אחרי דריסת השוטר ברעננה: לאחר אירוע הדריסה השלישי שבו מעורבים אנשי משטרה לאחרונה, והשני שמסתיים במוות של לובש מדים, פרסם הבוקר (ראשון) מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הבהרה בנוגע להוראות הפתיחה באש, והדגיש: "שוטרים - רשאים לירות לעבר כל מי שמסכן אתכם". 

בנוסף הורה המפכ"ל על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, ועל בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח.

המפכ"ל ביקש לחדד ולהבהיר את הוראות הפתיחה באש והדגיש כי "שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה".

סנ''צ שרון מנור על דריסת השוטר בצומת רעננה (דוברות המשטרה)

כאמור, במשטרה התעכבו בפרסום ההבהרה בנוגע להוראות הפתיחה באש גם לאחר אירוע דריסתו למוות של מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי, וכעת הגיע לפתחם אירוע חמור נוסף, שגם הפעם הסתיים במות לובש מדים.

האירוע הטרגי הבוקר הוא האחרון בסדרה של אירועים מטרידים בהם נפגעו שוטרים בעת שעמדו במחסומי משטרה. כזכור, בחודש שעבר נדרס למוות רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב משטרה בן 46, במחסום משטרתי בדרך המכבים בראשון לציון, סמוך לצומת בית דגן. כחודש קודם לכן, לוחם מג"ב נפצע קשה לאחר שחשוד בגניבת רכב מלוד פרץ מחסום דוקרנים בו עמד בכביש 444. 

שמעון ברכה, שוטר סיור שפרש לפני מספר חודשים ממרחב שרון, קרא למשטרה לשנות את הוראות הפתיחה באש. "עד מתי חיי שוטרים יהיו הפקר? זה הזוי מה שקורה היום", אמר, "שוטר הולך למשמרת ולא יודע אם יחזור בשלום לחייק משפחתו. חיי השוטרים הפכו להיות הפקר, את אף אחד זה לא מעניין ועצוב מאד. תראו לי היום עוד גוף במדינה שמישהו הולך לעבודה במדינת ישראל ולא בטוח שיחזור לביתו למשפחתו?".

השוטר בדימוס הוסיף: "איפה הממשלה? תתעוררו, זה כבר הפך להיות בשגרה, ביום יום פוגעים בשוטרים. אני מצפה מהארגון שישנה את הוראות הפתיחה באש, שיהיה חד משמעי וברור. גנב רכב שמתקרב למחסום - לפתוח באש מידית כדי לעצור אותו ולא לחכות שיסכן מישהו, כי אחר כך זה כבר מאוחר מדי. אין יותר מידי זמן במחסום, הכל עניין של שניות, ולראיה שני המקרים האחרונים של היום ושל המתנדב עמיחי כרמלי לפני חודש. יהי זכרו ברוך".

"ידע כל גנב רכב באשר הוא אם מגיע למחסום משטרתי יפתח עליו אש על מנת לעצור אותו, רק ככה נמנע עוד רצח של שוטרים ומתנדבים", סיכם.