חקירתה הנגדית של העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, הדס קליין, נפתחה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפתח החקירה הטיח עו"ד עמית חדד, המייצג את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בקליין: "כל מה שאמרת שקרי, המצאת גרסה. האמת שונה לגמרי ממה שהצגת בחקירה הראשית".

בהמשך, התייחס לכך שלא הגיעה עם טלפון לחקירה וטען: "את צריכה לעשות זאת בפעם הבאה שתפלילי ראש ממשלה". קליין תקפה: "מדובר בהערה נבזית, תחזור בך, לא הכל מותר להגיד".

15:26: עו״ד חדד: "לא מעניין אותי מה התרחש אצלכם בלב, מה היה המצג שאתם הצגתם להם. חשוב לי מה ראו משפחת נתניהו- והם ראו מצג של חברות אמתית. כשהם נכנסים לארנון הביתה ורואים תמונות שלהם על הקיר- הם מבינים שהם מגיעים לחברים. המצג שמשפחת נתניהו ראו כל הזמן נגד העיניים הוא של חברות קרובה".
קליין: "נכון".
עו"ד חדד: "יום הבחירות, לאחר חצות שלחת הודעה, זוכרת מה כתבת?"
קלין: "לא".
חדד מצטט: "חיבוק חם ולב שמח שמח על הניצחון האדיר! אהבה גדולה, שמחת אין קץ".
קליין: "נכון, שמחתי בשבילה".
חדד: "את אומרת מציאות מדומה, פה לא מציאות מדומה".
קליין: "שמחתי בשבילה".
חדד: "כך הרגשת, זה מסר אמיתי".
קליין: "ראיתי מה שהיא עוברת".

14:40 - עו"ד חדד, טען בבית המשפט כי אישור היועמ"ש לחקור את נתניהו לגבי פרשת המתנות ניתן בחודש דצמבר 2016, חודשיים לאחר חקירתה הראשונה של הדס קליין בעניין והן לא הוקלטו לכן אין להן שום תיעוד. "הורו לפרקליטות למסור את הגרסאות הקודמות של העדות, שם התעצבה הגרסה המפלילה", אמר.

13:10 - חדד הציג התכתבות בין קליין לשרה נתניהו בהן נראים גילויי חיבה: "נשיקות והרבה אהבה". קליין הגיבה: "המילים האלה, זה חלק מההתנהלות שלנו מול משפחת נתניהו ואנשים שאנחנו לא מתים עליהם". חדד תהה: "מדוע לא סיפרת בחקירה שבדינמיקה עם משפחת נתניהו הייתה הרבה חיבה?". קליין השיבה: "לא נשאלתי".

12:20 - חדד לקליין: "בישיבה בפרקליטות אמרת שמסרת לחוקר משהו". קליין: "הרמתי טלפון לחוקר שארנון נזכר בדברים מסויימים והוא מבקש לומר שהיו מתנות הדדיות ועשיתי זאת". "החוקר לא כתב על זה כלום, ביש מזל. כל דבר טוב בתיק זורקים מהחלון", טען חדד בתגובה לכך. 

11:56 - חדד הטיח בקליין: "את צריכה לבוא עם הטלפון שלך לחקירה". קליין השיבה כי תעשה כך בפעם הבאה, לזאת השיב חדד: "בפעם הבאה שתפלילי ראש ממשלה". קליין טענה כי מדובר ב"הערה נבזית", וקראה "תחזור בך, לא הכל מותר להגיד".

11:40 - עו''ד חדד מציג התכתבות של פאקר לקליין מנובמבר 2015 בו כתב ששרה נתנה לו "wonderful presents", והוא מבקש שתמסור לה את תודתו. קליין השיבה כי אינה זוכרת את ההודעה או המתנה הזו, אבל אם יש דבר כזה אז יש. חדד: "הניידים שלך נשברו אז לא הבאת אותם למשטרה אבל המייל שלך לא נשבר- למה לא הבאת את המייל הזה למשטרה?".

11:28 - קליין סיפרה שפאקר נהג לזרוק את הטלפונים והאייפדים שלהם לבריכה או שובר אותם בגלל מצבו. חדד האשים: "זרקת את הטלפונים לבריכה. את השמדת אותם. דאגת שהטלפונים לא יהיו בחקירה". קליין ענתה בתגובה: "אני לא אתן לך לטעון דבר כזה. אתה הכפשת אותי. מעולם לא זרקתי טלפון או השמדתי טלפון".

10:40 - קליין בעדותה: "ברגע שארנון הפך להיות חשוד, חשתי בצורה מסוימת שאני מתחילה להינזק מזה מהבחינה שבסופו של יום מילצ'ן הוא המשלם וצריך לשמור על ארנון. התחלתי לחוש שבן צור רצה שאספר בראיון למה לא היה שוחד. עו"ד ליאת בן ארי שאלה אותו 'למה אתה מכניס אותה לאותה סירה של ארנון?'".

בהמשך, סיפרה קליין על טיוטה למכתב ליועמ"ש בה נרשם על שיתוף הפעולה של מילצ'ן ושלה, וציינה: "לא אהבתי את המכתב הזה. זה מכתב שמר בעז בן צור שולח מטעם ארנון ומטעמי. התייעצתי עם עו"ד אדרת והוא עזר לי להוריד את כל הפסקאות שלא קשורות אליי".

עוד העידה: "קיבלתי הודעה זועמת מארנון כי הוא קיבל הודעה מבן צור שאני לא מוכנה לשכב על הגדר ולהתראיין לעובדה". "אמרתי לארנון שאני מבקשת לקבל עורך דין אחר כי אני חשה שיש פה משהו לא תקין", ציינה קליין. 

הזוג נתניהו, הדס קליין, ארנון מילצ'ן (צילום: מרק ישראל סלם,פלאש 90)
הזוג נתניהו, הדס קליין, ארנון מילצ'ן (צילום: מרק ישראל סלם,פלאש 90)

10:20 - עו"ד חדד הטיח בקליין: "אני אומר שלך ולמשטרה יש אינטרס משותף להשחיר את שרה ובנימין נתניהו, לנפח כמה שיותר, להסתיר ראיות. אני מבטיח לך - הכל יתגלה. גם כשחושבים שהוסתר טוב".

10:10 - קליין העידה כי החוקרים איפשרו לה לבצע בעצמה חיפוש בטלפון שלה לפי מילות מפתח שהוגדרו מראש. חדד השיב כי האירוע לא קיים בכלל בחומרי החקירה, וטען "שהדס קליין משקרת - או שמשטרת ישראל הסתירה את האירוע בכוונת מכוון".

כשנשאלה מדוע הגיעה לחקירה בלי טלפון נייד, השיבה קליין: "אין לי מה להסתיר. בעז בן צור אמר לי לא להיכנס לחקירה עם טלפון". כזכור, בן צור היה סנגורה של קליין ומילצ'ן בעת החקירה, ועזב בהמשך לייצג את נתניהו בתיק 4000. חדד השיב בתגובה לדברים: "לא מכיר מישהו שהגיע לחקירה בלי נייד אלא אם יש לו מה להסתיר".

09:30 - עו"ד חדד: "אמרת ששרה תמיד דרשה שמפניות, שארנון לא יזם, שפאקר מעולם לא קיבל מתנה מהזוג נתניהו. אני אומר שכל מה שסיפרת כאן - שקרי. שהיקף המתנות היה קטן בהרבה ממה שתיארת, שהסיפור על 3-2 ארגזי שמפניה בכל משלוח היא גרסה שהומצאה לכבוד בית המשפט שלא נשמעה קודם בעדויות שלך".

עוד הוסיף בפנייתו לקליין: "אני אומר לך שראיות קריטיות שיכלו להוכיח את הפיקטיביות של הסיפור שסיפרת- הושמדו או לא נאספו במכוון". קליין: השיבה: "לא יודעת על זה כלום. אני השמדתי ראיות?". בהמשך, הודתה קליין כי דוח האקסל עם כל המתנות שניתנו לשרה ובנימין נתניהו מלמד על מתנות בפחות מ-200 אלף שקלים. 

09:15 - בפתח החקירה, פנה חדד לקליין באומרו: "אנחנו נצא למסע ארוך. אציג לך ראיות חפציות - לא השערות ולא סברות, ונחשוף יחד את האמת שהיא שונה בתכלית ממה מהצגת בבית המשפט. יש כאן דברים שהם פשוט לא אמת - זה שטר שאני מבטיח שאפרע". חדד שאל את קליין האם היא עדיין מחזיקה בדעה שכל מה שאמרה הוא אמת, והיא השיבה בחיוב. 

09:00 - פתיחת הדיון התעכבה בשל מפגינים תומכי נתניהו שנכחו באולם וסירבו לבקשה להתפנות. לאחר מכן, החלה החקירה הנגדית מטעם עו"ד עמית חדד, המייצג את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. 

הדס קליין בבית המשפט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
הדס קליין בבית המשפט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

אמש, בעדותה בתיק 1,000 סיפרה קליין על קו אספקת הסיגרים והשמפניות מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר לראש האופוזיציה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה.

קליין סיפרה על רכישת צמיד לבקשתה של שרה נתניהו. "היא התקשרה אליי ואמרה שהיא ומר נתניהו נוסעים לוושינגטון", העידה. "היא אמרה שזה קרוב ליום נישואים, ואמרה שהיא מבקשת מתנה יפה, יש להם יום נישואים עגול. התקשרתי לארנון וסיפרתי לו על הבקשה, אז הוא אמר, בואי נדבר עם ג'יימס פאקר ונחלוק. מחייגת לפאקר ושלושתנו מדברים. אני אומרת לג'יימס ששרה מגיעה לוושינגטון".

"פאקר גם הלך באותו הביקור להיפגש עם נתניהו - אני יודעת כי אני תיאמתי לו את כל הדברים. ארנון ביקש שנרכוש ופאקר אמר: 'כן, מה שתגידו'. ארנון רצה לקנות משהו ב־5,000 דולר. בסוף קנה ב־42 אלף דולר, ובעיניי זה היה מטורף. אחרי שהעברנו לשרה, היא ביקשה להחליף, כי לדבריה, נתניהו אמר לה שזה נראה רומני".

קליין סיפרה עוד על הלחצים מצד בני הזוג נתניהו שהופעלו עליה, ואמרה: "בשורה התחתונה, בנימין נתניהו אמר לי שהוא יסביר למילצ'ן וגיימס פאקר שזה מותר. שמותר לתת לשרה את מה שהיא מבקשת. למעט דירה, זה מותר לפי הייעוץ (המשפטי שקיבלו מווינרוט). (נתניהו אמר) תסבירו לארנון ולג'יימס שזה מותר".

הדס קליין בבית המשפט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
הדס קליין בבית המשפט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

קליין סיפרה עוד שמילצ'ן סייע ליוסי כהן להתמנות לראש המל"ל מול נתניהו. "הוא רצה את התפקיד, ולכן הוא דיבר עם ארנון, וארנון הבטיח שידבר עם נתניהו לגבי המינוי", אמרה. "ביום שישי אחד קיבלתי שיחה מארנון, שאמר לי לדבר עם יוסי על כמה ששרה אוהבת אותו. ארנון אמר שהוא דיבר עם נתניהו, ושזה סוכם מול הזוג נתניהו ושניהם אישרו".

עדותה של קליין עד כה לוותה גם בסערה גדולה מחוץ לאולם בית המשפט. קליין ספגה אתמול הטרדה והשפלות מילוליות בזמן שיצאה מאולם בית המשפט בתום מתן עדותה. האירוע תועד במצלמות העיתונאים.

בזמן שהשיבה לשאלות העיתונאים, אישה שעמדה בקרבת מקום קטעה את דבריה וצעקה לעברה: "איך הגעת להיות זקנה שכירה שבעלה עובד בעירייה, מושחתת". קליין נשאלה אם היא מרגישה מאוימת כשהיא שומעת את הדברים האלו, ואמרה נחרצות: "אני חשה שאט נפש, בושה וחרפה".