היחידה המרכזית של משטרת ישראל בחבל לכיש, סיכלה הלילה (שישי) ניסיון חיסול של תושב האזור, על ידי חוליה המונה חמישה חשודים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, רגע לפני שמימשו את כוונתם. האירוע התקיים במסגרת סכסוך מתמשך בין ארגוני הפשע. במהלך הסיכול המשטרתי נתפסו נשקים, רכב גנוב ואמצעי לחימה שונים. 

במסגרת סכסוך מתמשך בין ארגוני הפשיעה בדרום, שכלל לאחרונה ניסיונות פגיעה שונים בין הצדדים, בהם אירוע ירי בעיר אשקלון בראשית השבוע, ביצעה ימ"ר לכיש של המחוז הדרומי חקירה סמויה, במטרה להתחקות אחר המעורבים באירועי הפשיעה האלימה ולסכל כוונות פגיעה נוספות.

בתוך כך, שוטרי הימ"ר הבינו כי ישנה "חוליית חיסול" המונה חמישה חשודים מאזור העיר אשקלון, שבכוונתם לפגוע בטווח הזמן המידי באדם המתגורר בישוב הסמוך לעיר, ולצורך כך התחמשו בנשקים, אמצעים ורכב גנוב.

הלילה, במהלך פעילות שוטרי הימ"ר, יחד עם יחידות מחוזיות, היחידה האוירית, יחידת יואב ותחנת אשקלון, על אותה "חוליה", התחזק החשד כי הם מתכוונים להוציא לפועל את ניסיון הפגיעה ועשו דרכם לעבר הישוב, ורגע לפני שהצליחו לממש את כוונתם, הוחלט בימ"ר לבצע את מעצרם, ובכך סוכל ניסיון החיסול.

סיכול ניסיון החיסול ליד אשקלון  (צילום: דוברות המשטרה)
סיכול ניסיון החיסול ליד אשקלון (צילום: דוברות המשטרה)

ברשותם של החשודים שניסו להימלט תוך ניגוח רכבי המשטרה, נתפסו על גופם שכפצים, כפפות והרכב הגנוב בו נסעו. במקביל, במסגרת הפעילות נתפסו מספר כלי נשק שעפ"י החשד נקשרים לחשודים והיו אמורים לשמש אותם לביצוע העבירה.

החשודים הובאו לחקירה בימ"ר לכיש, ולאחר מכן לבית המשפט אשר האריך את מעצרם של חמשת החשודים בשישה ימים נוספים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנו ממשיכים להיאבק בפשיעה במלוא העוצמה. ברכות לימ"ר לכיש על הסיכול, שבוצע תוך שיתוף פעולה מרשים עם יחידת 'יואב', שוטרי תחנת אשקלון, היחידה האווירית ויחידות מחוזיות. השוטרים שהשתתפו במבצע הסיכול הוכיחו מקצועיות ויצירתיות, ועל אף הניסיון לפגוע בהם פעלו בנחישות שהובילה ללכידת העבריינים".