אתר וואלה! חשף היום (שני) כי בתוצאות הבדיקה לדגימות שיער מזירת הרצח של תאיר ראדה ז״ל, נמצאה התאמה לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו (א"ק). פרקליטו של חבני, עו"ד ירון פורר, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לחשיפת וואלה!: "לאדיר יש אליבי מוצק שנבדק, הוא היה בשעת הרצח 20 ק"מ מהזירה במקום העבודה בקיבוץ, כאשר האליבי שלו נבדק על ידי המשטרה ואומת גם באמצעות איכונים טלפוניים. שום אצבע מאשימה לא יכולה להיות מופנית אליו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"הודעתי לאדיר שהתקבל הממצא והוא הביע סיפוק ושמחה שהדברים שהוא מסר עוד לפני 10 שנים, לפיה אולה סיפרה לו שבשעת הרצח לבשה את בגדיו ומשם המקור לשערה, נמצא כממצא אמיתי ואובייקטיבי. מודע לזה שהפרקליטות סגרה את התיק נגד אולה מחוסר אשמה, אך אני חושב שלנוכח הממצא היא צריכה לבקש מסלול מחדש", טען.

לדבריו, "כבר לפני 10 שנים הוא סיפר שהיא לבקש את בגדיו, האליבי נבדק. לכן העניין לא כרגע אם אדיר דובר אמת או אולה, לפי דעתי העניין שנוסף היום נדבך סביב אשמתו של רומן זדורוב. התיק של אולה נסגר בטרם הגיע הממצא, יצטרך לשבת הפרקליט ולעשות חושבים האם יש בממצא כדי לשנות את המסקנה סביב סגירת התיק מחוסר אשמה. חבני היה כבן 25 לפני 10 שנים. אדיר היה בן זוגה וסיפר את שסיפר, אני סבור שלא יכולה להיות אצבע מאשימה".

אולה קרבצ'נקו בעדותה בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
אולה קרבצ'נקו בעדותה בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

"תלוי איפה אנחנו שמים את כובד המשקל, האם נוספה ראיה המהווה ספק באשמתו של רומן, אני חושב שכן. פחות חשוב מי אשם אדיר או אולה, אך אני שוב מדגיש שאין ספק שגרסתו של אדיר כפי שנמסרה למשטרה נכונה ואמיתית, והדבר נבדק בכלים אובייקטיבים. יש חיזוקים כמו איכוני טלפון ועוד עדים, ולכן לא יכול להיות ספק בעניין", אמר. 

בהמשך טען: "מגיע אדם ומוסר גרסה במשטרה, ולא משנה מה היה המניע. כל אדם שהולך למשטרה, יש לו מניע. כאשר הוא נתקל בחוסר אמון בסיסי מצד החוקרים, שכן באותה עת היו נעולים סביב הקונספציה שרומן אשם, כל מה שניסו לשכנע אותו זה להגיד שהוא ממציא את הדברים. הייתה תחושה מאוד קשה כי הוא בא לספר את האמת. המשטרה הפעילה לחץ שהוא יחזור בו מגרסתו". 

בסיום, התייחס גם לממצאי הבדיקה ואמר: "לא נחשפתי לממצאי המכון לרפואה משפטית, יש גם עניין של סטטיסטיקה ועד כמה זו ראיה חד משמעית. ממה שהבנתי, מדובר בראיה שכביכול אין ספק ששייכת לאדיר. אנו מתעסקים בהסתברות, אנו מדברים על מצבור ראיות, הראיה לא עומדת לבדה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm