בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת הפרקליטות לתיקון כתב האישום בנושא מועד פגישת ההנחיה בתיק 4,000. עם זאת קיבל בית המשפט את הבקשה להוספת עדי התביעה בתיק 1,000. על כך, הכתב המשפטי של ערוץ 13, אביעד גליקמן, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ואמר: "זה כרטיס צהוב בוהק לפרקליטות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו, אמר גליקמן: "השופטים צודקים. לפרקליטות כבר ידוע במשך תקופה ארוכה כל הסיפור של מועד פגישת ההנחיה, שזה לא מסתדר עם מה שפילבר אומר. זה לא שההגנה גילתה לתביעה, כל הכבוד על ההישג שלה, אך התביעה לא הוכתה בהלם מזה שלהגנה יש את דו"ח האיכונים".

שלמה פילבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל)
שלמה פילבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל)

"לכן אם היו רוצים לעשות את זה, היו צריכים לעשות את זה לפני הרבה זמן. אני באמת לא מבין למה הפרקליטות לא עשתה את הבקשה לפני. הם מסבירים את זה שהם הלכו עם הגרסה של פילבר. פילבר עדיין מתעקש שזה היה בתאריך מסוים בשבוע הזה. אין לי תשובה טובה למה ההתעקשות ללכת עם הגרסה של פילבר למרות שזה היה לשנות מילה אחת בכתב האישום, במקום לכתוב לאחר מינויו, לכתוב בסמוך למינויו", הוסיף.

לאחר מכן, הסביר מדוע הפרקליטות טעתה בבקשה לתיקון כתב האישום בעת הנוכחית: "זה ליפול בדברים שלא היו צריכים ליפול בהם. אני מסכים, וזו טעות גדולה מאוד, אבל נכון שההחלטה היא מכה לפרקליטות אבל השופטים שמים פה על השולחן את סעיף 184, שאומר שבית המשפט יכול להרשיע נאשם גם ללא עובדות שכתובות בכתב האישום. דוגמה קלסית היא הדוגמה שלפנינו. זה לא תירוץ לפדיחה או לפשלה של הפרקליטות שלא הייתה צריכה לבוא לעולם. אני לא חושב שזה מחליש אותם דרמטית, אני חושב שזה מחליש וזו מכה, אך לא דרמטית. כתב האישום לא נמחק, השוחד עדיין במקומו עומד".

לדבריו, "ציר הזמן חשוב כי לפי תזה של הפרקליטות, נתניהו נפגש עם פילבר, לפני שפילבר נפגש עם אלוביץ' בפעם הראשונה, כדי לתת לו הנחיות לאותה פגישה עם אלוביץ'. ואז פילבר נפגש עם אלוביץ', ולנגד עיניו עומדת אותה הנחיה שנתניהו אמר לו להיטיב איתו. אם פילבר נפגש קודם עם אלוביץ' ורק לאחר מכן עם נתניהו, יש פה בעיה בתזה של התביעה, ולכן ציר הזמן פה מאוד חשוב. אבל מה שיותר חשוב מהמועד זו כמובן התזה. אם הייתה אותה פגישה שהוא הנחה אותו. מה שכן משנה זה המועד שלצערה הרבה של התביעה משתנה פה ומקבל מכה".

בסיום, התייחס לתיק 1,000: "זה אומר שהפרקליטות תכניס מהדלת האחורית את כל עניין התכשיטים. אנו זוכרים שהדס קליין העידה על כך שהעניקה לבני הזוג נתניהו תכשיטים, הפרקליטות החליטה שלא להוסיף בכתב האישום סעיף לעניין הזה, אך היא מוסיפה עדים שיעידו על העניין. העדות של פילבר בבית המשפט בעייתית כי הוא אומר א', ואז ב' וכן הלאה. בפרקליטות ישמחו לא לסמוך על זה אלא על ההודאות שלו במשטרה ויילכו רק עם זה. השאלה איפה השופטים ואיך הם רואים את העדות. החלטה לא פשוטה, אך התיק לא קרס".