חקירתה הנגדית של הדס קליין העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן במסגרת תיק 1000 (המתנות), התחדשה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפתח החקירה העידה קליין על יחסיה עם אשת ראש הממשלה לשעבר, שרה נתניהו, עליה אמרה: "ידעתי שהיא לא חברה שלי. ארנון (מילצ'ן) אמר לי תמיד, אם אני לא אתן היא לא תהיה חברה, ואם היא תדע שאני מזרחית גם לא".

עדכונים שוטפים מהדיון:

11:36: קליין: "בחקירות אמרתי שהחשבוניות יוכלו להראות דברים שלא בדמיון, לכן גם אמרתי להם, יש הנהלת חשבונות מסודרת, הטכניקה איך לקבל קלסרים". עו"ד חדד שואל: "מתי שלחו אותך לאסוף חשבוניות משוחט, איפה זה היה?". קליין: "לא זוכרת, באחת החקירות".

11:31: עו"ד חדד מקריא שיחה של קליין עם רב-פקד יופה בחקירה. קליין בחקירתה במשטרה: "אני גם אמרתי לעידן, ביום מן הימים, אתה יודע, ישאלו אותי, ארנון יגיד, הוא לא יגיד, אבל אתה יודע, גם לא ארנון, באופן כללי, יגידו 'מה נתת?'. עידן אמר לי: 'את מוגנת לחלוטין איתנו'". עו"ד חדד: "אני חושב שהרגשת שזה פסול שאת לוקחת את הקלסרים". קליין: "ממש לא חשבתי על עבירה, דיברתי על היחסים". עו"ד חדד: "הוא יודע שזו עבירה. לכן הוא אומר שאת מוגנת". השופט בר-עם: "בהקשר של המשפט, היא אומרת 'ארנון יגיד'".

10:04: עו"ד חדד שואל את קליין: "קיבלת מתנה משרה ליום הולדת?". קליין: "לא זוכרת". עו"ד חדד הציג מסרון ששלחה קליין לשרה באפריל 2015, בו כתבה קליין "תודה על התשורה" - וטען שהיא קיבלה בושם משרה נתניהו: "שרה יקרה, חג שמח וכל טוב. כל כך שמחתי להתראות היום כתמיד. תודה על התשורה ובמיוחד על המילים מחממות הלב. ארנון ניסה להתקשר אך לא הייתה תשובה. מוסר ברכות לחג שמח ונשיקות מאמנדה, מהילדים וממנו". בתגובה להודעה כתבה שרה: "תודה רבה הדס יקרה. נדבר איתו מחר". קליין: "בחיים לא קיבלתי בושם משרה".

צילום ההתכתבות בין הדס קליין לשרה נתניהו  (צילום: ללא קרדיט)
צילום ההתכתבות בין הדס קליין לשרה נתניהו (צילום: ללא קרדיט)

9:44: קליין בתגובה להודעה: "ידעתי שהיא לא חברה שלי. ארנון אמר לי תמיד, אם אני לא אתן היא לא תהיה חברה, ואם היא תדע שאני מזרחית גם לא".

9:42: מוצגת הודעה שנשלחה מקליין לשרה נתניהו: "ערב נהדר יקירה, מחר אתקשר ואגיע כמובן כשיהיה לך נוח. ארנון ביקש לדעת מתי יהיה נוח להתקשר לאחל חג שמח. נשיקות וליל מנוחה".

09:40: עורך הדין עמית חדד להדס קליין: "סוף סוף אנחנו רואים הודעה לגבי מתנה. אם נותנים מתנה סמוך לליל הסדר שארנון (מילצ'ן) ישלח מתנה, הדעת נותנת שזו מתנה לפסח". קליין: "יונתן לא הגיע בליל הסדר שהיה יום לפני. בשנה הקודמת בתקופה הזו שרה ביקשה ממני ולא עשיתי. מסמסתי את זה והיא צלצלה לארנון בלוס אנג'לס. קיבלתי טלפון מארנון שתי דקות אחרי ששרה (נתניהו) התקשרה. הוא נתן לי הוראה לשלוח את יונתן הנהג. אני מעידה על הוראה שקיבלתי. ארנון נותן הוראה שיונתן ייצא עם השמפניות לשרה. אחר כך כשסימסתי שאגיע וכמובן שהיה לשרה נח. זה לא יקרה שוב. אמרתי ליונתן הפעם זה לא נופל עליך. שימו לי את השמניות ואני נוסעת אני לשרה".

שרה נתניהו  (צילום: יונתן זינדל)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל)

בפתח החקירה אתמול הטיח בקליין עו"ד עמית חדד, המייצג את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "כל מה שאמרת שקרי, המצאת גרסה. האמת שונה לגמרי ממה שהצגת בחקירה הראשית".

"אנחנו נצא למסע ארוך", הבטיח חדד. "אציג לך ראיות חפציות - לא השערות ולא סברות - ונחשוף יחד את האמת, שהיא שונה בתכלית ממה שהצגת בבית המשפט. יש כאן דברים שהם פשוט לא אמת - זה שטר שאני מבטיח שאפרע". חדד שאל את קליין אם היא עדיין מחזיקה בדעה שכל מה שאמרה הוא אמת, והיא השיבה בחיוב.

הוא טען בבית המשפט כי אישור היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט לחקור את נתניהו באשר לפרשת המתנות ניתן בדצמבר 2016, חודשיים לאחר חקירתה הראשונה של קליין בעניין, והחקירות לא הוקלטו. לכן אין להן שום תיעוד. "הורו לפרקליטות למסור את הגרסאות הקודמות של העדות, שבה התעצבה הגרסה המפלילה", אמר.

חדד הציג התכתבות בין קליין לשרה, רעייתו של נתניהו, שבהן יש גם גילויי חיבה, כמו "נשיקות והרבה אהבה". קליין הגיבה: "המילים האלה הן חלק מההתנהלות שלנו מול משפחת נתניהו ואנשים שאנחנו לא מתים עליהם". חדד תהה: "מדוע לא סיפרת בחקירה שבדינמיקה עם משפחת נתניהו הייתה הרבה חיבה?". קליין השיבה: "לא נשאלתי".

עו''ד עמית חדד (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
עו''ד עמית חדד (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

הוא הוסיף: "בישיבה בפרקליטות אמרת שמסרת לחוקר משהו". קליין ענתה: "הרמתי טלפון לחוקר שארנון נזכר בדברים מסוימים והוא מבקש לומר שהיו מתנות הדדיות, ועשיתי זאת". "החוקר לא כתב על זה כלום, ביש מזל. כל דבר טוב בתיק זורקים מהחלון", טען חדד בתגובה לכך.
חדד התייחס לכך שקליין הגיעה לחקירה בלי הטלפון שלה והטיח בה: "את צריכה לבוא עם הטלפון שלך לחקירה". קליין השיבה כי תעשה כך בפעם הבאה, ועל כך אמר חדד: "בפעם הבאה שתפלילי ראש ממשלה". קליין הגיבה שמדובר ב"הערה נבזית" וקראה לחדד: "תחזור בך, לא הכל מותר להגיד".

נושא הטלפונים המשיך לככב בדיון. קליין סיפרה שג'יימס פאקר נהג לזרוק את הטלפונים ואת האייפדים שלהם לבריכה או שבר אותם בגלל מצבו. חדד האשים: "זרקת את הטלפונים לבריכה. את השמדת אותם. דאגת שהטלפונים לא יהיו בחקירה". קליין ענתה בתגובה: "אני לא אתן לך לטעון דבר כזה. אתה הכפשת אותי. מעולם לא זרקתי טלפון או השמדתי טלפון".

הוא הסביר: "אני אומר שלך ולמשטרה יש אינטרס משותף להשחיר את שרה ובנימין נתניהו. לנפח כמה שיותר, להסתיר ראיות. אני מבטיח לך - הכל יתגלה. גם כשחושבים שהוסתר טוב". הוא המשיך: "אמרת ששרה תמיד דרשה שמפניות, שארנון לא יזם, שפאקר מעולם לא קיבל מתנה מהזוג נתניהו. אני אומר שכל מה שסיפרת כאן שקרי, שהיקף המתנות היה קטן בהרבה ממה שתיארת, שהסיפור על שניים־שלושה ארגזי שמפניה בכל משלוח הוא גרסה שהומצאה לכבוד בית המשפט, שלא נשמעה קודם בעדויות שלך".