הסיפור שמכה גלים ביישוב להבים שבדרום: בעלת מעון פרטי ופעוטון בגילאי שנה עד שלוש, ושתי סייעות במעון נעצרו הבוקר (חמישי) לחקירה באזהרה, בגין חשד להתעללות חמורה והזנחת פעוטות חסרי ישע. על פי החשד, השלוש נהגו, בעת שקיבלו את הילדים בשעות הבוקר מהוריהם, להכניס את חלקם ל"חדר חושך", שם שהו במשך שעות ארוכות ולעיתים אף במהלך כל היום, עד שהוריהם שבו לקחתם בחזרה הביתה.

"פשוט הפקירו פעוטות בחדר חושך במשך שעות והכניסו אותם לתוך סיוט שמכה גלים בכל היישוב להבים", כך סיפר למעריב גורם בכיר במשטרה, המכיר את פרטי המקרה. כאמור, חקירת המשטרה בתחנת רהט החלה בעקבות תלונה שהוגשה בימים האחרונים. חוקרי התחנה, ששמעו את החשד המזוויע, מיהרו לבית המשפט להוציא צווים, ועם קבלתם חתומים הגיעו למעון, אספו את מצלמות האבטחה וחזרו לתחנה לבדיקה ראשונית.

כבר בשלב הזה, עלה חשד לסיוט הנוראי. בתוך המעון, בו שוהים 18 פעוטות, נראו חלק ניכר מהם כשהם נלקחים, כבר עם הגעתם, על ידי בעלת הגן והסייעות לתוך חדר חשוך. הם נותרו בתוכו במשך שעות ארוכות, ועד לשובם של הוריהם.

"זה היה הטיפול המחליא של המעון", הוסיפו במשטרה, "הילדים, אשר הוריהם בטוחים כי הפקידו את ילדיהם בידיים נאמנות, הוכנסו עם הגעתם לתוך חדר חשוך ללא כל פעילות, עם פניהם לקיר, וכך נותרו ברוב המקרים עד לשובם של הוריהם לאסוף אותם. זה סיפור בלתי נתפס באכזריותו ובהתנהלותו". הם הדגישו כי "בחדר חשוך ישנו בביצוע ופיענוח צילומים, אולם די בכך שרואים את הפעוטות נכנסים לשם בשעה מסוימת, ויוצאים רק בסוף היום, כדי להבין את חומרת המעשים ההזויים האלה. כל תושב בלהבים עוסק בסיפור הזה בימים האחרונים ומגיע שאפו לחוקרי תחנת רהט שפעלו בנחישות ובמקצועיות ובמהירות לאסוף את החומרים על מנת לנהל את החקירה".

הבוקר כאמור, הגיעו החוקרים למעון הפרטי, וביצעו את מעצרן של בעלת המעון ושתי הסייעות, בחשד להתעללות חמורה והזנחת הפעוטות. הן יובאו במהלך היום לדיון בבית המשפט בהארכת מעצרן.