משפט נתניהו התחדש: הדס קליין, העוזרת לשעבר של ארנון מילצ'ן, עלתה היום (שלישי) לתת עדות במסגרת משפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. קליין נחשבת כעדת מפתח בתיק 1000 הידוע גם כתיק המתנות, בו מואשם נתניהו בכך שקיבל מתנות עבורו (סיגרים) ועבור אשתו שרה (שמפניות ותכשיט) בעלות מצטברת של מאות אלפי שקלים. בתמורה לכך ניצל את כוחו השלטוני וסייע למילצ'ן בענייניו, למשל בהשגת ויזה לארה"ב. 

קליין העידה כי במסגרת הקשר בין מילצ'ן וג'יימס פאקר לבני הזוג נתניהו היא הייתה מעורבת ברכישת תכשיטים ומתנות, וכן סיפרה על הבקשות שקיבלה משרה נתניהו. עוד העידה על שווי המתנות שהועברו מפאקר לזוג נתניהו ועל השיטות שננקטו כדי לתחזק את אספקתן השוטפת.

"עדה מסוג אחר": גיא פלג מנתח את העדה החדשה בתיקי נתניהו

15:17: הדס קליין בתום הדיון לכלי התקשורת: "היה מרגש, חלק מגילוי אזרחות טובה". 

15:15: הדיון הסתיים. 

14:53: השופט בר-עם מקשה על קליין: "רואים צריכה רבה של בקבוקים. כמה מתוך הבקבוקים האלה הועברו לנתניהו? אולי ניתנו בקבוקים לשמעון פרס וגורמים אחרים?".
קליין: "אני יודעת בהתרחשות שהייתה בבית ינאי והיה ברור לי שגם שותים (אצל מילצ'ן). כל השאר לא נשאר אצלנו. אני לא אומרת שלא שתו אבל לעומת כמויות הקרטונים הסגורים, כל יציאה לשם זה מינימום 2 קרטונים, שלא לדבר על הזמן שארנון לא היה בארץ. שלא לדבר שאני נסעתי עם יונתן בלילות כדי להביא שמיניות מהידיים הכואבות שלי".

14:45: הדס קליין הציגה חשבונית המעידה כי 120 בקבוקי שמפניה ורודה נרכשו עבור שרה נתניהו בתוך חודשים.

13:50: קליין מעידה: "אני הבאתי את הקלסרים למשטרה. אני יזמתי את זה. כשהתחלתי להיחקר אמרתי למה אני צריכה לשבור את הראש בעצם. הראתי לעו"ד בועז בן צור קודם כל קלסר שיצא תחת ידי ונתתי את זה ללהב 433. היו מספר קלסרים וזה לקח זמן להגיש את זה".

13:40: קליין נשאלה על תדירות אספקת המתנות והשיבה: "כשהם נפגשים בארץ זה הכי קל. כל ביקור אצלנו בבית ינאי, מינימום שש שישיות ושתי חבילות סיגרים. אם ארנון נמצא פה כמה חודשים בקיץ אז בסופי שבוע... הייתי אומרת מספר פעמים, ארבע עד שש פעמים בחופשת קיץ של שלושה חודשים".

13:15: קליין נשאלת "האם נתתם מתנות גם כשלא היו פגישות?", ומשיבה: "בוודאי, גם הייתי מעבירה מפאקר על חשבון ארנון ומשלימה אחר כך כדי לא להיות לא הגונה עם מישהו". "הייתה חנויות של בשר ואלכוהול, חינאווי, שבשלב התפרנס מאיתנו מאוד יפה כי הכנסו לשם גם את הדברים של פאקר. שילמנו רק בהעברות כי הכרטיס אשראי שלי לא היה עומד בזה", הוסיפה.

12:45: הדיון מתחדש לאחר הפסקה. קליין מספרת: "אחד הדברים שארנון לימד את ג'יימס חוץ מאהבת הארץ זה שכשנוסעים לירושלים אי אפשר לבוא בידיים ריקות. תמיד נתנו, זה תמיד היה גלוי, זה אפילו לא היה סוד, זה היה עובדה. ג'יימס מאוד נדיב בצורה מוגזמת. הוא אמר 'לא מעניין אותי, תקנו כל מה שצריך'. אבל הדברים האלה ברמת עלות מאוד גדולה ותמיד היו אישורים של הנהלת חשבונות של ג'יימס פאקר ורק אז משלמים. ג'יימס נתן לנו ציק פתוח. הוא שמח לתת, להעניק, שמפניות וסיגרים הוא העריץ את ביבי. הוא אמר שהוא האיש המרשים ביותר עלי אדמות. הוא אמר לנו תמיד שיהיה. מילאנו בחדר כושר שלו ארגזים וסיגרים ובשלב מסוים גם כשלא היינו שם הם יכלו לקחת ולקחו".

הדס קליין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
הדס קליין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

11:55: קליין העידה בדמעות: "אני נושאת בעול של המשפחה ובאתי באומץ לב לפי הערכים של ההורים שלי, ואין ספק כשאני ראיתי את החקירה של גברת נתניהו מה שהיא אמרה עלי, והיא אמרה שיונתן ואני גנבנו יחד והשתמשתי בכרטיס אשראי של ארנון פתוח, אני מאוד נפגעתי. האם אין גבול שאתה עוצר ואומר, לא בכל מחיר אתה פוגע במישהו אחר כדי להגן על עצמך".

11:45: קליין נשאלה "מה היה קורה אם הייתה מגיעה בקשה לשמפניות או סיגרים ולא הייתה לכם סחורה", והשיבה: "למדנו מהניסיון ודאגנו שבמרבית המקרים לא יהיה מצב כזה. יש ליקר קאונטרו שלמדנו שהוא אהב לטבול את הסיגר שלו בליקר הזה. יום שישי בערב אני מקבלת טלפון צריך ליקר קאונטרו. אין לנו, צילצלתי ליונתן שיש חנות שפתוחה ביום שישי סע מהר לשם תקנה ותביא. היינו מאוד יצירתיים והיינו מוצאים מתחת לאדמה. החזקתי שתי שישיות בממ"ד שלי בבית וידעתי שתכף תגיע בקשה, ואכן ביום שישי כשאני אצל אמא שלי בארוחת ערב התחלתי לקבל ווטסאפים ממנה. עזבתי את כולם ונסעתי לתת את השמפניות למושיקו כדי שלא יהיה פה איזו תקלה. למדנו על הדרך כדי שלנו יהיו חיים יותר קלים".

11:40: קליין ממשיכה בעדותה: "ארנון יודע שאנחנו קונים כל דבר. יש לנו מלאי גדול מאוד של שמפניות. אני מעדכנת את ארנון. כשנסעתי לשרה ביום שישי בצהריים להביא את שני הארגזים האלה, ארנון אמר לי 'זה מתחיל להיות מטורף הכמויות האלה'. אמר לי לשאול אותה שהרואה חשבון שלנו מתחיל לשאול שאלות למה כשאנחנו לא בארץ אנחנו קונים כאלה כמויות. ידעתי ששרה לא תקנה את זה. היא אמרה לי שזה לא נשמע לה אמיתי שהרואה חשבון שלנו שאל את זה ואמרה לי שהם קיבלו יעוץ משפטי שלמעט דירה כל הדברים האחרים מותרים. זה הייתה בתקופת מני נפתלי. אמרתי שלא לדאוג, ארנון מעולם לא יתן לך דירה. ארנון שאל אותי אם שאלתי מי היועץ המשפטי אמרתי שלא. הוא ביקש ממני לשאול את מולכו מי הוא המשפטי ואמרתי לו שאני לא מוכנה".

11:30: קליין ממשיכה: "שרה ביקשה מארנון עוד בקבוקים ואנחנו שנינו מאוד נבהלנו. הוא אמר לה שהוא לא מוצא את יונתן והוא לא יודע מה לעשות. כבר היינו בחקירות שנינו ולא ידענו איך להתנהל. ארנון רצה למשוך את הזמן ואמר ביום ראשון נשלח ארבעה עם יונתן'. כמה ימים לאחר מכן ארנון חגג יום הולדת, הייתי בחקירה ולא באתי לארנון. ארנון נתן אז שתייה, אני לא הייתי, ארנון אמר לי שהוא מפחד מאוד. כמה ימים אחרי אמר שנתניהו רוצה להגיע לבריכה ואמרתי שאי אפשר שהבריכה לא מחוממת ולוקח כמה ימים לחמם. היא אמרה 'תגידי לביבי' ואמרתי לה 'תגידי לו, תעשי טובה'.

11:15: קליין מעידה כי מדובר במאות סיגרים שניתנו לזוג נתניהו. על השמפניות היא מספרת: "בשלב מסוים אמר לי לקנות מואט ורוד. וגם ארנון ואמנדה דתתה אותם ולכן חשבתי רבות על הכמויות. אם אני עושה אבל למישהו אני לא אשן בלילה. ולכן בחקירה החקירה אמרתי כשביקשו לכמת... באחת הפעמים נסעתי לירושלים לחגוג בקינג דוד לבעלי יום הולדת, וארנון אמר לשרה שאני אהיה בירושלים, והיא אמרה לי להביא אז סחבתי שתי שישיות של שמפניות".

11:00: קליין מספרת: "באחת הפעמים נתניהו הראה לי חבק של סיגר מסוים ואמר לי 'כזה אני רוצה'. כשנסעתי לקובה חיפשתי אותו כי בארץ היה קשה מאוד למצוא. באחד הימים ארנון מתקשר אלי בבלפור: 'עשית לי פאשלה איומה, את לא נתת לי את הסיגרים הנכונים ונתניהו כועס. והסברתי שאין להשיג את זה בארץ וחיפשתי לאורך כל הנסיעה שלי לקובה את הסיגר הזה ולא מצאתי. נתניהו ידע שנסעתי ליום הולדת 50 לקובה והוא אמר לי 'תחפשי לי את הירוקים האלה. את הסוג'. קיבלתי למחרת כשחזרתי טלפון מנתניהו והוא שאל אותי אם מצאתי את הסיגרים שלו והתנצלתי".

בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

10:50: ד"ר אלון גילדין, ראש צוות התביעה בתיק 1000, הודיע לבית המשפט: "אנחנו נעלה בהמשך טענות שהזוג נתניהו קיבלו טובות הנאה נוספות - שלא פורטו בכתב האישום".

קליין ממשיכה: "שמפניות וסיגרים אני עסקתי ברכישה שלהם. בתחילה קנינו בחנות מסוימת בהרצליה, בחינאווי. בשלב הבנתי שאני מכירה את היבואן. דיברתי איתו כי הכמויות היו גדולות וגם יכולתי לקבל עלויות טובות הרבה יותר. בנתינה לרוב זה היה יונתן וכמובן אני איתו ברוב המקרים. סיגרים הרבה פעמים ארנון עצמו היה נותן".

10:30: קליין מספרת על הקשר שלה עם שרה נתניהו: "ארנון היה אומר לי ששרה רוצה ושרה הייתה גם מתקשרת אליי, וגם הייתי פוגשת אותה רבות בבלפור כשהיינו מביאים שמפניות יחד עם יונתן. היו לה בקשות מיוחדות והיא רצתה לראות אותי בחדר במשרד שלה בבלפור. באחד הפעמים בפרשת המעונות נסענו לשרה כי ארנון אמר לי שאני חייבת לנסוע. היא שאלה אם הבאתי שמפניות ואמרתי לה שלא כי דאגתי ולא הבאתי. היו שיחות רבות... באחד מחגי הפסח שרה ביקשה ממני שמםניות ואמרתי שזה לא מסתדר".

