אירוע חריג בשומרון: רכב ובתוכו תינוק בן שנה וחצי נגנב היום (שבת) בתחנת דלק בכביש 6, סמוך לוואדי ערה. כוחות צבא ומשטרה פתחו בסריקות אחר הרכב שנגנב, ובתום מרדף אותר הרכב בעיירה פרעון, השוכנת דרומית לטול כרם. החשודים בגניבתו נמלטו מהמקום. 

רן כהן, אבי התינוק אמר: "הילד נרדם והיינו צמודים לאוטו יחד עם גיסי, הלכתי עם הבן האמצעי לשירותים לרגע. אשתי וגיסי היו ליד האוטו, זה היה מהיר. כנראה בשנייה של חוסר תשומת לב הגנב נכנס לרכב. האוטו זז, בהתחלה חשבתי שזה גיסי ואני רואה שלא, אז הספקתי לרדוף אחרי האוטו לדפוק על השמשה והגנב המשיך. נפלתי והתגלגלתי. במהלך המרדף הוא שבר את היד. זה הרגיש כמו נצח, כולם בסביבה עזרו.

כאמור, בתום המרדף, התינוק נמצא בריא ושלם והוחזר יחד עם הרכב לתחומי מדינת ישראל והושב לחיק אמו. מהמשטרה נמסר כי חקירת גניבת הרכב הועברה אל המשטרה במרחב מנשה. האירוע נפתח עם קבלת דיווח מהאם, תושבת ראש העין, על כך שרכבה נגנב מתחנת הדלק בכביש 6 סמוך לוואדי ערה, כשתינוקה בן השנה וחצי בתוכו. 

התינוק שאותר על ידי כוחות צה''ל לאחר ששהה בתוך רכב שנגנב (צילום: דובר צה''ל)
התינוק שאותר על ידי כוחות צה''ל לאחר ששהה בתוך רכב שנגנב (צילום: דובר צה''ל)

מרגע הדיווח על גניבת הרכב, המשטרה פנתה לחברת פוינטר שתסייע לאיתור הרכב והכווינה את הכוחות לרכב הנטוש. בנוסף, משל"ט המשטרה במחוז מרכז הפעיל את כלל האמצעים הטכנולוגים, במטרה לאתר את מיקום הרכב ומגמת התנועה, לצד פריסת מחסומים בהתאם. 

מסלול גניבת הרכב  (צילום: וולף יחסי ציבור)
מסלול גניבת הרכב (צילום: וולף יחסי ציבור)

במקביל, עם קבלת האינדיקציה כי הרכב נמצא בתוך שטחי הרשות (שטח A), הועברה בקשה לסיוע לחטמ"ר מנשה. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר הרכב שנגנב ומחסומים רבים נפרסו במרחב. לאחר דקות אחדות כוחות צה"ל מצאו את הילד ללא פגע בכפר פרעון. עד לאיתור הרכב ובו התינוק, שהושב אל אמו בריא ושלם. חקירת גניבת הרכב הועברה אל המשטרה במרחב מנשה.