הותר לפרסום: כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי)  ע"י פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר, כנגד חשודים בפעילות טרור, אשר תכננו גם לפגוע בח"כ בן גביר. בשיתוף פעולה עם מחוז ירושלים במשטרה, עצר שב"כ את חברי חוליית הטרור, פעילי חמאס תושבי מזרח ירושלים, אשר תכננו פיגועים כנגד מספר יעדים, בינם כאמור ח"כ בן גביר. ראש הממשלה, נפתלי בנט, עודכן בעת האחרונה באופן רצוף על פעולות החקירה והסיכול של חוליית הטרור. 

בין השאר תכננו החשודים פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות, לרבות כאמור כוונה לפגוע בח"כ איתמר בן גביר. עוד עלו כוונות לייצור מטעני חבלה לממש פיגוע חטיפת חיילים ועוד. הפעילים אף רכשו רחפן לטובת חימושו ומימוש פיגוע באמצעותו, לעבר הרכבת הקלה בירושלים.

רה"מ הנחה את שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ואת רשויות אכיפת החוק לפעול בכל האמצעים הנדרשים על מנת לשים יד על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל.

הרחפן בו התכוונו להשתמש החשודים (צילום: תקשורת שב''כ)
הרחפן בו התכוונו להשתמש החשודים (צילום: תקשורת שב''כ)

על פי העולה בחקירה בשב"כ, חוליות אלו פעלו בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר במקביל לפעילותו זו, תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמא"ס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים. בנוסף, התברר בחקירה בשב״כ כי חברי החולייה תכננו להסתתר בחברון או בג'נין לאחר מימוש הפיגועים אותם תכננו.

עוד עלה בחקירה בשב״כ כי רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים שמטרתו- ביצוע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר, ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

רשיד רשק (צילום: תקשורת שב''כ)
רשיד רשק (צילום: תקשורת שב''כ)

בתחילת חודש אפריל, נעצר צפדי כאשר היה בדרכו להר הבית במטרה להשתתף בעימותים עם כוחות הביטחון או יהודים אשר יגיעו למקום. על פי כתב האישום הנאשמים השתתפו בהתפרעויות ובעימותים בהר הבית במהלך מבצע שומר החומות לפני כשנה, הנאשמים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בהר הבית.

מנצור צפדי (צילום: תקשורת שב''כ)
מנצור צפדי (צילום: תקשורת שב''כ)

חמזה אבו נאב (צילום: תקשורת שב''כ)
חמזה אבו נאב (צילום: תקשורת שב''כ)

יו"ר  עוצמה יהודית, ח"כ בן גביר, מסר את תגובתו לפרסומים: "מילים יכולות להרוג. זה לא סוד שבמשך כל החודשים האחרונים לפיד ובנט מסיתים נגדי. כך לדוגמא לפיד קרא לי צאצא של יגאל עמיר, ובנט מנסה להוציא אותי מתחום הלגיטימיות. עיתון הארץ מקדיש כל בוקר טור נגדי. על אנשי השמאל לדעת שמילים יכולות להרוג". 

בן גביר הודה גם לכוחות הביטחון על תפיסתם של החשודים: "מודה לכוחות הביטחון שסיכלו את נסיון הפגיעה בי, ומצפה שימשיכו לחקור את מאות קריאות ההסתה נגדי ולהעמיד לדין את המסיתים, המאיימים ושולחיהם. לא ארתע מאיומים וכוונות חיסול, ואמשיך לפעול במאבקי הצודק למען עם ישראל".

כזכור, בתחילת החודש פרסמנו כי עשרות הודעות עם איומים על חייו של בן גביר פורסמו ברשתות החברתיות הפלסטיניות. באחת ההודעות, פורסמה תמונתו של בן גביר, סביבו עיגול אדום ולצידה הכיתוב: "להרוג את המחבל הקיצוני". בפרסום אחר נכתב: "כל מי שרואה את בן גביר שיהרוג אותו מיד".

איומים על ח''כ בן גביר (צילום: רשתות חברתיות)
איומים על ח''כ בן גביר (צילום: רשתות חברתיות)

שבוע לפני כן פרסם חבר הכנסת כי אדם המכונה פאדי עואודה, אזרח ערבי תושב כפר כנא, איים על חייו בפייסבוק, כשבין היתר כתב: "מזמינים אתכם להתנקש באיתמר בן גביר". בפוסט שכתב, איים עואודה לבצע פיגוע התאבדות בתל אביב. בנוסף, הבטיח "לשרוף את ישראל".