הפרקליטות הציגה הבוקר (ראשון) הסדר טיעון עם ולרי סאקוביץ', הנאשם ברצח ורדית בקרקנוט ז״ל לפני כ-30 שנים. על פי ההסדר, סאקוביץ' הודה ברצח בכוונה תחילה, ושני הצדדים יבקשו לגזור עליו מאסר עולם ופיצוי כספי למשפחת הנרצחת.

עו"ד אשרת שהם, פרקליטות מחוז ירושלים סיכמה: "הנאשם הודה ברצח ונגזרו עליו מאסר עולם ופיצוי מלא למשפחת הקורבן. מדובר ברצח אכזרי שבוצע באישה צעירה, שכל שביקשה היה להגיע לביתה. אחרי 29 שנים שמערכת אכיפת החוק לא שקטה, עד להבאתו של הנאשם לדין, היום הסתיים ההליך בהרשעה מלאה בעבירה של רצח". היא הוסיפה כי "אנחנו שולחים מכאן חיזוקים וחיבוקים למשפחת הקורבן, שנשאה בכאב במשך שנים ארוכות וחוסר ודאות הארוך. שמחים שהמסע הזה הגיע לסיומו, דרך הבאת הנאשם למאסר מאחורי סורג ובריח עד לשארית חייו".

עו"ד אשרת שהם, פרקליטות מחוז ירושלים, על גזר הדין של רוצח ורדית בקרקנוט. צילום: דוברות הפרקליטות

כזכור, הרצח האכזרי התרחש ב־30 בנובמבר 1993, כאשר גופתה של בקרקנוט נמצאה לאחר יומיים של חיפושים ביער אשתאול הסמוך לבית שמש עם סימני אלימות על גופה וחשד לאונס. בקרקנוט בת ה-27 הייתה סטודנטית לצילום ב"קמרה אובסקורה" והתגוררה בקריית ענבים. כתב האישום נגד סאקוביץ' הוגש ב-2019.

כאמור, ימים לאחר הרצח נעצר לחקירה מפקדה לשעבר של בקרקנוט, קצין חיל האוויר בדרגת סגן-אלוף. הקצין הכחיש כל קשר לרצח ושוחרר כעבור עשרה ימים. בשנת 2014 הוקם צוות חדש, אשר חזר לבדוק את התיק בשנית. שמו של סאקוביץ' עלה ברשימת החשודים הדרושים לדגימת DNA כבר בשנת 2014, זאת מפני שהחזיק ברכב מהסוג אליו נכנסה לפני מותה, וענה על הקלסתרון. באותה התקופה הוא היה בחו"ל, ולכן לא נדגם.

צוות החקירה פורק, וחזר לבחון שוב את התיק כעבור מספר שנים, וביצע ניתוח של דגימת ה-DNA שאותה בזירה, בהתאם לטכנולוגיות חדישות שהתפתחו בשנים לאחר הרצח והשווה את הממצאים לפרופילים של בני לאומים שונים כמקובל במחקר גניאולוגי. שמו של הנאשם עלה שנית, ובדיקת DNA אימתה כי הוא הרוצח.