בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש הבוקר (שני) משפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. גם השבוע צפויה להימשך החקירה הנגדית של עד המדינה, שלמה פילבר, במסגרת תיק 4,000. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח הדיון טען סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, כי חוקי המשטרה הציבו בפני פילבר כי אם לא ייתן להם תשובות יותר חדות, לא יביאו אותו לחתימת הסכם עד מדינה, ושאל: "נבין מה אומרים לך, נמצאים באותה חקירה, מה שנאמר לך ע"י יואב תלם, אומר - 'משא ומתן מרחף... נפגש בבוקר אחרי שינה טובה' - אחרי שאתה מוסר נקודות?". 

09:30:  פילבר חשף כי במהלך החקירה כמעט ולא ישן במשך 48 שעות. עו"ד בן צור השיב: "ואתה קצת זומבי, אף אחד לא אומר לך, תישן על זה, תישן קצת?". 

פילבר: "אף אחד לא הציע לי". 

עו"ד בן צור: "רוצה להראות לך שזה 48 שעות, אתה אומר, 'נקודות עשינו באמצע לילה אחרי כמעט 48 שעות בלי שינה'". 

פילבר השיב בחיוב ואמר: "בחקירות דברים חולפים מהר, אין זמן לנתח כל מילה".  

עו"ד בן צור הציג קטע שהושמט מחומרי החקירה. 

10:30:  עו"ד בן צור הוכיח כי בעוד קטעים מחקירת פילבר בזמן שחתם על הסכם עד מדינה הושמטו בשל "הפסקת חשמל", בחדרים סמוכים באותו מקום נחקרו עדים נוספים וחקירתם תועדה.

טרם הדיון ביקשה הפרקליטות להוסיף שלושה עדי תביעה למשפטו של נתניהו, שמצדו מתנגד לכך וטוען באמצעות פרקליטיו כי תהיה פגיעה בהגנתו המשפטית עקב כך. נתניהו גם מכחיש קשר לאירועים המתוארים במסגרת תוספת של עדים בכתב האישום. מדובר בעדות של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, וכן של עדים נוספים בדבר תכשיט שניתן לכאורה לרעייתו של נתניהו, שרה.

גם השבוע צפוי פילבר להימשך ולהיחקר על ידי ההגנה שתנסה למקסם את זמן העדות שלו לקעקוע טענות שעלו במסגרת כתב האישום. פילבר חזר ואמר כי "כל ההחלטות שאני, שלמה פילבר, עשיתי – עשיתי למען שוק התקשורת. גם אם היו עיגולי פינות, לא הייתה כוונת זדון". 

עוד אמר: "החוקרים הציגו לי כי ראש הממשלה (נתניהו) זרק אותי מתחת לגלגלים. בתוך החקירה לא הייתה לי אפשרות לשלול זאת, ולא האמנתי שימציאו דבר כזה. הדבר הזה השפיע על קבלת ההחלטות שלי".

בשבוע שעבר אישר פילבר במהלך חקירתו כי נעשה ניסיון לגייס אותו כעד מדינה כבר בקיץ 2017, עוד בטרם ניתן אישור לחקירת ראש הממשלה, קרי בניגוד לחוק יסוד הממשלה. 

במהלך העדות פילבר חזר על כך שחש שהוא מחויב להביא את הראש של נתניהו. עוד העיד, כי קיבל מסר מהחומרים שנתניהו זורק אותו "מתחת לגלגלים".