ב"וואלה!" נחשף היום (שני) כי תוצאות הבדיקה לדגימות שיער מזירת הרצח של תאיר ראדה ז״ל, שנערכו בטכנולוגיה מתקדמת ובריצוף מיטוכונדריאלי מלא, הגיעו ונמסרו לצדדים במשפט החוזר שמתנהל לרומן זדורוב בימים אלה בבית המשפט המחוזי בנצרת. בבדיקה נמצאה התאמה לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו (א"ק).

א.ח (צילום: צילום מסך מתוך צל של אמת)
א.ח (צילום: צילום מסך מתוך צל של אמת)

לבקשת ההגנה, ובאישור פרקליט המדינה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה דאז ד״ר אביחי מנדלבליט, המכון הלאומי לרפואה משפטית התבקש לבדוק דגימות שיער מזירת הרצח של המנוחה תאיר ראדה ז״ל. תוצאות הבדיקות נמסרו היום לצדדים.  בעקבות ההתפתחויות, סנגורו של זדורוב צפוי לבקש דיון דחוף. 

אילנה ראדה, אמה של תאיר, אמרה לוואלה! בתגובה לפרסום: "אנחנו בכיוון הנכון. אחרי העדות שלו (חבני) בדלתיים סגורות הבנתי הרבה דברים ואנחנו בכיוון הנכון ברוך השם. כמו שהבטחתי, את הרוצח חייבים להביא לכלא ואני אעשה את זה. אם יכולתי להרוג אותו הייתי עושה את זה". כמו כן, ביקשה ראדה לעצור את חבני ואולה קרבצ'נקו, ולהוציא נגדם צו איסור יציאה מהארץ. 

חבני הגיב לגילויים החדשים באמצעות עורך דינו ירון פורר: "שמח שאחרי עשר שנים גישתי על פיה א"ק לבשה את בגדיי מתבררת כנכונה, ומכאן גם ההסבר למציאת השערה על גופתה של תאיר".

בהחלטתו כי יש לקיים משפט חוזר כתב השופט מלצר בסוגיה זאת כי "טרם יצאה הלכה ברורה בעניין מעמדן הראייתי של ראיות מיטוכונדריאליות – סבורני שמוטב כי ההרכב אשר ידון במשפט החוזר, יבחן, ככל שימצא לנכון, אף את האפשרות לדון בהשלכות שתיתכנה, אם בכלל, לראיה המיטוכונדריאלית שנטען כי נמצאה כאן".

כזכור, מבדיקה שנערכה בשנת 2018, שערה מזירת הרצח של ראדה נמצאה מתאימה לפרופיל הדנ"א של א"ח, אך הפרקליטות טענה שחוות דעת מדעיות קבעו כי "השערה שנבדקה יכולה להתאים לאלפי אנשים עד עשרות אלפי אנשים בישראל". 

בשנת 2021 השופט העליון הפורש חנן מלצר נעתר לבקשתו של רומן זדורוב והורה לערוך משפט חוזר למי שהורשע ברצח תאיר ראדה. השופט בדימוס מלצר, טען כי הצורך במשפט החוזר נעוץ בבירור מחודש בסבך הראיות בתיק זה. הוא הוסיף כי אין להגביל מראש את היקף המשפט החוזר, וציין כי על באי הכוח להתמקד בסוגיות הבאות: העקבות הזרות, נזילת דם על גבי עקבת הנעל, כתם הדם שנתגלה בתא השלישי בו נמצאה גופתה של תאיר, וראיית הדנ"א.