך את התנגדותה ע"י ערעור על ההחלטה".

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית:"ההחלטה לשחרר את קסטיאל היא סטירה אחת יותר מדי בפניהן של הנפגעות. קסטיאל הוא עבריין מין סדרתי, טורף שהותיר אחריו שורה ארוכה של נפגעות וקיבל "הנחת כמות" ועונש פחות מסמלי מלכתחילה. אבל ועדת השחרורים אפילו לא עשתה היום את המינימום הדרוש ממנה בחוק - הנפגעות לא עודכנו על הדיון, ולא ניתנה להן הזכות הקבועה בחוק להביע את עמדתן בפני הוועדה. אפילו היום, גופי התקשורת קיבלו הודעה על השחרור שעתיים לפני הנפגעות - עד כדי כך מערכת המשפט מוכנה למחוק אותן ולהתעלל בהן". 

עוד הוסיפו באיגוד ומסרו כי "מעבר למסר הציבורי המחריד של ההחלטה הזאת, היא מייצרת פגיעה אנושה וחוזרת בנשים שבהן פגע קסטיאל, והעובדה שועדת השחרורים בחרה להוסיף לפגיעה שלהן היא לא פחות משערוריה. אנחנו קוראות לפרקליטות למלא את תפקידה כשליחת הציבור ולערער על ההחלטה. את החרפה הזאת אנחנו חייבות וחייבים להסיר".

בבקשה לשחרור מוקדם טען קסטיאל, מי שהורשע בינואר 2018 בעבירות של ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה, כי עבר תהליך טיפול שיקומי בכלא וקיבל אחריות מלאה על המעשים שבגינם הורשע.למרות ההצהרה שלו לכאורה, ישנן נשים שלא מאמינות לו ומאמינות כי מקומו עדיין מאחורי סורג ובריח. זאת, אחרי שהורשע ונידון לעונש מאסר בן ארבע שנים ותשעה חודשים.

בפוסט שפרסמה אחת המתלוננות נגדו היא טוענת כי "יש מצב שתוך כמה ימים הוא יהיה בחוץ. תוכלו לראות אותו ואת משפחתו שוב בכל אירוע אמנות, עיצוב וכל מסיבה. אל תטעו, הוא לא עומד להתחבא. זה לא הטיפוס. הוא יצא עם כתבת שער והכול יחזור לקדמותו". 

היא הוסיפה פחות מיממה לפני שתקבל את זכות הדיבור בדיון בפני הוועדה. "אנסה להסביר מדוע זו טעות לתת לאיש הזה פרס של שחרור מוקדם על התנהגות טובה. אדגיש עד כמה נזק עצום זה יעשה לי אישית ולרבות אחרות כמובן. אדבר מול הוועדה כדי להביע התנגדות ולהשמיע את קולי. אני אדבר כי כבר לא יאנסו לשתוק יותר בעולם".