נאדר מקאלדה בן ה-51 לחייו נורה הערב (שלישי) למוות בבאקה אל-גרביה. הוא פונה על ידי גורמי רפואה לבית החולים הלל יפה בנהריה ושם נקבע מותו. בתוך כך, עם קבלת דיווח במוקד 100 אודות אירוע הירי, המשטרה פתחה בחקירה. כוחות משטרה שהוזעקו למקום פתחו בסריקות נרחבות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה.

גורמים במשטרה מעריכים כי מדובר ברצח ככל הנראה, על רקע נקמה. נציין כי בבאקה קיים סכסוך מתמשך בין שתי חמולות מקומיות, כאשר לפני כשבוע אירע רצח במטע זיתים בשעה שצעיר שיצא מהמקום נתקל במערב ונפתחה לעברו אש והוא חוסל.

כאמור, מוקדם יותר, צעיר כבן 30 מג'לג'וליה נורה למוות בשוהם. הנרצח נורה כשהיה ברכבו ושישה קליעים פגעו ברכב. הוא ניסה להימלט בניסיון להציל את חייו, עצר את הרכב סמוך לאתר בניה בשוהם והתמוטט כשיצא ממנו. צוותי מד"א שהגיעו למקום פתחו בביצוע פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו זמן קצר לאחר מכן.

ברור כי אירוע הירי לא התרחש באתר בו נמצאה הגופה, אך פועלים באתר סיפרו למשטרה כי שמעו את קולות הירי, אז גם הבחינו בקורבן כשעצר מחוץ לאתר. שוטרי תחנת ראש העין פתחו בחקירה וסוקרים את האזור אחר מבצע הירי, כמו גם איסוף ממצאים מהזירה. הרקע והנסיבות בבדיקה.