אחרי 40 דיונים, שלב ההוכחות במשפטו של רומן זדורוב הגיע היום (רביעי) לקיצו, כחלק ממשפטו החוזר שהתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת בגין רצח הנערה תאיר ראדה ז"ל. המשפט יצא כעת להפסקה, כאשר הסיכומים צפויים להיות מוגשים במהלך חודש אוגוסט והדיונים יתחדשו לאחר חזרת בתי המשפט מפגרה בספטמבר.

בדיון היום העיד עו"ד מטעם המדינה שהוצג כמומחה לחוק הרוסי והאוקראיני, אך התברר כי התרגום שהגישה המדינה למסמכים של העו"ד אינו מדויק, והשופטים שאלו כיצד הם יכולים איפוא להסתמך על המסמכים המתורגמים. בכך, סופגת התביעה מכה נוספת.

כזכור, בעקבות החלטתו של שופט ביהמ"ש העליון בדימוס מלצר, שהכריע על משפט חוזר לרומן זדורוב בעקבות חוות דעת של מומחים על זירת הרצח, הודיעה הפרקליטות ביולי 2021 כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של זדורוב וזה התחיל בספטמבר של אותה השנה.

במהלך החודשים האחרונים של המשפט החוזר נרשמו לא מעט דרמות ומתחים, עם עדותם של ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, ומומחים שונים מהארץ ומהעולם אשר בחנו ממצאים שונים בתוך זירת הרצח. זדורוב מצידו חזר על הטענה כי לא רצח את תאיר, ואף חזר בו מהודאתו בפני מדובב בתא המעצר: "שיקרתי למדובב בכל מה ששאל. קשקשתי, זרמתי איתו בכל דבר שעלה לי לראש". יחד עם זאת, עדותו של זדורוב לא הייתה חפה מסתירות, אותן כינו השופטים "מטרידות". 

זדורוב שהה בתנאי מעצר בית במהלך ימי המשפט. פגרת בתי המשפט אמורה להתחיל בקרוב, לאחריה במהלך חודש אוגוסט יוגשו סיכומים בתיק. בעוד התביעה משוכנעת כי הודאתו של זדורוב וראיות מוכמנות אחרות לא השתנו, ההגנה מאמינה כי הצליחה לייצר ספק סביר באשמתו.