פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום לבימ"ש השלום בכפר סבא נגד אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 64,  שנאשמת בשליחת מכתבי איומים ובהם קליעים חיים לגילת בנט רעיית ראש הממשלה נפתלי בנט ובנם יוני. כתב האישום מייחס לה עבירות של סחיטה באיומים של ראש הממשלה והחזקת ונשיאת נשק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, הנאשמת הינה פעילה פוליטית, המרבה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים פוליטיים, ולהשתתף בהפגנות ומחאות פוליטיות. מזה חודשים רבים, בליבת השקפתה ופועלה הפוליטיים-אידיאולוגיים, מצויות התנגדות ועוינות קשות, כלפי ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, וסביבתו הקרובה.

במהלך תקופה זו, הרבתה הנאשמת לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות.

על רקע זה, במועד שאינו ידוע במדויק, החליטה הנאשמת, להפנות לראש הממשלה איומים, לרצוח אותו, את אשתו, גילת בנט, ואת בנו, אם לא יתפטר מתפקידו. בהתאם לכך, החל מיום 3.4.22 ועד ליום 11.4.22,  מעת לעת, בשלבים, הכינה הנאשמת שני מכתבי סחיטה באיומים:

הראשון, מעטפה הממוענת בכתב ידה לגילת, במכללה ברעננה בה היא עובדת מעת לעת, בתוכה שמרדף בו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר בו המלל המודפס הבא: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר".

השני, מעטפה הממוענת בכתב ידה ליוני, בבית ראש הממשלה ומשפחתו ברעננה, בתוכה שמרדף בו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר בו המלל המודפס הבא: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".

במהלך הכנת שני המכתבים הקפידה הנאשמת לגעת בכל הפריטים שהרכיבו אותם רק באמצעות כפפות או שקית שחבשה על ידיה כדי לא להותיר עקבות שיובילו לזיהויה. זמן מה לאחר סיום הכנת המכתבים שלחה הנאשמת את שני המכתבים לנמעניהם.

ב-25.4.22 התקבל המכתב הראשון במזכירות מכללת רעננה. תכולת המכתב נבדקה על ידי מאבטח אישים והמכתב הועבר לטיפול המשטרה.

ב-28.4.22 התקבל המכתב השני ביחידת הבידוק במרכז המיון הארצי של דואר ישראל במודיעין. באותו היום נבדקה תכולת המכתב על ידי עובד היחידה והמכתב הועבר לטיפול המשטרה.

כתוצאה מהגעת שני המכתבים, הוגברה האבטחה שניתנה לבני משפחת ראש הממשלה. 

בבקשת המעצר כתבה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) כי "נגד המשיבה קמה עילת מעצר.... שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיה, והלהט הפוליטי-אידיאולוגי בגינו בוצעו, קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את בטחון הציבור, ראש הממשלה וסביבתו....מדובר בסחיטה/איומים ממניע פוליטי-אידיאולוגי, כלפי ראש ממשלה מכהן, לרצוח (בירי) לא רק אותו- אלא גם את אשתו ובנו הקטין- אם לא יתפטר מתפקידו". 

עוד נכתב: "הסחיטה/איומים הקשים הופנו באופן ישיר, מוחשי ופיזי, הן לכתובת מקום עבודה, והן לכתובת מגורים.... בוצעו בתכנון מוקדם מוקפד ומחושב... בוצעו באופן עקבי בשני מכתבים נפרדים, להבדיל ממעשה חד פעמי; מטבע הדברים .....בנסיבות אלה, יש כדי לפגוע מעבר לראש הממשלה ומשפחתו, גם בציבור כולו וביסודות המשטר הדמוקרטי".