בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) את דינו של מי שבמשך שנים כונה "ראש ארגון הפשיעה החזק בישראל" יצחק אברג'יל. העונש שהוטל עליו שלושה מאסרי עולם ו-30 שנים נוספות בכלא. עם אברג'יל נגזר גם דינם של חברי הארגון שבראשו עמד אשר הורשעו גם כן במסגרת תיק 512, וביניהם אבי רוחן, יד ימינו של אברג'יל שירצה 25 שנות מאסר.

שבע שנים חלפו מאז הגשת כתבי האישום בפרשה. כתבי האישום ייחסו ל־18 המעורבים שורה של עבירות רצח ועבירות סמים בהיקפים משמעותיים במדינות שונות בעולם. בנובמבר 2021 הורשעו אברג'יל ואנשים נוספים בארגונו במעורבות בניסיון הרצח של זאב רוזנשטיין בשנת 2003, אשר עלה בחייהם של שלושה אזרחים תמימים שנהרגו מפיצוץ עז שהתרחש בתל אביב.

ממתינים להכרעה בתיק 512 (צילום: אבשלום ששוני)
ממתינים להכרעה בתיק 512 (צילום: אבשלום ששוני)

בדיון שבו הורשע אברג'יל הוא הכריז כי אין לו אמון בבית הדין. "מבחינתי, ביום שתרבות השקר השתרשה בבית המשפט, אין לי טעם לחכות לגזר דין, כי יש רוח גבית שנוטה לכיוון הפרקליטות", אמר. הבוקר התייצב אברג'יל עם נוספים לשמוע את גזר הדין.

בנוסף, על סגנו של אברג'יל, אבי רוחן נגזרו 25 שנות מאסר, שמעון סבח 16 שנות מאסר, פטריק עמוס חמש שנות מאסר, עופר בוהדנה שלוש מאסרי עולם ועוד חמש שנות מאסר (בחופף), אהרון סוסן 12 שנות מאסר (הפעלת 18 חודשי מאסר שניתנו על תנאי), אברהם לוקר חמש שנות מאסר ויעקב בן שטרית 10 שנות מאסר. בנוסף, נגזרו על הנאשמים עונשי מאסר על תנאי, פיצויים ועל חלקם גם קנסות.

בתום הדיון אמר עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז תל אביב פלילי, ראש צוות התביעה: "מסע בן 18 שנים של שיתוף פעולה בין הפרקליטות למשטרת ישראל מגיע היום לסיומו, בהטלת עונשים חמורים על ראשי וחברי ארגון הפשיעה המסוכן והאלים ביותר שפעל בישראל. ארגון שלא בחל באמצעים ורצח שלושה אזרחים חפים מפשע בלב העיר ת"א. זאת לצד עבירות אלימות חמורות ועסקאות סמים בינלאומיות. אנו תקווה כי גזר דין זה יהווה סגירת מעגל עבור משפחות הקורבנות, הגם שאין בו כדאי להביא מזור לסבלם. מדינת ישראל תמשיך במאבקה העיקש והנחוש כנגד ארגוני הפשיעה והפגיעה בביטחון האישי של אזרחי המדינה".