דניאל אהרן בן ה-13 מרמת גן נהרג אמש בתאונת דרכים בפתח תקווה, בעת שרכב על קורקינט חשמלי. ד"ר יעל דרזניק ממחלקת כירורגיה בבית החולים שניידר, ועם ד"ר צחי גרינמלד ממחלקת טראומה בבית החולים בלינסון סיפרו לגולן יוכפז וענת דוידוב על הקשיים נוכח הפצועים הרבים בתאונת דרכים במעורבות כלי רכב חשמליים.

"לצערי, הסיטואציה אתמול בלילה היתה קשה מאוד", סיפרה ד"ר דרזניק, שטיפלה באהרן, "הוא הגיע ללא דופק, כשהוא בהחייאה מלאה. האישונים שלו היו מורחבים אז די מהר הבנו שלא נצליח להציל אותו. הרגע בו הודענו למשפחה על מותו הוא הקשה ביותר שהיה לי בשנים בהן אני עובדת כרופאה". היא המשיכה ושיחזרה את אירועי הלילה ב-103FM: "האירועים הללו משאירים את הצוות הרפואי עם צלקת שלא יכולה להגליד אף פעם, מעבר לזה שגם אנחנו כנהגים עדים למה שקורה על הכבישים - ובין היתר לרוכבים מתחת לגיל המותר, כשהם ללא קסדה".

פראמדיק מד"א, אלעד פולק, על התאונה בפתח תקווה (צילום: דוברות מד"א)

לדבריה, הפציעות בתאונות הללו מעוררות תחושת חוסר אונים בקרב הצוותים הרפואיים. "לבשר להורים על מות ילדם זהו רגע קשה מאוד, גם כרופאה וגם כאמא לילדים בעצמי. אין רגע קשה מזה".

ד"ר גרימלנד הוסיף: "אנחנו רואים מדי יום תאונות דרכים במעורבות כלים חשמליים, כאשר ישנם פצועים באורח בינוני עד קשה. אלה רק מילים, אבל מדובר בפציעות שמלוות אותם חודשים ושנים, ואף כל חייהם". הוא הדגיש כי "ניתן היה למנוע חלק מהתאונות הללו, במידה והרוכבים היו מתכוננים כראוי, בין היתר על ידי טעיית קסדה". 

"אחוז גדול מהנפגעים בתאונות הללו הוא בני נוער", ציין, "הם רוכבים לעיתים בלי קסדות, מבלי לחשוב על כל ההשלכות האפשריות. אני מעריך שהם נהנים לרכב במהירות גבוהה כשאין להם עדיין רישיון". 

ד"ר דרזניק שיתפה שיחות שניהלה עם הורים לילדים שנפצעו. "הם מציינים כי הילד לחץ עליהם לקנות את הכלי הזה, ואחרי התאונה הם מכים על חטא ומתחרטים על כך", סיכמה, "הם פשוט אומרים שהסיכון לא היה שווה את זה. הכלים הללו מסוכנים ואנחנו רואים את זה גם במספרי הפצועים וגם באופי הפציעות שלהם".