הדס קליין, העוזרת לשעבר של ארנון מילצ'ן, העידה היום (שני) במסגרת המשך חקירת תיק 1,000 בבית המשפט המחוזי בירושלים. מחר תהיה חקירתה הנגדית של קליין שתבוצע על ידי סנגוריו של נתניהו, כאשר האחרון אף צפוי להגיע בעצמו לדיון. במסגרת התיק, מואשם נתניהו בכך שקיבל מתנות עבורו ועבור אשתו שרה בעלות מצטברת של מאות אלפי שקלים. בתמורה לכך, ניצל את כוחו השלטוני וסייע למילצ'ן בענייניו, למשל בהשגת ויזה לארה"ב. 

13:00: לסיום העידה קליין: "הלכתי בעדות הזאת כנגד כל האינטרסים שלי, אבל חוק וזה חוק. לא אמרתי שאני קשת יום אלא נושאת בעול הפרנסה. לא הופעלו על ידי לחצים וארנון לא ביקש ממני דבר על העדות שלי גם כשדבריי לא תאמו את האינטרסים שלו. אמרתי את האמת שלי. בית המשפט יפסוק".

12:50: קליין: "בעניין מצבו הבריאותי של פאקר, נתניהו ביקש ממני לדבר איתו לשכנע שיבוא לישראל לקבל טיפול". התובע גילדין: "באיזו מידה המשיכה בתקופה זו האספקה של הסיגרים והשמפניות". קליין: "המשיכה ללא הפסקה".

לאחר מכן, הוסיפה העוזרת לשעבר של מילצ'ן: "נסעתי עם ג'יימס פאקר לנוני מוזס. הוא נכנס אליו ואמר לי שהוא לא יכול לעשות את זה. רק אמר לי שהזוג ביקש משהו והוא לא מסוגל לעשות. אמרתי לג'יימס שיעשה רק מה שמאמין בו. הוא חזר לבלפור לעדכן בשיחה. נשארתי במלון. הוא חזר מאוד נסער. למחרת אמר ששרה צעקה עליו".

12:35: קליין: "בשנת 2016 ארנון אמר שנתניהו רוצה לדעת מה המצב הנפשי של פאקר, אז אני צריכה לספר לו. אמרתי לו שאני לא רוצה ולא אבגוד באמון של פאקר. ארנון אמר לי ששרה אמרה לו שיפטר אותי, ומר נתניהו אמר שלא כי אני יודעת יותר מדי דברים", אמרה, "אחרי הסיפור הזה שאלתי את מר נתניהו אם יש בעיה עם הנאמנות שלי והוא אמר לי שלא. ארנון אמר ששרה שאלה אם אני יכולה להיות שולה זקן".

הדס קליין במהלך עדותה במשפט נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
הדס קליין במהלך עדותה במשפט נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

12:20: קליין העידה: "יוסי כהן היה מיועד להיות מנכ"ל של אחד המשרדים והוא רצה להיות ראש מלל. ארנון הבטיל לו שידבר איתו על המינוי. לאחר מכן קיבלתי טלפון מארנון שאמר לי שהוא דיבר עם הזוג נתניהו ושאספר ליוסי מה שרה אומרת. אחרי שהם סיכמו עם ארנון, תמיר פרדו אמר למילצן עשית דבר רע למדינת ישראל".

בנוסף, היא העידה כי פאקר האוסטרלי רצה להיות תושב ישראלי. פלדמן פעל בעניינו ופאקר קיבל תעודה שהוא אזרח לענייני מיסוי. "הוא היה גאה בזה והופתע שנחת יום אחד בארץ ואמרו לו שהוא תייר", העידה, "היה משבר גדול. האיש מאוד רצה דרכון ישראלי. בין אם זה עזר לו תכנית מיסויית ובין אם זה היה אמוציונלי. הוא דיבר ללא הפסקה שרוצה להיות תושב ישראל".

11:05: קליין העידה על רכישת צמיד לבקשתה של ששרה נתניהו. "היא התקשרה אליי ואמרה שהיא ומר נתניהו נוסעים לוושינגטון והיא אמרה שזה קרוב ליום נישואיהם ושתהיה מתנה יפה. התקשרתי לארנון וסיפרתי לו על הבקשה, אז הוא אמר בואי נדבר עם ג'יימס פאקר ונחלוק".

לדברי קליין, התקשר אליה למחרת איאן מוריס ואמר לה שקנה תכשיט לנתניהו בסכום של 50 אלף, שאחר כך ירד ל-42 אלף. "אני לא הייתי פיסית לדעת שזה ניתן, אבל לימים היא ביקשה ממני להחליף אותו כי מר נתניהו אמר שזה 'תכשיט רומני'", אמרה. עוד טענה קליין כי לבסוף לא היתה חלוקה במתנה, כי מילצ'ן לא שילם. "הוא גם היה נרעש מהסכום הגבוה של התכשיט", ציינה.

"זה הטריד אותנו", הוסיפה על התקרית. "מילצ'ן אמר לי שאני אבקש מאיאן מוריס, זה שקנה, את החשבונית של התכשיט, שאני אמסור את זה לשרה. שאלתי אותו באיזו טוענה לתת לה אותה - היא לא תרצה לקחת את זה. אז הוא אמר לי 'תאמרי לה שבגלל שזה תכשיט יקר היא בטח תרצה לבטח את זה'". קליין סיפרה שהיא אכן נתנה את החשבונית לנתניהו, אך היא סירבה. "זה היה ברור לי והיא לא רצתה לקחת. דיווחתי לארנון. הכנסתי את זה לתיק, המעטפה סגורה בתיק".

שרה נתניהו  (צילום: יונתן זינדל)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

10:05: קליין סיפרה על עובד של מילצ'ן בשם גל גפן, שעבד כמפקח בניה וסייע בבניית הבית של פאקר. לדבריה, גפן התקשר אליה וסיפר לה שהתבקש להגיע לפגישה אצל שרה נתניהו עם החשב הכללי ועם מנכ"ל המשרד, ושאל מה עליו לעשות. היא אמרה לו שעליו לסרב, כי הוא עובד שלהם.

בעקבות זאת היא התבקשה להתקשר לגברת נתניהו ולעדכן אותה בכך. "חטפתי בליל של צעקות", סיפרה קליין. "שרה אמרה לי שהיא מקווה שזה על דעתו של ארנון. היא התחילה לצרוח עליי שבגללי היא תאחר לעבודה, ויפטרו אותה ואין לה את המשכורת שלי, היא תתאבד ותכתוב מכתב". לדבריה, לאחר שיחה זו היא כתבה למילצ'ן כי היא לא תמשיך בתפקידה.

היא סיפרה שדיברה עם נתניהו על האירוע עם אישתו, והוא הקשיב לה ותמך בה. "הוא אמר לי 'זה לא יקרה, זה לא נורמלי הבקשה הזו'. צלצלתי שמחה לארנון וחשבתי שזה נגמר", אמרה קליין. "ביום שישי קיבלתי טלפון משרה נתניהו, ששאלה מדוע סיפרתי לבעלה ושאבוא לקיסריה להיפגש איתה".

9:40: בראשית העדות אישרו השופטים לתובע, עו"ד אלון גילדין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, לספר על אירוע רכישת תכשיט בשווי 42 אלף ש"ח לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, עליו היא סיפרה בהשלמת החקירה באוקטובר 2021. 

קליין הסבירה שהליך הזמנת התכשיט היה מורכב, "מכיוון שהוא היה ללא חורים בתנוך האוזן אז בנו קונסטרוקציה לעגיל בלי חור. נכון שאלינור מילצ'ן פנתה לבקשתו של ארנון, אבל אני ניהלתי את זה". היא סיפרה שלבקשתו של מילצ'ן, ביתו אלינור מצאה את הסטודיו ובחרה את העגילים, ואז היה הליך הזמנה סביב השינויים בסגירת העגיל.

עו"ד עמית חדד המייצג את נתניהו התנגד לשאלה על שרה נתניהו. "ביחס לדברים ששרה אמרה, עשתה, שרה אמרה למישהו אחר, זו עדות שמיעה. אלו דברים שלא נוכל לבדוק אותם כאן בבית המשפט", אמר. במהלך הדיון הודתה קליין שבהתכתבויות שלה השתמשה בסיפור כסוי. "אני רוצה לומר משהו על דיסקרטיות", אמרה, "אפילו כשהיו פותחים את הבגאז' כדי שיעמיסו לא היינו אומרים למי זה מיועד. גם ארנון וגם אני לא הרגשנו בנח לכתוב במייל שזה לגברת נתניהו".

הדס קליין במהלך עדותה במשפט נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
הדס קליין במהלך עדותה במשפט נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

במהלך עדותה הראשית, קליין העידה כי במסגרת הקשר בין מילצ'ן וג'יימס פאקר לבני הזוג נתניהו היא הייתה מעורבת ברכישת תכשיטים ומתנות, וכן סיפרה על הבקשות שקיבלה משרה נתניהו. עוד העידה על שווי המתנות שהועברו מפאקר לזוג נתניהו ועל השיטות שננקטו כדי לתחזק את אספקתן השוטפת.

במהלך חקירתה היא סיפרה כי מדובר במאות סיגרים שניתנו לזוג נתניהו, והוסיפה גם התייחסות לסוגית השמפניות: "בשלב מסוים נאמר לי לקנות מואט ורוד. גם ארנון ואמנדה דתתה אותם ולכן חשבתי רבות על הכמויות. באחת הפעמים נסעתי לירושלים לחגוג בקינג דוד לבעלי יום הולדת, וארנון אמר לשרה שאני אהיה בירושלים, והיא אמרה לי להביא אז סחבתי שתי שישיות של שמפניות".

היא סיפרה כיצד התבקשה ע"י ראש הממשלה לשעבר לקנות עבורו סיגרים מסוג מסויים, במהלך נסיעתה לקובה: "באחת הפעמים נתניהו הראה לי סוג של סיגר מסוים ואמר לי 'כזה אני רוצה'. כשנסעתי לקובה חיפשתי אותו שם, כי בארץ היה קשה מאוד למצוא. באחד הימים ארנון מתקשר אלי בבלפור: 'עשית לי פאשלה איומה, את לא נתת לי את הסיגרים הנכונים ונתניהו כועס".

היא המשיכה לספר את גרסתה: "הסברתי שאין להשיג את זה בארץ וחיפשתי לאורך כל הנסיעה שלי לקובה את הסיגר הזה ולא מצאתי. נתניהו ידע שנסעתי ליום הולדת 50 לקובה והוא אמר לי 'תחפשי לי את הירוקים האלה. את הסוג'. קיבלתי למחרת כשחזרתי טלפון מנתניהו והוא שאל אותי אם מצאתי את הסיגרים שלו והתנצלתי".