מתקרבים לשחרור הישראלי העצור ביוון? התובעת המחוזית ברודוס פגשה היום (חמישי) בשנית את עורך דינו של דודי אשכנזי, האזרח הישראלי שעצור זה היום השמיני באי קוס בחשד לביצוע עסקאות סמים. 

בפגישה נמסרו לעורך הדין ניר יסלוביץ' המייצב את אשכנזי מסמכים המחזקים מאוד את העובדה שאשכנזי אינו האיש אותו מחפש האינטרפול. כך למשל הובהר כי הדרכון האוזבקי, השייך כביכול לאשכנזי, זוייף על ידי אדם שזהותו ידועה. בתום הפגישה הביע עורך דין יסלוביץ אופטימיות שהפרשה לפני סיומה והודה לשלטונות יוון על שיתוף הפעולה והנכונות לפעול יחד לחשיפת הטעות.

כמו כן, שלטונות יוון אפשרו את פרסומה של הקלטה בקולו של דודו אשכנזי, בה הוא שב וטען כי הוא חף מפשע: "אני בסדר, פונה לכל התומכים והאהובים המשפחה מדינת ישראל השרים כל מי שתומך ועוזר להוציא אותי מפה, אני חף מפשע, יושב פה על לא עוול בכפי כבר תשעה ימים בכלא  על משהו שלא עשיתי בכלל".

אשכנזי הוסיף וסיפר: "אני בן 52 ובחיים לא עשיתי שום דבר רע, אני אזרח שומר חוק ואני מאוד מאוד מקווה שכולם יעזרו לי לצאת מפה ולחזור הביתה למדינה שלי שאני הכי אוהב בעולם, ולמשפחה שלי שאני אוהב ומקווה שכמה שיותר מהר יוציאו אותי מפה, מקווה שייגמר כמה שיותר מהר שכבר מחר אעשה קידוש עם המשפחה האהובה שלי. אבל אני נשאר פה חזק בשבילכם", סיכם אשכנזי בהקלטה שהותרה לפרסום. 

כזכור, מוקדם יותר השבוע בכירים במשרד החוץ שיגרו מכתב לשלטונות ביוון ובו הם טוענים ביתר תוקף שדודי אשכנזי, שעצור כבר שבוע באי קוס, אינו האיש אותו מחפשים ממשלת פרו והאינטרפול. לפי המכתב, בידי משטרת ישראל מסמך המוכיח כי מספר תעודת הזהות, המופיע בבקשת המעצר, הינו של אדם אחר הנושא את אותו השם, ומתגורר בכתובת ידועה. אותו אדם התלונן בשעתו על גניבת תעודת הזהות שלו.

כאמור, אשכנזי נעצר עם הגעתו ליוון בחשד לסחר בסמים לפני כ-15 שנה בפרו. סנגורו הבהיר: "אודות למאמץ אדיר של משרד החוץ יצא מסמך רשמי, שממנו עולה כי דודי אשכנזי לא ביצע שום עבירה וכי יש חשוד אחר בשם זהה שמדינת פרו מחפשת אחריו".