רק בשנה האחרונה אירעו שני מקרים שבהם שוטרים, מתנדבים של המשטרה או לוחמי מג"ב נדרסו במהלך תפקידם בידי נהגים בני מיעוטים – תושבי ישראל או פלסטינים – והחשש בקרב לובשי המדים הכחולים הוא שיותר ויותר מקרים כאלה יישנו בעתיד, אם העונשים על עבירה זו ימשיכו להיות קלים ולא מידתיים.

הפעם האחרונה אירעה לפני כחודש, ב־30 באפריל, כשתושב לוד בן 29 נעצר בחשד לדריסת לוחם משמר הגבול וגניבת רכב באזור שוהם. האירוע החל בשעות הלילה, לאחר שהתקבל דיווח על רכב שנגנב בעיר לוד. כוחות מג"ב ומשטרה שהוזעקו למקום החלו בביצוע חסימות לאורך נתיב בריחתו של החשוד. במהלך המרדף ביצע צוות של לוחמי מג"ב חסימת דוקרנים בכביש 444 בצומת גבעת כ"ח. החשוד, שהגיע למקום במכונית הגנובה במהירות מופרזת, פרץ את המחסום ודרס אחד מלוחמי מג"ב. שני לוחמים נוספים שהיו במקום ביצעו ירי לעבר הרכב ופגעו בו. הלוחם שנדרס פונה במצב קשה לבית החולים, והנהג הדורס נעצר וממתין לתחילת משפטו.

ב־21 בספטמבר 2021 נדרס למוות באתר בנייה בנהריה חוסאם סג'ייר, מתנדב משטרה בשנות ה־30 לחייו מהכפר ירכא, וחברו השוטר אמיר אבו ריש נפצע באורח בינוני - וזאת בתאונת פגע וברח. השניים היו במשימת חיפוש של שוהים בלתי חוקיים באתר כשהקבלן נאסים סוח, בן 44 מהיישוב עראבה, דרס אותם ברכבו. נגד סוח הוגש כתב אישום בגין עבירות של רצח, חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, הלנה והעסקה שלא כדין. משפטו של הנהג הדורס מתנהל בימים אלו.

יש לציין כי לפי נתוני עמותת אור ירוק, העונש הממוצע לתאונת פגע וברח הוא מאסר של שנתיים ושבעה חודשים. זאת אף שמאז שנת 2011 מתיר המחוקק עונש מקסימלי של עד 14 שנות מאסר רק על עבירת ההפקרה. יש לציין כי החוק בנוי בצורה מדורגת, ורבים מהדורסים והמפקירים מצליחים איכשהו ליפול בקטגוריות המקילות שלו, שמתחשבות בנסיבות שליוו את ההפקרה, וכך זוכים לעונשי מאסר מופחתים. לא אחת, אדם שדרס והפקיר כלל לא ילך לכלא, אלא עונשו יומר בעבודת שירות או בעבודות לתועלת הציבור.