משפט נתניהו נמשך: עדותו של שי חייק, מי שהיה דוברו הפוליטי של נתניהו, החלה היום (שני), ואף הסתיימה, כאשר מחר צפויה להתחיל עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן, שעל פי כתב האישום בתיק 1,000, העביר לשרה ובנימין נתניהו מתנות שונות בדמות שמפניות, סיגרים ותכשיט יקר ערך.

14:55: הסתיימה עדותו של שי חייק. מחר צפויה להתחיל עדותה של העוזרת של ארנון מילצ'ן, הדס קליין.

14:30: עו"ד בן צור הציג התכתבות בין אבי אלקלעי לבין אילן ישועה: "אבי אתה כל הזמן מתחכם על אותם דברים, מספיק עם אותו הדבר, עשית עם האולטימטום בידיעה ברורה שלא רוצים להיחשף". אלקלעי: "תן לי להלחיץ אותם קצת זה כיף. הוא התקשר תוך דקה ואמר שיברר איך להציג ויחזור אלי. בסוף יהיה בסדר תן להנות בדרך". עו"ד בן צור הציג ראיון בוואלה עם נשיא המדינה בו מוצגת שאלה מלטפת כלפי הנשיא לעומת ראיון נוקב בוואלה עם ראש הממשלה דאז נתניהו.

14:25: עו"ד בן צור הראה תגובה ששלח חייק לאחר ששר החינוך דאז בנט אמר ש'ירה לראש הממשלה כדור בין העיניים': "ראש הממשלה נזף בשר נפתלי בנט שאמר לו שהקברים שיוחסים לו גם רואיים", לשון ההודעה. עו"ד בן צור הראה כיצד ההודעה התפרסמה בכלי תקשורת שונים, אלא שב'וואלה!' הכותרת של הכתב עמרי נחמיאס: "בנט אמר ש'ביבי חזר בו אחרי שקיבל כדור' וננזף בידי נתניהו". 

עו"ד בן צור: "ראש הממשלה אמר לך תשלח את ההודעה הזו דווקא לוואלה?". חייק: "לא זכור לי דבר כזה. הייתה לנו קבוצת כתבים וההודעה נשלחה גם לשם".

13:50: חייק נחקר על אירוע הרצח של שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים. עו"ד בן צור הראה כי ההודעות של ראש הממשלה דאז שגינו את המעשה נשלחו לכל המערכות והוצגו בכתב באישום כאילו מדובר היה בסיקור אוהד. חייק אישר. בנוסף, עו"ד בן צור הראה סדרה של כתבות של הכתב המדיני של 'וואלה!' דאז אמיר תיבון, בנוגע לתקופת הבחירות שתקפו את ראש הממשלה על נאומו באו"ם בנושא הגרעין והניסיון שלו "להתערב בפוליטיקה האמריקאית" כך נטען.

12:50: בן צור ניסה להראות כתבות מהעת האחרונה ולשאול את חייק אם היה שינוי בסיקור ראש הממשלה בנט לנתניהו אבל חייק לא ידע להשיב ואמר שהוא לא עוקב.

11:10: עו"ד בן צור: "בהתרשמות הכוללת שלך בתחום הפוליטח התרשמת ש'וואלה' היה אתר באוהד את נתניהו?". חייק: "בתחום שלי לא התרשמתי שיש שם משהו מעבר לרגיל. כמו אתרים אחרים". עו"ד בן צור: הסיקור ב-"Ynet" היה נגטיבי נכון?". חייק: "באתר של ידיעות אחרונות היה ברור שיש סיפור שהיינו צריכים להתמודד עם אתגרים גדולים יותר. הסיקור בהיבט הפוליטי היה נגטיבי".

10:20: עו"ד בן צור: "מדי פעם שהיית פונה אליו הוא היה אומר לך שמטפל, אתה זוכר את זה?". חייק מאשר. עו"ד בן צור מציג הודעה מהטלפון בו מציג ישועה לחייק: 'איזה כותרת יפה בראשי ושטלת נזק טואלי לחמאס!'. בהודעה נראה חייק עונה לו: "תודה רבה! אין כמוך! רק אם תוכל - נזק כבד מאוד במקום טוטאחי. תודה רבה על הכל!". עו"ד בן צור: "אנחנו רואים שישועה יוזם את הפניה אליך". חייק מאשר.

10:10: דוברו לשעבר של נתניהו, שי חייק, אמר בפתח עדותו: "נתניהו מעולם לא אמר לי להוריד כותרת או ידיעה, אלא ביקש סיקור הגון - למשל להעביר שמשהו הוא לא נכון. יש גורמים שונים בכלי תקשורת שרלוונטיים מעבר לכתבים. עורכים, מנכ"לים. בערוצי החדשות אתה יודע מי מתעסק גם בניוז, ומי מנכ"ל על שלא נוגע בדברים הללו. כדובר אתה יודע מי 'משחק על המגרש'".

עו"ד בן צור שאל: "החוקרים מצאו עשר פניות שלך לאילן ישועה במהלך שנה וחצי. זה מעט, נכון?". חייק השיב: "זה לא נחשב לקשר יוצא דופן. לאורך השנים דיברתי עם אחרים במדרג הזה, מנכ"לים ועורכים ראשיים, יותר מאשר לאילן ישועה". עו"ד בן צור: "הייתה לך היכרות קודמות עם ישועה מצוקך היותה דובר של חבר כנסת אקוניס". חייק: "פגשתי אותו פעם אחת".

עו"ד בן צור: "בחקירה שלו שואלים למה פנית למנכ"ל ואמרת שאם ניתן לפנות למנכ"ל אש אתה פונה למנכ"ל. 'ישועה נתפס מעין עורך על'". חייק: "הוא נתפס כשחקן על המגרש. ידעת שדוברים אחרים חברי כנסת שרים ואחרים מדברים איתו". עו"ד בן צור: "ידעת שלענייני סיקןר הוא הגורם שאליו פונים". חייק: "היה ידוע שמדברים איתו".

בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

עדותו של חייק הוגשה בהסכמה במקום חקירה ראשית בבית המשפט המחוזי בירושלים, ותיערך חקירתו הנגדית בידי סניגורו של בנימין נתניהו, עו"ד בועז בן-צור. חייק העיד, כי מדי הנחה אותו נתניהו לפנות במישרין לישועה, אך לא היה זה מצב חריג, שכן נתניהו היה מפנה אותו גם למנכ"לים של גופי תקשורת אחרים.

קליין היא העדה הראשונה מקבוצת העדים השנייה הקשורה לתיק 1,000. קבוצה זו מכילה כחמישה עשר עדים ותכליתה לחשוף את קו אספקת המתנות שהועברו ממילצ'ן לדרישתם של בני הזוג נתניהו. קליין צפויה להניח את התשתית הראייתית של התיק שתושלם עם עדים נוספים אשר יעידו על נושא המתנות מזוויות שונות.

בחג סוכות האחרון, פנתה קליין מיוזמתה לרשויות בטענה שיש לה מידע נוסף על תכשיטים יקרי ערך נוספים שקיבלה לטענתה שרה. אמנם, משום שהמשפט כבר החל, התכשיטים המדוברים לא נוספו לכתב האישום אך בית המשפט אישר להוסיף שלושה עדים נוספים שלא היו כתובים בכתב האישום המקורי. משמעותם היא חיזוק ראייתי לסיפור המתנות עליו תרחיב קליין ולשיטה שבה חולקו המתנות, לדרך שבה הם חולקו ומי היה היוזם.

כתב האישום טוען בין היתר, כי למרות שנתניהו ומילצ'ן העידו שהייתה ביניהם מערכת יחסים חברית נתניהו פעל לכאורה בניגוד עניינים תוך הפרת אמונים, בהיות נתניהו להיות מעורב בענייניו של מילצ'ן ולקבל החלטות שלטוניות לגביו, דוגמת ניסיון לסייע לו לקבל ויזה לארה"ב ולקדם מיזם עסקי של מילצ'ן.