משפט נתניהו: עו"ד מיכה פטמן, שייצג בעבר את נתניהו, התראיין היום (שישי) בתוכניתו של גיא פלג ב-103FM, והתייחס להתפתחויות האחרונות בתיק 4000 וסיכם את עדותו של עד המדינה שלמה פילבר. כמו כן, העריך האם עדותו השפיע לטובת התביעה או ההגנה.

"במהלך חקירת פילבר עלו כל מיני סימני שאלה על ידי ההגנה לגביי אמינות הגרסה המקורית של פילבר, והוא הצליח לזגזג בין גרסאות ואני מתקשה לזכור עד שעשה את זה כל כך הרבה פעמים", אמר עו"ד פטמן בפתח הריאיון, "זה מעורר קושי מכמה סיבות. אתה כשופט נזקק לסימני אמת בדמות ראיות חיצוניות נוספות. הבעיה של ההגנה היא שלפעמים יש הישגים שהם טובים מדי. זה מצחיק להגיד את זה, אבל לפעמים כשאתה מצליח יותר מדי אתה מפחד מה יהיו ההשלכות להצלחה הזו".

"הרי פילבר לא זז מעוד משפט אחד, הוא אמר 'כל מה שאמרתי במשטרה זו אמת'", הוסיף, "בית המשפט יכול להגיד שפילבר מסר כל כך הרבה גרסאות, אני לא יודע למה להאמין לו ולמה לא להאמין לו. לכן, יכולים לחזור להודאותיו במשטרה, וזה בדרך כלל מה שעושים כאשר עד מדינה מזגזג בהודאה. זה תהליך כמעט סטנדרטי בתיקים עם עד מדינה שחוזר בו מהודאותיו. אני מציג פה פתרון, אבל יש פה בעיה: בית המשפט יכול לעשות את זה, אבל יש את פגישת ההנחיה - ההגנה הוכיחה שהגרסה שלו לא אפשרית, ופה מתעורר קושי". 

לסיום אמר עו"ד פטמן: "השאלה היא האם הוא שבוי כי הוא קיבל הנחיה או האם הוא שבוי כי הוא זה שהחליט שהייתה הנחיה. זו השאלה שבית המשפט יצטרך לתת עליה את הדעת, ויש דברים לכאן ולכאן. יש פה פסיפס של ראיות וכל תוצאה של בית המשפט אנחנו נצטרך לבחון אותה בעיניים ביקורתיות ולקבל אותה, כי זו שיטת המשטר שלנו". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM