אמה של תאיר ראדה, אילנה, ביקשה היום (שני) לעצור את אדיר חבני ואולה קרבצ'נקו (א"ק) ולהוציא נגדם צו איסור יציאה מהארץ, זאת בעקבות חשיפת וואלה! לפיה בתוצאות בדיקה לדגימות שיער מזירת הרצח של תאיר ז"ל, שנערכו בטכנולוגיה מתקדמת ובריצוף מיטוכונדריאלי מלא, נמצאה התאמה לחבני.

בעקבות ההתפתחות הדרמטית, סנגורו של זדורוב צפוי לבקש דיון דחוף. אולגה זדורוב מסרה: "ני שמחה, נבחן את המשמעויות המשפטיות, מה זה אומר בשבילנו".

ראדה אמרה לוואלה! בתגובה לפרסום: "אנחנו בכיוון הנכון. אחרי העדות שלו (חבני) בדלתיים סגורות הבנתי הרבה דברים ואנחנו בכיוון הנכון ברוך השם. כמו שהבטחתי, את הרוצח חייבים להביא לכלא ואני אעשה את זה. אם יכולתי להרוג אותו הייתי עושה את זה".  מנגד, חבני הגיב לגילויים החדשים באמצעות עורך דינו ירון פורר: "שמח שאחרי עשר שנים גישתי על פיה א"ק לבשה את בגדיי מתבררת כנכונה, ומכאן גם ההסבר למציאת השערה על גופתה של תאיר".

פרקליטיה של אולה קרבצ'נקו, דניאל חקלאי ותומר שוורץ, מסרו בתגובה: "כפי שקבע פרקליט המדינה, אולה אינה קשורה ברצח של תאיר ז"ל משום בחינה. נזכיר שתיק החשד המופרך נגדה נסגר בנימוק חד משמעי של חוסר אשמה. לגבי השערה המדוברת, נבהיר: ראשית, מעולם לא נמצאה שום התאמת דנ"א כלשהי בין הראיות בזירת הפשע לבין אולה עצמה. שנית, גם במסגרת השערה המדוברת, לא קיים דנ"א שמתאים לאולה".

"שלישית, במסגרת השערה המדוברת, לא מדובר בכלל בדנ"א רגיל שאכן יכול ללמד על זהות הרוצח (או אחיו התאום כשמדובר בתאומים) אלא בדנ"א מיטוכונדריאלי שלכל היותר יכול ללמד על התאמה פוטנציאלית למיליונים, למאות אלפים או לעשרות אלפים במקרה הטוב. כלומר, לא מדובר בשערה עם שורש שיש בה דנ"א רגיל, אלא בשערה ללא שורש שיכולה ללמד לכל היותר על התאמה לאנשים רבים בעלי פרופיל ביולוגי מסוים. נקודה לפני אחרונה: ראיה קלושה זו יכולה ללמד לכל היותר על קשר אפשרי בין מר חבני לבין זירת הרצח אף שאיננו יודעים כמובן אם הוא קשור ברצח. ונקודה אחרונה: הגיע הזמן לעזוב את מתמודדת הנפש האמיצה אולה קרבצ'נקו במנוחה. היא לא קשורה ברצח הנורא של נערה תמימה", טענו. 

אולה קרבצ'נקו בעדותה בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
אולה קרבצ'נקו בעדותה בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

כזכור, מבדיקה שנערכה בשנת 2018, שערה מזירת הרצח של ראדה נמצאה מתאימה לפרופיל הדנ"א של א"ח, אך הפרקליטות טענה שחוות דעת מדעיות קבעו כי "השערה שנבדקה יכולה להתאים לאלפי אנשים עד עשרות אלפי אנשים בישראל". בשנת 2021 השופט העליון הפורש חנן מלצר נעתר לבקשתו של רומן זדורוב והורה לערוך משפט חוזר למי שהורשע ברצח תאיר ראדה.

השופט בדימוס מלצר, טען כי הצורך במשפט החוזר נעוץ בבירור מחודש בסבך הראיות בתיק זה.  הוא הוסיף כי אין להגביל מראש את היקף המשפט החוזר, וציין כי על באי הכוח להתמקד בסוגיות הבאות: העקבות הזרות, נזילת דם על גבי עקבת הנעל, כתם הדם שנתגלה בתא השלישי בו נמצאה גופתה של תאיר, וראיית הדנ"א.

בסוף החודש שעבר הסתיים שלב ההוכחות במשפט החוזר. המשפט יצא כעת להפסקה, כאשר הסיכומים צפויים להיות מוגשים במהלך חודש אוגוסט והדיונים יתחדשו לאחר חזרת בתי המשפט מפגרה בספטמבר. במהלך המשפט, נרשמו לא מעט דרמות ומתחים, עם עדותם של ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, ומומחים שונים מהארץ ומהעולם אשר בחנו ממצאים שונים בתוך זירת הרצח.

רומן זדורוב (צילום: דוד כהן)
רומן זדורוב (צילום: דוד כהן)

זדורוב מצידו חזר על הטענה כי לא רצח את תאיר, ואף חזר בו מהודאתו בפני מדובב בתא המעצר: "שיקרתי למדובב בכל מה ששאל. קשקשתי, זרמתי איתו בכל דבר שעלה לי לראש". יחד עם זאת, עדותו של זדורוב לא הייתה חפה מסתירות, אותן כינו השופטים "מטרידות".