הדיון בתיק 4000 במסגרת משפטו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התחדש הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. עורך הדין בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו, ממשיך לחקור את עד המדינה, שלמה פילבר, שאישר כי נעשה ניסיון לגייס אותו כעד מדינה כבר בקיץ 2017, עוד בטרם ניתן אישור לחקירת ראש הממשלה, קרי בניגוד לחוק יסוד הממשלה. 

במהלך העדות פילבר חזר על כך שחש שהוא מחויב להביא את הראש של נתניהו. בנוסף צוין כי כבר בשנת 2017 נעשה ניסיון לגייס את פילבר כעד מדינה עוד טרם אישור היועמ"ש לחקירת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. עוד העיד כי קיבל מסר מהחומרים שנתניהו זורק אותו' מתחת לגלגלים'. 

כאמור, במהלך הדיון האחרון שהתקיים שלשום חלה טלטלה כאשר פרקליטיו של יו"ר האופוזיציה נתניהו הגישו בשמו את התנגדותם הנחרצת לבקשת הפרקליטות לשנות פעם נוספת את כתב האישום, זאת בעקבות גילויים שעלו מחקירתו הנגדית של עד המדינה בתיק שלמה פילבר, כאשר התיקון המיועד עוסק במועד פגישתו של נתניהו עם פילבר.

13:09: עורכי דינו של נתניהו מציגים בפני פילבר כי בניגוד לעדותו על "שיחת נזיפה" שקיבל מנתניהו בנוגע לפיטורי הרן לבאות, שארכה מספר דקות, מחקרי התקשורת מראים כי לא הייתה שיחה תואמת נכנסת בתאריכים הרלוונטיים.

12:37: עו"ד בן צור לפילבר: "אתה מתכתב מאות פעמים עם העוזרת שלך עדי קהאן על הרן לבאות. אף פעם לא הזכרת שרה"מ אמר לך משהו עליו. הכיצד?". פילבר: "אני לא יודע להסביר את זה עכשיו".

12:30: עו"ד בן צור הראה לפילבר מחקרי תקשורת ביחס לטענתו שבחודשים אפריל-מאי התקיימה שיחה מראש הממשלה ונזיפה לגבי הרן לבאות. פילבר טען שהתקיימה שיחה בת 5-3 דקות, שהייתה ממושכת יותר משיחות אחרות. ממחקרי התקשורת עולה שהשיחה הארוכה ביותר היא בת 62 שניות. פילבר בתגובה: "אין לי מה להגיד".

11:30: פילבר מאשר: "נעשה ניסיון לגייס אותי כעד מדינה כבר בקיץ 2017". זאת, עוד בטרם ניתן אישור לחקירת ראש הממשלה, קרי בניגוד לחוק יסוד הממשלה. עו"ד בן צור: "כל מה שהוצג לך הוא הוא מיולי 17. בתקופה הזאת, לפי כל שיטה, גם של הפרקליטות, אין אישור יועמ״ש לעשות שום פעולה בעניינו של נתניהו. בטח שלא לגייס עד מדינה. האישור הראשוני ניתן ב 2.10.17, שלושה חודשים אחרי החקירה ברשות לניירות ערך. זו הפרה של חוק יסוד".

10:34: עו"ד בן צור: ההצעה שקיבלת - תן מידע מפליל על השר שלך (נתניהו) - אין הצעה אחרת. פילבר: כן. זאת ההצעה.

10:15: פילבר: "הבנתי מהחוקרים שנתניהו זורק אותי מתחת לגלגלים. זה משפיע על קבלת ההחלטות. עו"ד בן צור: "אין לך שום יכולת לדעת שאלה דברי הבל. אתה מניח שמה שאומרים לך זאת אמת". פילבר: "בתוך החקירה אין אפשרות לשלול כלום".

10:00: בתחילת חקירתו היום אמר פילבר "הרגשתי שהוא (החוקר) אמר 'תביא את הראש של נתניהו או של אלוביץ'', לא יודע על מה, בטח לא על קשר ביניהם כי גם אני לא ידעתי על זה. אני חושב ביני לבין עצמי וגם התייעצתי עם אשתי ואמרתי - אין לי באמת מה להביא חוץ מרכילות". עוד אמר פילבר: "אני מבין שבזק לא חשוב להם, אבל באמת לא היה לי מה לתת להם".