בית המשפט באבו דאבי התכנס היום (שלישי) לדון בערעורה של פידא כיואן, הישראלית תושבת חיפה שנתפסה עם קוקאין באמירויות ונכלאה, אך הדיון נדחה פעם נוספת בשל היעדרות סנגורי הנאשמים הנוספים, אזרחי פקיסטן. עורכת הדין תמי אולמן, שמייצגת את כיואן, שוחחה הערב עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM והבטיחה: "נעשה הכל על מנת שעונש המוות לא ייגזר עליה".

"היינו היום בדיון בבית המשפט. התמונה המשפטית עוד לא התחילה להתברר לאור העובדה שהשותפים לדבר עבירה היו אמורים להיות עורכי דין שמייצגים אותם בדיון, הם לא התייצבו ולכן כבוד בית המשפט דחה את הדיון כדי שיהיו להם כל הזכויות שמגיעות לנאשמים. הוא התייחס אליהם בהגינות גבוהה מאוד, השופט פנה אליהם, הסביר להם את כל מה שקורה והיה דיון בהחלט טוב מאוד. הוא התנצל על זה שהדיון ידחה לשבוע הבא. אני לא משוכנעת שיתקיים דיון לאור העובדה שאם יתמנו עורכי דין חדשים הם יצטרכו ללמוד את הקייס, זה לא קייס פשוט. כל הסיפור הזה קשה כרגע. אנחנו נראה מה מתקדם בהמשך".

עד כמה זה איום ממשי? באמת תולים?
"לא רק תולים אלא יש גם יריות, סקילה באבנים. יש סוגי מוות שונים לעבירות שונות ואנחנו נעשה הכל על מנת שעונש המוות לא ייגזר עליה, על מנת שיקלו בעונש לאור הטיעונים של עורך הדין המקומי ששכרנו את שירותיו על מנת לעשות הכול למען פידא".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm