בבית המשפט המחוזי בירושלים נערכה הבוקר (שני) חקירתו הנגדית של עד המדינה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, על ידי עורך הדין עמית חדד, סנגורו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

עד לשלב זה נחקר פילבר על ידי עורך הדין בעז בן צור, ונשאל על ידיו על חקירתו בתיק 4,000. עו"ד חדד, לעומת זאת, התמקד בחקירה הנגדית בתיק 1,000, במהלכה נשאל פילבר על היחסים בין ראש הממשלה לשעבר ואיש העסקים ארנון מילצ'ן.

13:20: תמלול מהחקירה: פילבר: "שרפתם את הכסף של אזרחי מדינת ישראל אבל בסדר". חוקר מס' 2: "שרפנו את הכסף של מדינת ישראל?". פילבר: "עזוב, כולם יודעים את זה. אני אתן לכם לשאול, כל אחד מאיתנו היה מספר לכם את זה. כן סיגריות, לא סיגריות כמה מתנות, חברים ו... עזוב. כל עם ישראל יודע את זה, כל העיתונאים יודעים את זה, כל העולם ואשתו יודעים את זה. מעבר לזה אין כלום לא היה כלום. באמת לא דירות לילדים ולא לקנות את החווה ולא כל מיני סיפורים ואלוביצ'ים ולא - צוללות. בסוף זה יגמר. כשזה יגמר מישהו יצטרך לתת דין וחשבון לציבור. ככל שעובר הזמן וקראתי משפט יפה של בן ארי, מהראיון שלה בזה של לשכת עורכי הדין. היא מאוד חכמה, אישה פקחית, לא מכיר אותה. היא אומרת אני כשמגיע לי תיק אני רואה שאם הוא מתחיל להתפרק והוא לא מצליח להתקדם סימן שאין בו אמת. אם הוא נבנה אז הוא נבנה. רודפים אחרי הזנב, רצים את כל הגלובוס, רוצים פה זנב שם זנב. כאלה טובות בסגנון הזה - טובות לחברים - כל שרי הממשלה עושים שלוש פעמים ביום. באמת אני אומר לך עזוב, כאילו בחייך, צריך להיות פרופורציות. אבל בסדר סבבה נו, אני אזרח למופת, מה שתבקשו תקבלו. אשתף אתכם כל פעולה שצריך".

13:00: מתמלול השיחה עם העיתונאי והפרשן הפוליטי עמית סגל: פילבר: "התמורה למילצ'ן הוא פה מאוד מאוד חלש, הם לקחו איזה אוסף של דברים, ניסו להדביק אותם ביחד, לייפות אותם, לשים עליהם מייק אפ, להציג אותם כאיזה מן דרמה". סגל: "אוי טאטע". פילבר: "הרי בסוף עורך דין נורמלי מפרק ראיה ראיה". סגל: "כן". פילבר: "וזה מה שיקרה, שכל ראיה לגופה כשתסתכל עליה, ותסתכל על הפרטים, ותסתכל על ההקשרים, תסתכל על זה, זה לא". סגל: "טוב, מעניין, מה אני אגיד לך, לא נמות משעמום". פילבר: "לא, אבל אתה צודק באמת שהתסבוכת פה היא מאוד מאוד קשה". סגל: "מה, של ביבי". פילבר: "אני חושב שלא לביבי, לפרקליטות, כי העסק פה הוא כולו אפור. אם מנסים לייצר דרמה דרך הכותרות כמובן, דרך האריזה, דרך הרמיזות. אתה יודע הם מכתיבים את זה בכל מיני כותרות, שהכותרות מנסות לתת פרשנות, אבל זה פרשנות משפטית שלהם". סגל: "כן".

11:55: פילבר: "הפעולות של נתניהו לגיוון בשוק התקשורת היו ממקום אידיאולוגי. זה היה בנפשו. לא שמעתי ממנו על היבט כלכלי במובן של להיטיב עם מישהו. התפישה הזאת לא קשורה לרשת, קשת או מילצ׳ן. התפישה שלו הייתה של הורדת חסמים, מינימום התערבות בשוק ופתיחה לתחרות - בשוק התקשורת ובנושאים אחרים. זאת הייתה הדת של נתניהו. כמו בשווקים אחרים. הרצון של נתניהו לפתור את העיוות בשוק התקשורת בער בו מבחינה אידאולוגית יותר מניהול המדינה. הוא היה סבור כי ההטיה השמאלנית של התקשורת מונעת מהימין לשלוט באמת".

09:40: עו"ד חדד: "תאשר לי שאין לך סמכות לאשר או למנוע את מיזוג קשת-רשת?". פילבר: "נכון. הסמכות היא מועצת הרשות השנייה". מתוך האזנת סתר לשיחה בין פילבר לרביב דרוקר מיום 14.2.2018: "אני מראש אמרתי לו, ארנון תדע לך אני אין לי סמכויות, כי הסמכויות הן של המועצות, אני אומר לך גם אנחנו לא הולכים לשנות שום רגולציה, הרגולציה הקיימת תסתדר איתה. זהו".

פילבר טען כי הוא נמצא בפגישות כפונקציה רגולטורית כדי לדעת מה המשרד חושב, וציין: "ראש הממשלה הוא שר התקשורת וכולם מבינים את כללי המשחק בשוק. היה חשוב לערוצים להבין - תפריעו לנו או לא תפריעו, תתנגדו לנו או לא". כשנשאל מה הייתה מטרת הפגישה עם מילצ'ן השיב: "אני הייתי מאגר הידע. מה מותר ומה אסור".

09:30: על הקשר בין איש העסקים ארנון מילצ׳ן לנתניהו: עו"ד חדד: "בתחילת שנות האלפיים, כשנתניהו הוא ראש ממשלה לשעבר, במדבר הפוליטי, אתה מצטרף אליו לנסיעה לארצות הברית, נסיעה על בסיס חברי בלבד,  ונחשף לקשר החברי של נתניהו עם מילצ'ן". פילבר: "כן. ראיתי את האינטראקציה בין המשפחות, ראיתי את נתניהו משחק כדורגל עם הילדים. היו מפגשי זוגות. הקשר של שרה עם אמנדה (אשתו של מילצ׳ן) היה חברי". חדד מתייחס לחקירה של פילבר: "כשאתה אומר דברים שלא מתיישבים עם התזה, מנסים מהר להחזיר אותך לתלם, שתספר את הסיפור כמו שהם רוצים". פילבר: "פגשתי את זה הרבה מאוד. כמעט תמיד".