פרסום ראשון: אלי ביטון, בן 69, חולה שאושפז במחלקה הפנימית בבית החולים מצא את מותו בשישי שעבר, שבוע לאחר שנפגע בשריפה שפרצה בחדר בו היה מאושפז בבית החולים. ביטון הוגדר כבעל 30% כוויות, אולם סיבת המוות נקבעה כבצקת בריאות בעקבות שאיפת עשן.

בעוד משפחתו של ביטון טוענת לכשלים בהתנהלות בית החולים ומפנים כלפי הצוות הרפואי אצבע מאשימה, בבית החולים טוענים כי המנוח נפגע משריפה שנגרמה מהפעלת מצת בחדר בניגוד לנהלים. כך או כך, הסיפור הזה, הנמצא בימים אלו בחקירה הן של כבאות והצלה והן של המשטרה ומשרד הבריאות, לא מתכוון לעצור ואך ברור הוא כי יתגלגל לפתחו של בית המשפט.

בינתיים מעלה אחיו של המנוח אבי ביטון, מי שמונה לשמש כאפוטרופוס של אליהו ז"ל, תהיות ושאלות אשר בבשלב הזה בבית החולים מסרבים להשיב עליהן.

"ביקשתי את דוח האשפוז שלו מיד לאחר השריפה כשאחי פונה לטיפול נמרץ ולא הסכימו להעביר לי למרות שאני האפוטרופוס הרשמי שלו בצו של בית המשפט", טען האח אבי ביטון והוסיף: "אחי הגיע לבית החולים עם בעיות קשות ברגליים בגלל סוכר ועמד לפני כריתת רגל, בגלל זה ביקשו מהמשפחה נציג שישמש כאפוטרופוס שלו כיוון שהוא לא נשוי ואין לו ילדים. אנחנו שישה אחים ונבחרתי למשימה. בשישי בערב עזבנו אותו סמוך לשעה 19:00 ובשעה 20:00 המטפל שלו עזב אותו כשהוא שוכב במיטה. לאחי לא הייתה אפשרות ויכולת לרדת מהמיטה לבד או להתהלך על הרגליים ובאופן תמוה הוא נמצא בזמן השריפה ישוב על הכורסא או כיסא גלגלים. איך הוא ירד מהמיטה? איש לא מסביר לי. למה הושיבו אותו על הכסא? אף אחד לא מספק תשובות. בשישי סמוך לשעה 23:30 חייגו אליי ודיווחו שאחי נפגע בשריפה והוא פונה לטיפול נמרץ. הגענו בבקר לבית החולים ונכנסנו לתוך סיוט".

אבי ביטון, אחיו של אלי ביטון שנפטר בשריפה בבילינסון (צילום: אלון חכמון)
אבי ביטון, אחיו של אלי ביטון שנפטר בשריפה בבילינסון (צילום: אלון חכמון)

לדברי ביטון, כשהגיע למחלקה לבדוק מה קרה זיהה את אחת האחיות מספרת לצוות על מה שקרה כשהיא מתארת בתנועות ידיים שהייתה להבה גדולה והיא מגחכת לדבריו: "היא לא ידעה שאני אחיו וכמה ימים קודם לכן הוא קילל אותה שלא בצורה מכובדת ואני לא יודע מה קרה כאן. הם סיפרו שהוא הגיע לחדר התרופות וזה לא מתקבל על הדעת ובלתי סביר. איך הגיע לשם ומדוע? סיפרו שנתנו לו כריך והחזירו אותו לחדר ולא ברור לנו למה? מדוע קיבל כריך ולמה לא החזירו אותו למיטה?".

לדבריו, איש בבית החולים לא מספק לו ולבני המשפחה הסברים ומוסיף בטענה על ההתרחשות: "אמרו לנו שהייתה שריפה והוא נמצא על הכסא , הסבירו שהוא נפגע ב – 30% כוויות ופינו אותו לטיפול נמרץ ובשישי האחרון הוא נפטר לטענתם כתוצאה משאיפת עשן . הפרטים לא מסתדרים לי , פשוט לא הגיוני. אם הייתה שריפה איך זה שמערכת הגלאים והכיבוי האוטומטיים לא פעלו? ואם האש והעשן לא היו חזקים כדי להפעיל את אותן מערכות איך הוא נפטר משאיפת עשן? איך יכול להיות שהצוות כיבה את השריפה עם מטף והפגיעה שלו הייתה כל כך חמורה ? מדוע אין מצלמות שיכולות לספק הסברים על כל מה שקרה במסדרון כפי שטוען הצוות של המחלקה? אנחנו לא מקבלים הסברים ותשובות ונותר לנו רק לעסוק בתהיות שעולות ובסימני שאלה חמורים שמחזקים חשדות למה שקרה באמת וחבל. איבדנו אח שהתאשפז כדי לכרות רגל ולא לאבד חיים".

בעקבות האירוע דיווח בית החולים על השריפה והפציעה הן למשטרה, הן למערך כבאות והצלה והן למשרד הבריאות. חוקר דליקות של כבאות והצלה הגיע למקום וביצע חקירה, שהדו"ח בעטיה נמצא בימים אלה בבחינה והחקירה בנושא נמשכת כך לדברי מפקד תחנת כבאות והצלה טפס"ר משנה אלון שבתאי.

גם המשטרה פתחה בחקירה בעקבות האירוע בעיקר בשל התוצאה הטראגית.

בבית החולים מותחים ביקורת עקיפה על המנוח שעשה שימוש במצת בתוך המחלקה בניגוד לנהלים, ככל הנראה כדי להדליק סיגריה ובעקבות כך נגרמה השריפה לטענתם.

מבית החולים נמסר בתגובה: "תנחומינו למשפחה . מדובר באירוע מצער של חולה שנכווה כתוצאה משימוש במצת בחדר האשפוז בניגוד לנהלים. החולה טופל במחלקת טיפול נמרץ אך מאמצי הצוותים להצילו עלו בתוהו. בית החולים דיווח על האירוע למערך כבאות והצלה למשרד הבריאות ולמשטרת ישראל".