בית המשפט המחוזי בנצרת דחה היום (שני) את ערעור הפרקליטות על ההחלטה לשחרר את עבריין המין אלון קסטיאל שחרור מוקדם. המשמעות היא, כי קסטיאל ישוחרר על תנאי ממאסר, יותר משנה לפני המועד שנקבע, זאת חרף עמדתן של המתלוננות.

שרי גולן, אחת מהנפגעות, אמרה ב"כאן חדשות": "לנפגעות יש מקום לדבר בוועדת השחרורים, יש להן קול ופנים. אלון קסטיאל לא לקח אחריות ולא עשה הליך שיקומי. הוא יכול היה לעשות דברים אחרת, ובחר להמשיך להתעלל בנו עד הסוף".

בתגובה לדבריה, מסר איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: "את הקול שלה, ושלהן, כבר לא ישתיקו. שגה בית המשפט שהתיר לשחרר את עבריין המין הסדרתי אלון קסטיאל. אנו עומדות לצד ומאחורי הנפגעות: השגתן המון, ואנו גאות בכן ומחזקות אתכן תמיד. כעת יוצא קסטיאל למשפט הציבור, וגזר הדין הציבורי ברור".

יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת מיכל רוזין, תקפה: "החלטת בית המשפט לשחרר את עבריין המין המורשע אלון קסטיאל היא החלטה מקוממת שפוגעת באלה שנפגעו ממנו. הנפגעות ניהלו לאורך השנים מאבק אמיץ, עיקש וצודק וסללו את הדרך לנפגעות רבות להתלונן ולחשוף את סיפורן. נמשיך במאבק נגד אלימות מינית".

גם שרון רופא אופיר, חברת כנסת לשעבר מטעם ישראל ביתנו, התייחסה להחלטה וצייצה: "החלטת בית המשפט בנצרת לשחרר את האנס אלון קסטיאל היא ביזיון והפקרה של הקורבנות! לא מספיק שהעונש שנגזר עליו מלכתחילה היה בדיחה עצובה עכשיו הוסיפו חטא על פשע כשהורידו לו שליש מתקופת המאסר. זו לא הפעם הראשונה שביזיון כזה קורה חייבים לשנות בחקיקה ולמנוע הישנות מקרים בעתיד".