החשוד בדריסתו למוות של מתנדב המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי כבר ריצה בעבר עונש מאסר לאחר שהורשע בתקיפת שוטר, כך נודע היום (ראשון). כזכור, כרמלי בן ה-46 נדרס למוות בשבת לפנות בוקר במחסום משטרתי בדרך המכבים בראשון לציון, סמוך לצומת בית דגן, בידי רכב בו היו חמישה תושבי רהט שניסו להימלט לאחר שהיו מעורבים בתאונה אחרת. מעצרם הוארך לבקשת המשטרה. 

גורם בכיר במשטרה המעורה בפרטי החקירה התייחס לאירוע דריסתו למוות של מתנדב המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי וסיפר: "רס"ר כרמלי נדרס למוות על ידי בן עוולה שפגע בו בעת שהיה במחסום בפעילות משטרתית להציל חיים".

החשודים שהיו ברכב נסעו דרך רחוב דם המכבי לכיוון בית דגן בפראות והתנגשו ברכב מסוים שהיה בנתיב שלהם, הם מתחמקים מהמקום ומהמשטרה באופן אכזרי במיוחד פוגעים במחסום משטרתי שהיה פרוס לרוחב הציר. בפגיעה הזאת נפגע באופן ישיר המתנדב עמיחי כרמלי שמצא את מותו במקום".

"מיד עם קרות האירוע נהג הרכב ניסה להימלט מהמקום ושוטרים נוספים שהיו במקום הצליחו תוך פרק זמן קצר לעצור אותו ומעצרם של נוספים שהיו באותה עת ברכב הפוגע. עוד חשודים שהיו באירוע הזה לאו דווקא ברכב נעצרו גם הם".

"כל כוחות המשטרה וחוקרי הזירה, בוחני התנועה הגיעו לזירה והחשד שהתחזק הוא כי מדובר בעבירת רצח ובהתאם לכך תוך שיתוף פעולה מקצועי הוחלט שהחקירה תוטל על היל"פ ומאז שבת בצהריים מושקעים בחקירה כל המשאבים המשטרתיים. החשודים נחקרו במהלך השבת והובאו לבית המשפט שם הוארך מעצרם".

אותו גורם מציין כי "אנו יודעים להגיד היום בסבירות מאד גבוהה מיהו הנהג שנהג ברכב, יודעים לציין כי הוא התכוון לפגוע במחסום המשטרתי שהוא בולט מאד לרוחב הכביש. יודעים להגיד באופן ודאי שהייתה בגופו כמות גבוהה הרבה יותר של אלכוהול מהמותר בחוק. יודעים להגיד היום שבגופו היתה עדות לשרידי סמים בזמן הנהיגה".

הגורם הוסיף: "מי שרואה לנגד עיניו שוטר או אזרח ונוסע כדי לפגוע בו אין שום דבר אחר למעט רצח ויש לנו יותר מאינדיקציה ועירוב של ראיות שמביאות למסקנה הבלתי משתמעת לשתי פנים שמדובר בעבירת רצח. כל מי שפוגע בשוטרים הוא בן עוולה שעומד מאחורי מעשה חמור שבחמורים".

זירת התאונה בראשון לציון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת התאונה בראשון לציון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

עמיחי כרמלי ז"ל, תושב ראשון לציון, שירת כמתנדב באגף התנועה במשטרה למעלה מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים. בנו, שגיא, ספד לו: "אבא שלי, איך אפשר לרשום או לדבר אליך בזמן עבר. רק אתמול היית איתי, עם אמא יובל וגו'י שלנו. אני לא יודע מה להגיד או לעשות או איך להתנהג אבל אני עדיין אנסה - כי אתה תמיד אמרת לי שאם אני לא אנסה אני לא אדע".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאירוע ומסר: "משטרת ישראל מבכה את מותו של מתנדב ותיק, חדור מוטיבציה, מקצועי ומסור, נכדו של רפ"ק משה כרמלי ז"ל, קצין משטרה שנפל בערב יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעברו ברחובה הראשי של עזה. עמיחי הציל שבוע אחר שבוע את חייהם של רבים הודות לפעילות המשטרתית ולאכיפה מצילת החיים שביצע בכבישים, והבוקר הוא נהרג כשרכב שניסה לפרוץ מחסום משטרתי, פגע בו וביתר חבריו, שני מתנדבים שהיו לצידו ונפצעו באורח קל".

"עמיחי ז"ל שהתנדב שבוע אחר שבוע, במשך 15 שנה הוא דוגמא ומופת לתרומה לקהילה, למסירות ולאחריות דרך שירות משמעותי באגף התנועה של המשטרה. המשמרת הזו, בלילה שבין שישי לשבת אשר ידועה במורכבותה לא הרתיעה אותו והוא הקפיד דווקא בה לבוא להתנדב מתוך רוח השליחות והאמונה שבפעילותו הוא מציל את חייהם של נערים ונערות ששבים מהבילוי חזרה לביתם ולהוריהם", הוסיף.

עוד ציין כי "אנו עדין חוקרים את נסיבות האירוע אך עולה שמדובר באירוע חמור שהחל בתאונת פגע וברח, המשיך באי ציות לשוטרים והסתיים בניסיון בריחה ופריצת מחסום משטרתי שהביאו לפגיעה בעמיחי ז"ל ולפציעת שני מתנדבים. אני מתחייב שהמשטרה תעשה הכל בכדי למצות את הדין עם העבריינים שצריכים להיענש בחומרה". 

ראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר מסר: "מדובר באירוע חמור מאוד שבמהלכו נפל רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל על המשמר בהגנה על משתמשי הדרך. עמיחי ז"ל היה חלק ממתנדבי אגף התנועה אשר נמצאים בחזית העשיה בשמירה על כלל הציבור בכבישי ישראל. עמיחי ז"ל היה מתנדב שתרם למעלה מ- 15 שנה באגף התנועה, מקצועי, אמיץ, מלח הארץ ואני שולח את תנחומי למשפחה".