במשטרה הודיעו על שחרורו של של ראש העיר הגדולה מהמרכז שנחקר הבוקר (שני) בחשד למתן שוחד, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. ראש העיר החשוד שוחרר בתנאים מגבילים, כמו גם שלושת מקורביו.

ראש העיר המדובר סיפק, באמצעות עורך דינו, התייחסות ראשונה לחשדות המופנים כלפיו, וטען כי העבירות המדוברות נעשו ללא ידיעתו ותוך שימוש בשמו.

"ראש העיר לא נלקח לחקירה על ידי המשטרה. הוא הוזמן טלפונית והתייצב מייד. מאז הוא משיב לכל שאלות החוקרים ולא מתחמק מדבר. כפי הנראה, ללא ידיעתו - נעשה שימוש בשמו על ידי מספר אנשים כדי לאיים על אחרים והדברים עוד יתבררו. אנו מציעים לכולם להמתין בסבלנות לתום החקירה, על מנת להיווכח שלא היה בהתנהגותו כל דופי", מסר עו״ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן.

כזכור, ראש עיר בישראל ושלושה ממקורביו עוכבו הבוקר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, לחקירה בגין מעורבותם, על פי החשד, בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע

חקירת המשטרה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה לפיה ראש העיר דרש את פיטוריהם מעבודה, או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות. שלושת מקורביו של ראש העיר חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.