התקדמות בפרשה: הרכב השופטים המיוחד שהתכנס ברודוס הורה לשחרר את האזרח הישראלי דודי אשכנזי ממעצרו, אך הורה לו להישאר ברודוס עד למתן החלטה סופית בעניינו. בשל נהלי מערכת המשפט, דודי אשכנזי ורעייתו רחלי יצאו היום (שלישי) בהפלגה לקוס, שם אמור מחר בבוקר להתבצע השחרור הפורמלי מהמעצר. את הלילה יבלה אשכנזי בתחנת המעצר, ישוב לרודוס וישהה בה עד לשחרור הסופי.

בתום הדיון אמר עורך דינו ניר יסלוביץ': "אנחנו היום בתחושה של הקלה גדולה. לא רק שדודי אשכנזי, ישראלי חף מפשע, שוחרר לאחר כמעט שבועיים ממעצר, אלא שמנענו הסתבכות חמורה והסגרה של אדם לפרו, מדינה שבה זכויות האדם הן בערבון מוגבל". 

"אני רוצה להודות לעמיתי עורכי הדין. דודי חוזר למשפחתו האהובה אבל המלאכה עוד לא תמה. כרגע נפעל ללא לאות לאפשר לו לחזור לביתו, לישראל. דודי הוא אדם נורמטיבי, חף מפשע. אני בטוח שממשלת ישראל תפעל לאפשר לו לחזור במהירה. אין מקום להמשיך ולרמוס את זכויותיו", הוסיף עו"ד יסלוביץ'.

כזכור, אשכנזי הגיע לאי היווני במסגרת חופשה משפחתית, ונעצר בחשד כי היא מעורב בהברחת סמים בפרו לפני כ-15 שנה. משפחתו טוענת כי מדובר בטעות בזיהוי, וכי מדובר באדם אחר לחלוטין אותו מחפשות הרשויות ביוון. משרד החוץ הישראלי אף שיגרו מכתב רשמי ליוונים, בו נכתב כי אכן מדובר בטעות בזיהוי.