ועדת השחרורים שבבית הסוהר צלמון החליטה אתמול לשחרר את עבריין המין הסדרתי אלון קסטיאל מהכלא מוקדם מהצפוי, זאת חרף עמדתן של המתלוננות. עופרי יהב, אחת מהנפגעות, שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביעה את אכזבתה מההחלטה. 

"אחרי שהציבור תמך בנו והגענו למעמלה מ-200 אלף חתימות כדי להגיש ערעור, קיוויתי שאולי האגו שלהם יפחת והם יגידו לעצמם 'אנחנו מקשיבים באמת למתלוננות ומתחשבים בהן', ולצערי קיבלו את ההחלטה עם סייג שהוא בגדר בדיחה", תקפה. יהב ציינה כי בשל האופטימיות לצדק לאורך התהליך, "השבר והאכזבה יותר חמורים".

על המפגש בבית המשפט עם אלון סיפרה: "כמובן שלא היה לו אומץ להיישר אליי מבט. הדרך היחידה שאאמין שהוא בתהליך שיקום, היא שהוא יגיד שהוא מסרב להשתחרר מוקדם. הוא קיבל את עסקת החלומות, הוא חתם על סכם טיעון מביש, במקרה שלי זה הפך מניסיון אונס למעשה מגונה בכוח, העונש היה מגוחך".

אלון קסטיאל (צילום: אבשלום ששוני)
אלון קסטיאל (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, קראה לציבור: "אני רוצה שיעבור מסר, ולא רק ברמה הכללית אלא בתור עצמי, ללכת ולהתלונן ולדבר ולהתעמת, זה תהליך מעצים שמבריא בעיניי. מאוד קל היה להשתבלל ולהגיד זה גדול עליי עכשיו. השתיקה מחסלת אותך מבפנים, זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות".

"עשינו מהפכה, אך מהפכות לא תמיד קורות בבום. הקדמנו את מי טו במדינת ישראל, אלו תהליכים, הם קורים מאוד לאט אך המסר חייב להיות שכל אחת שתדבר תרסק את הבושה", הוסיפה. 

על כך שהוועדה ציינה כי מקום מגוריו ועבודתו של קסטיאל לא יהיה בתל אביב, במטרה למנוע מפגשים אפשריים בין קסטיאל לבין הנפגעות, אמרה המתלוננת: "חשבתי שזו בדיחה, זה נטו אמור למנוע את הסיטואציה המביכה. רוב הנפגעות הן לא מתל אביב". 

כשנשאלה האם היא מקבלת את זכותו של אדם להשתקם, השיבה: "אני יכולה לקבל את זה על כל אדם אחר חוץ מעל אלון. מלמעלה מ-10 שנים הוא תקף, בכתב האישום המקורי היינו 14, בגלל לקונה של הפרקליטות נשארנו 4 נשים בכתב האישום".

"אני בכלא כבר שבע שנים, הוא יושב פחות זמן ממני, אני עדיין מנסה להשתקם. אני בוחרת להישאר בגישה האופטימית והמעצימה, נשברנו אתמול כי באמת התאכזבנו", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM