הצהרת תובע, החתומה על ידי עורכת הדין ענבל ברנסון מהפרקליטות, הוגשה היום (חמישי) על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף בבית משפט השלום בעכו נגד וולא חלאילה, החשוד בחטיפתה ורציחתה של בת זוגו ספיר נחום. מהצהרת התובע עולה כי לאחר עיון בחומר החקירה סבורה הפרקליטות, יש מקום להגיש נגד החשוד כתב אישום, שבין היתר מכיל עבירת רצח.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתוך כך, הפרקליטות והמשטרה מבקשים להאריך את מעצרו של חלאילה בטענה ששחרורו מהמעצר יעמיד בסיכון את שלום הציבור וביטחונו, וכן עלול לשבש חקירה וכן להתחמק מהליכי המשפט. נזכיר כי מדובר בפרשה במהלכה ירדה ספיר להפקיד את בתה בגן ילדים בעכו. היא נראתה בבירור במצלמות האבטחה כשהיא עולה לרכב של חלאילה, ומאז נעלמו עקבותיה. במשך מספר ימים חיפשו כוחות משטרה גדולים אחר נחום. 

איתור הנעדרת ספיר נחום

החשוד נעצר והכחיש כל קשר לחטיפתה, אולם ממידע שהגיע למשטרה מאזרח, על רכב שהיה באזור איבטין שבצפון, ולאחר חיפושים נרחבים במקום, אותרה גופתה של המנוחה נחום. כיוון שמדובר בשטח סלעי, אליו לא ניתן להגיע עם כלי רכב, היה ברור למשטרה כי הרוצח היה היחיד שהוביל את הגופה למקום, ניסה להסתירה על מנת שלא יצליחו לאתרה, ועוד קודם לכן העלים את מכשיר הטלפון הנייד שלו על מנת שהמשטרה לא תוכל לבצע איכון. 

החיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)
החיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

אלא שבאמצעים טכנולוגיים מיוחדים הצליחו החוקרים של ימ"ר חוף, בפיקודו של סגן ניצב יוני חג'ג', להתחקות אחר הראיות, ויחד הם הפכו ראיה אחר ראיה, וגיבשו תשתית המצדיקה הגשת כתב אישום נגד חלאילה. במסגרת החקירה, נחשפה המשטרה לגרסאות שונות שמסר לכאורה החשוד. היא מכנה אותו כ"שקרן מניפולטיבי", והחשוד מבחינתו מסר למשטרה כי הוביל את הצעירה בטרמפ לקניון, אולם בדיקות שביצעו החוקרים והתחקות אחר מצלמות האבטחה בקניון העלו כי הם לא הגיעו למקום. 

הנעדרת ספיר נחום בתיעוד אחרון

את החקירה ניהל רפ"ק ביאן מולא ממחלק תפקידים מיוחדים בימ"ר חוף. במשטרה מעריכים כי נחום נחנקה למוות על ידי בן זוגה, זאת לאחר שמהחקירה עלה כי היא לא נורתה ולא נדקרה. במשטרה מציינים כי החיפושים אחר נחום נמשכו כעשרה ימים וכי כוחות גדולים של משטרה ממחוז חוף עסקו בחיפושים באופן סיזיפי, כאשר בשטח הקשה הזה, "הפכנו כל אבן לא פעם ולא פעמיים". עוד מציינים: "אם לא היינו מוצאים אותה ביום הזה היא לא הייתה נמצאת לעולם. כ-150 מטר משם חיפשו כלבים את נחום והם לא הצליחו להתחקות אחר גופתה, שכן מצב גופתה היה בעייתי מאוד". 

המשך החיפושים אחרי הנעדרת ספיר נחום

חקירת המשטרה העלתה כי בין חלאילה לבין פרודתו שמקורו בדרישתה למזונות עבור אחד משני ילדיה, והחשוד סירב. להערכת החוקרים, הדרישה הזו היא שהובילה בסופו של יום לרצח.