סוף טרגי: גופת האישה שאותרה אמש בצפון סמוך ליישוב איבטין היא ספיר נחום, שנעדרה זה 12 ימים, כך הותר היום (שני) לפרסום. מהמשטרה נמסר כי בתום הליך זיהוי שנערך במכון לרפואה משפטית באבו כביר נקבע כי מדובר בגופתה של הנעדרת ספיר נחום מעכו.

קציני משטרה הגיעו לביתה של משפחת נחום בעכו ובישרו להם את בשורת האיוב, לפיה הגופה שאותרה אמש באיבטין היא גופת בתם ספיר. עם קבלת הבשורה המרה פרצה האם סוזי בצעקה "למה רצחו לי אותה", כאשר כל בני המשפחה התכווצו בתוך עצמם חנוקים מדמעות ונראה היה כי התקוות מהימים האחרונים התנפצו באחת.

תהליך איתור גופתה של ספיר נחום ז"ל, קרדיט: דוברות המשטרה

במהלך הימים האחרונים פעלו שוטרי משטרת ישראל בשילוב לוחמי מג"ב ומתנדבים לאיתורה של ספיר נחום תוך ביצוע חיפושים וסריקות בשטחים נרחבים, בתנאי שטח מורכבים ובשימוש באמצעים טכנולוגיים לרבות מסוקים, רחפנים, כלבנים, פרשים וכוחות רבים.

הכוחות פעלו בהתאם להערכות מצב מחוזיות ועל פי תוכנית חלוקה לתאי שטח ומבצעים סריקות באופן רגלי ורכוב. אתמול, במהלך סריקה חוזרת של שוטרי מחוז חוף בתא שטח סמוך ליישוב איבטין אותרה גופתה של הנעדרת. 

בשעות אלו ובמסגרת החקירה המתנהלת ממשיך צוות החקירה של היחידה המרכזית במחוז חוף לחקור ולפעול בזירת העבירה יחד עם גורמים מקצועיים על מנת לאסוף ראיות.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "משטרת ישראל השקיעה בימים האחרונים מאמצים כבירים כדי למצוא את ספיר נחום, וכולנו התפללנו שהיא תימצא בריאה ושלמה. למרבה הצער, אתמול נמצאה גופתה של ספיר לאחר שנרצחה. המקרה הזה, ומקרים נוספים שהתרחשו לאחרונה, לא מרפים את ידינו במאבק באלימות כלפי נשים. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פעלה ללא לאות במשך 11 ימים על מנת לאתר את ספיר אולם לצערנו החיפושים הסתיימו בתוצאה טראגית. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. נמשיך לחקור את המקרה עד תום".

כזכור, בית משפט השלום בעכו הטיל צו איסור הפרסום על כל פרט מפרטי החקירה העוסקת בהיעדרותה של ספיר נחום עד לתאריך 4.7.22.