פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד וולאא חלאילה, המייחס לו עבירות של חטיפה ורצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו לשעבר ספיר נחום ז"ל.

מכתב האישום עולה כי ביום האירוע, הנאשם פיתה במרמה את המנוחה להיכנס לרכבו והוביל אותה אל זירת הרצח בסמוך לכפר איבטין, שם המית אותה וקבר אותה. בעקבות תשעה ימים של מאמצי חיפוש, אותרה המנוחה.

כזכור, מפרטי החקירה עלה כי ספיר ירדה להפקיד את בתה בגן ילדים בעכו, ונראתה בבירור במצלמות האבטחה כשהיא עולה לרכבו של חלאילה - מאז נעלמו עקבותיה. במשך מספר ימים חיפשו כוחות משטרה גדולים אחר נחום.

הנעדרת ספיר נחום בתיעוד אחרון, צילום: דוברות המשטרה

חלאילה נעצר והכחיש כל קשר לחטיפתה, אולם ממידע שהגיע למשטרה מאזרח, על רכב שהיה באזור איבטין שבצפון, ולאחר חיפושים נרחבים במקום, אותרה גופתה של המנוחה נחום. כיוון שמדובר בשטח סלעי, אליו לא ניתן להגיע עם כלי רכב, היה ברור למשטרה כי הרוצח היה היחיד שהוביל את הגופה למקום, ניסה להסתירה על מנת שלא יצליחו לאתרה, ועוד קודם לכן העלים את מכשיר הטלפון הנייד שלו על מנת שהמשטרה לא תוכל לבצע איכון. 

אלא שבאמצעים טכנולוגיים מיוחדים הצליחו החוקרים של ימ"ר חוף, בפיקודו של סגן ניצב יוני חג'ג', להתחקות אחר הראיות, ויחד הם הפכו ראיה אחר ראיה, וגיבשו תשתית המצדיקה הגשת כתב אישום נגד חלאילה. במסגרת החקירה, נחשפה המשטרה לגרסאות שונות שמסר לכאורה החשוד. היא מכנה אותו כ"שקרן מניפולטיבי", והחשוד מבחינתו מסר למשטרה כי הוביל את הצעירה בטרמפ לקניון, אולם בדיקות שביצעו החוקרים והתחקות אחר מצלמות האבטחה בקניון העלו כי הם לא הגיעו למקום.