הפרידה של הזמרת שאקירה וכוכב הכדורגל של ברצלונה ונבחרת ספרד, ג'רארד פיקה, מראה לנו שוב שגם אם חשבון האינסטגרם שלך נוצץ ואתה יפה, מפורסם ועשיר, מערכת היחסים שלך אינה חסינה מפני זעזועים. אבל אם נסתכל על ההחלטות ששאקירה קיבלה במערכות היחסים שלה, ניתן ללמוד לקח שישרת היטב את מי מאיתנו שנכנס לפרק ב' בחייו. 

לפני שנכנסה למערכת יחסים עם פיקה, שאקירה הייתה בזוגיות של כמעט 11 שנים עם אנטוניו דה לה רואה – איש עסקים, עו"ד ובנו של נשיא ארגנטינה לשעבר. השניים היו מאורסים במשך 6 שנים ותכננו להינשא. לקראת חתונתם, שאקירה החתימה את דה לה רואה על הסכם ממון לפני נישואין, כדי להבטיח שבמקרה בו יתגרשו, ההון שצברה יישאר שלה. לא ברור בדיוק מה קרה בדרך אבל הכוונות של בני הזוג השתנו לאורך הדרך וב-2009 היא הצהירה שמערכת היחסים שלהם עובדת והם לא צריכים את המסמכים הרשמיים לשם כך, ובאוגוסט 2010 הזוג הודיע על פרידה הדדית. 

שאקירה לא נשארה לבדה הרבה מאד זמן. על הסט של הקליפ הרשמי למונדיאל 2010 "וואקה וואקה", היא פגשה את פיקה, והקשר ביניהם החל ללבלב. ב-2012, בעודה מחכה ללידתו של הילד הראשון שלה ושל פיקה, הוגשו כנגד שאקירה תביעות על סך 100 מיליון דולר מצד דה לה רואה בבתי משפט בניו יורק, קליפורניה ושוויץ, בטענה כי הוא סייע לבנות אותה כמותג מוביל בתעשייה - מה שנקרא בבתי המשפט לענייני משפחה אצלנו, "כושר השתכרות" ומוניטין. הסכם הממון עליו חתם דה לה רואה הביא לביטול התביעות מבלי ששאקירה נאלצה לשלם דבר. 

עו''ד אטי אברהמי ארז (צילום: יחצ)
עו''ד אטי אברהמי ארז (צילום: יחצ)

לאורך השנים הצהירה שאקירה שנישואין מפחידים אותה והיא מעדיפה להיחשב בת הזוג של פיקה ולא אשתו. הקשר בין השניים נמשך כ-12 שנים במהלכן הם הביאו לעולם שני ילדים משותפים, חלקו מגורים משותפים, שיתפו תמונות וסיפורים מחיי הזוגיות שלהם ברשת ובראיונות. בשל כך, בני הזוג נחשבים בתור ידועים בציבור. 

אבל את המשמעות של אי עריכת הסכם ממון שאקירה תרגיש היטב: הנכסים וההון שבני הזוג צברו בתקופה בה היו יחד יתחלקו ביניהם. על פי ההערכות, ההון של שאקירה עומד על ב-300 מיליון יורו ושל פיקה על כ-80 מיליון יורו.  בנוסף, לזוג יש שני נכסים משותפים בשווי כולל של כ-9.5 מיליון יורו שייכנסו אף הם להסכם הפרידה.  

הסכם הממון הציל את שאקירה בפעם הראשונה, אבל זה קרה כשהיא כבר הייתה בתוך מערכת היחסים החדשה שלה. לו הייתה עורכת הסכם חיים משותפים עם פיקה, ההון שצברה לא היה נפגע גם בעקבות הפרידה הזו. זוגות שנמצאים בפרק ב' מרשים לעצמם להיות אופטימיים יותר ולהניח שהפעם זה יסתדר מעצמו. אבל לפרק ב' מגיעים, בדרך כלל, עם יותר נכסים וכסף ולכן חשוב לא פחות לערוך גם בפרק ב' הסכם ממון. 

הכותבת היא מומחית לדיני משפחה ממשרד איתן ש. ארז.