החיפושים אחר ספיר נחום נמשכים: מעצרו של בן ה-34 החשוד במעורבות בהיעלמותה של בת זוגו לשעבר, הוארך במהלך הלילה (בין ראשון לשני) בשבעה ימים. הוא בעל עבר פלילי המוכר למשטרה, מכחיש כי פגע בנחום.

במשטרה ממשיכים בחיפושים קדחתניים תוך הנחת עבודה שהצעירה עדיין בחיים, אולם לא נפסלת אפשרות שהחשוד פגע בה, כך עולה לפחות מהחיפושים במנהרות תת קרקעיות ובאזורים שאין בהם גישה לכלי רכב. עד כה אין לחוקרים קצה חוט לגבי מקום הימצאה, אם כי ברור שנחום עלתה לרכבו של החשוד והתיישבה במושב האחורי.

לצד זאת, במשטרה ביקשו להדגיש ברקע הודעות כוזבות שמופצות ברשתות על מציאת גופת הנעדרת מעכו ופעילות כוחות משטרה במקומות מסוימים, כי כוחות המשטרה ממשיכים כל העת בפעולות מבצעיות וחקירתיות לאיתורה של הנעדרת. "כל הודעת כזב פוגעת במאמצי החיפוש וברגשות המשפחה ועל כן יש לנהוג באחריות ולהיצמד להודעות של דוברות המשטרה בלבד".

מפקד תחנת עכו מסר: "אנחנו הופכים כל אבן, מגיעים לכל מקום שיש בו אינדיקציה שהיא יכולה להיות שם ומקשיבים לכל דיווח. כל מי שיש לו מידע כלשהו על מקום הימצאה של נחום מתבקש למסור זאת למשטרה".

מאז הפרסום של תמונתה התקבלו במוקד 100 של המשטרה עשרות קריאות מאזרחים, וכל דיווח שמתקבל נבדק ברצינות גמורה ובבהילות וזאת במטרה להגיע אל הנעדרת. עד כה כל הדיווחים שנמסרו נבדקו ולא נמצא סימן כלשהו שיכול לקדם את החקירה וגורמים בכירים במשטרה מציינים: "לדאבוננו אין לנו קצה חוט". 

במקביל לחיפושים הנרחבים, ממשיכים במשטרה לפענח מצלמות אבטחה, להתחקות אחר נוספות שייתכן ובהן תועדה הצעירה וכל זאת כדי לאסוף עוד פרטים אודות עקבותיה. בינתיים בידי המשטרה סרטון משמעותי אחד והוא זה שבו נראית נחום כשהיא עולה לרכבו של החשוד אבי ילדיה, סרטון שלא מתיר ספק כי סמוך להיעדרותה היא נפגשה איתו ונסעה ברכבו.

בין היתר ביצעה המשטרה חיפושים נרחבים ברחבי העיר עכו וכן באזורים שונים בגזרת המחוז, לצד הפעלת יחידות מבצעיות שונות ובהם יחידות הפרשים, נוהגי כלבים, יחידת הג'יפים וכן שימוש ברחפנים ובמסוק. 

ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)
ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

נחום, חיילת משוחררת ואם חד-הורית לבת שנתיים ובן שמונה חודשים, יצאה ביום חמישי מעט אחרי השעה 08:00 בבוקר מגן הילדים שבו השאירה את בתה. היא נראתה במצלמות אבטחה עולה, יורדת ועולה שוב לרכבו של בן זוגה לשעבר, ואחר כך גם צועדת לעבר הבית שבו היא מתגוררת עם אמה ואחותה.

עם זאת, ספיר לא הגיעה הביתה. בערב הודיעה המשפחה המודאגת למשטרה על היעדרותה. "קורה שהיא יורדת לשעה-שעתיים להתאוורר, אז חשבנו אולי רצתה קצת חופש, אבל דבר כזה מעולם לא קרה איתה", הוסיפה האחות עדן. "חיכינו עד 19:00 כי פחדנו שיגידו לנו להמתין 24 שעות אבל בשבע בערב אמרתי, זהו, אני לא יכולה יותר, משהו קרה פה. אני מפחדת שמישהו העלים אותה".

החשוד, שלו עבר פלילי בתחום עבירות הנשק, סמים ואלימות, נעצר כבר ביום שישי, אולם בטרם נחקר נועץ בעו"ד פאראס בריק מטעם הסניגוריה הציבורית ובסיום חקירתו שוחרר. החשוד אישר כי אכן פגש בנעדרת נחום והוסיף כי היא אם ילדיו. "אני לא קשור לאירוע ההיעלמות שלה בשום צורה", התעקש בפני החוקרים ומיד בתום חקירתו שוחרר.

נבהיר כי חוקרי המשטרה המשיכו להתחקות אחר החשוד וככל הנראה כבר צותתו למכשיר הטלפון מאז ששוחרר ממעצר, ולא בכדי הוא נעצר בשנית כבר במוצאי שבת וכעת עסוקים במשטרה בחיפושים בניסיון להתחקות אחר עקבותיה של הצעירה.