"הייתי גם זו שעשתה את זה ברוב המקרים. נתנה את הדברים. מן הסתם ארנון לא סוחב משקאות. אם מדובר על שמפניות יונתן ואני היינו אחראים גם ללוגיסטיקה. ארנון היה אומר 'שרה ביקשה, דברי איתה. תתאמי'. סיגרים כשארנון נוסע עם יונתן לבלפור בתיק שלו שתלוי לו על הכתף יש שתי קופסאות סיגרים. אני רכשתי אותם. תכשיטים, למשל שרשרת וטבעת שרכשתי בהדס ותמר, רכשתי אני אישית ומסרתי אותם לשרה בקיסריה, מעילים שרכשתי".

שרה נתניהו  (צילום: יונתן זינדל)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

10:25: קליין מספרת על הבקשות שקיבלה: "זה מתחיל כשלוקחים את הסיגרים בבית ינאי, ושאני אתן לו מעטפה אטומה דרך אחד העובדים, שאנסה לסדר לו עבודה דרך עידן מנכל הבית שיסדר לו עבודה בנדלן. הוא ביקש שנצאם לעידן פגישה עם ארנון". היא מוסיפה: "שיחה בקיסריה כששרה מאחרת להגיע הוא קורא לי אני יושבת בדשא בבריכה שלהם בקסריה במקום להיות אצלי בבית. למשל טוני בלייר מתקשר אלי משום שהוא לא מצליח עם מולכו לתאם פגישה עם נתניהו, ואני מתקשרת לנתניהו לבית והוא מפנה אותי ליואב הורוביץ".

10:20: קליין מספרת על הערצתו של פאקר לנתניהו: "הוא התרשם ממנו כאיש שיכול להציל את מדינת ישראל. צריך להכיר את הדמות שלו כדי להבין. ראיתי אותו גם בוכה אחרי הפגישות. הוא היה איתי באוטו כשהוא נלחץ מאוד מהזוג נתניהוץ האיש הזה הוא כל כולו רגש. מאפריל 2016, כשהבית בקסריה היה מוכן, היינו באים. בני הזוג נתניהו היו יוצאים ונכנסים ומשתמשים במתקני הבית וג'יימס היה בבית ולפעמים הוא גם לא היה. ראה אותם הרבה בבלפור, בירושלים והרבה בקיסריה". כשנשאלה עד כמה ישיר היה הקשר מול לשכת נתניהו, השיבה קליין: "אנשי הלשכה כל הזמן. תיאומים ופגישות. ארי הארו כמובן. ניר חפץ. כל האנשים שהיו סביבו במהלך הדנים. מר נתניהו כמובן".

10:10: קליין מספרת כי: "הזוג נתניהו היו מגיעים לבית ינאי בסופשים ולפעמים גם באמצע שבוע. הייתה היכרות מוקדמת. ארנון ואמנדה היו נוסעים גם לירושלים לבלפור. באיזה שהוא שלב אמנדה התעייפה מהנסיעות האלה אבל אין ספק שהם היו נוסעים גם לירושלים גם היו באים אלינו. היו גם פגישות שארנון עשה בדירה בהרצליה בלי שרה כשנתניהו היה בא למשל במפגש עם טוני בלר ובוזי הרצוג הייתי שם.

"ביולי 2018 ארנון יזם ארוחה. ג'יימס התאהב בנתניהו. מאוד העריץ אותו. הוא היה שולח לי כתבות מחו"ל עליו. הוא היה תמיד אומר לנו לא לחסוך בכלום כי הם אנשים שעובדים מאוד קשה וכל מה שמבקשים לתת". עו"ד חדד תקף: "היא לא מומחית לנפשו של פאקר. לתת לה לשער... עדות סברה שלא שווה שום דבר. תביא את פקר ותשאל אותו".

10:05: קליין ממשיכה: "קיבלתי טלפון אני מארנון. ארנון צילצל לצרוח עלי למה יונתן מתערב בדברים ושלא יקלקל לו את הקניה של הבית שצמוד לנתניהו. קיבלתי על הראש שמרגע זה ואילך שיונתן לא ירגיש פתוח מידי כי הבית הזה צריך להירכש על ידי גיימס פאקר". עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, טען כי מדובר ב"עדות שמיעה מעדות שמיעה".

9:55: קליין מספרת על היכרותה עם ג'יימס פאקר: "הוא איש מדהים. איש טוב, קצת שברירי ורגיש. לקחנו אותו ליד ושם, ארנון הפגיש אותו עם נתניהו והמשפחה. הוא הגיע פעמים מאוד דחופות לישראל ואמר לי שהוא התאהב בארץ. הוא דמות מיוחדות וקיצונית לכל הכיוונים. עשינו את זה באובססיביות גם בשביל ארנון וגם בשבילו כי ראינו את זה חלק מהעבודה. ולא ראיתי את הבית. ארנון הסכים שאעבוד אצל פאקר גם במקביל. אם אצל ארנון זה 22 שעות ביממה אז אצל פאקר אם היו 26 שעות ביממה אז זה מה שהיה צריך".

"בשלב מסוים הגיע אלינו פניה מרה"מ דאז נתניהו שיש בית למכירה צמוד אליו. הוא פנה לארנון. באפריל 2016 סיימנו את השיפוץ והבניה של הבית. נתניהו צילצל אלי באחד מימי השישי ואמר לי שהוא יתן לי טלפון של עורכי הדין שלו שמרון ורבילו כדי שיתן לי את פרטי הרכישה. באמת פגשתי את מתווך הדירות שבא דרכם שצו מנחם זילברברב. יהודי חרדי. הוא הראה לי את הבית העברתי את זה לגיימס אמרתי לו והיה לי ברור שהוא יקנה את זה מיד. יונתן הבין מעט בנדל"ן ואמר לו לא לקנות".

9:25: קליין פתחה את עדותה: "ב-2007 כבר עבדתי בצמוד לארנון ובסוף 2008 ארנון מכר את החברה, והיה ברור לי שאני עוברת עם ארנון ולא נשארת בחברה. העיסוק היום יומי שלי הוא עבודה מול הבנקים. אין לנו פעילות בארץ בכלל. אני מלווה את ארנון, את המשפחה, כל פיפס שיש אנחנו בעשרות טלפונים גם בדברים אישיים וגם לא. הוא היה חלק מבעלות בערוץ 10 למרות שלא היה פעיל שם. ארנון מכר את החברה כדי שלא יגידו הון שלטון. יש לו סטודיו בלוס אנג'לס מהגדולים ביותר שקיימים. הוא יוצר... אנחנו בקשר כל הזמן. אנו מקיימים מערך שלם של מעקב הוצאות משום שיש לנו הוצאות כמו חברה. אני מטפלת בבית, בעוזרות, בנהג וגם בדברים אחרים שיש לו בחו"ל, לתאם פגישות וכדומה. המשפט עוזרת אישית זה ממש ככה. כל דבר שזז".

"ארנון היה מגיע בתקופות הקיץ, מאוד אוהב את השמש. הוא היה נמצא כאן בין 2.5-3 חודשים, שזה אומר שאני לא רואה את הבית שלי אנחנו 24 שעות שם. מתארחים אצלנו המון אנשים. סביב דצמבר הם היו טסים למשפחה של אישתו אמנדה בדרום אפריקה. היו נמצאים בעיקר בקיץ ודצמבר ולפעמים בפסח או בחגים ואנחנו היינו קובעים את החופשים שלנו לפי זה".

כזכור, אתמול נחקר בחקירה נגדית שי חייק, שהיה דוברו של נתניהו, ודיבר על הסיקור שקיבל לכאורה נתניהו מהאתר וואלה!. במהלך העדות הוצגו בפני חייק התכתבויות שקיים עם מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה, והוא נשאל על ידי עו"ד בעז בן צור, סנגורו של נתניהו, מדוע פנה ישירות אליו ואם ישועה "נתפס כמעין עורך־על".