אתר וואלה! חשף אתמול כי בתוצאות בדיקת לדגימות שיער מזירת הרצח של תאיר ראדה ז"ל, נמצאה התאמה לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו (א"ק).

השופט המחוזי בחיפה לשעבר, עו"ד משה גלעד, שוחח הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM ואמר: "חוט הזהב שעובר במשפטים מעין אלו, שאם מתעורר ספק באשמתו של פלוני כי אז צריך לזכותו מחמת הספק. הטענה בדבר הימצאות השערה להראות לבית המשפט שהיו עוד אנשים שהם ביצעו את הרצח וכל זה בגלל סעיף המשנה שהנאשם איינו חייב להוכיח את חפותו. די לו באפשרות הגיונית שזה לא הוא. אבל אני סבור שמדובר במהומה על קצת מהומה. הסיבה היא מתוך הרצון של המשפט הפלילי להיות בטוח".

בהמשך התייחס למשמעות המשפטית של הבדיקה ואמר כי "היעדר השורש, הזקיק של השיער, המדע אינו מסוגל לתת תשובה 'רגילה' של די.אנ.איי. השיטה הזו, הדי.אנ.איי. המיטוכונדריאלית. ההבדל הוא שבשיטה רגילה אחוז הטעות הוא אחד למיליארד, כאן אחוז הטעות אחד לכמה אלפים טובים". 

"השופטים יכולים להגיד לכל היותר: שערה זו שייכת לכל היותר לא.ח. ולעוד נניח 17 אלף איש. לכן אמרתי 'מהומה על קצת מהומה', כי זה זורק נר לכיוון א.ח. (או אותה א.ק. כי הטענה שלבשה בגדים שלו). לכן זה טיפה מחזק את הספק שזדורוב הוא הרוצח. אני רוצה להיזהר, כי כבר הייתה שערה כזו, זה תמיד יאמר: 'זה של א.ח. ועוד 17 אלף אחרים כמוהו'. לכן בטח אי אפשר להתעלם מזה, אבל זה בטח עוד ספק שאנשים אחרים הסתובבו ועשו", הוסיף. 

בסיום, העריך עו"ד גלעד כי יש סיכוי שזדורוב יזוכה עם כל ההסתייגויות. "לא כל אחד מקבל משפט חוזר. המשפט החוזר שהוא קיבל, כבר אומר דרשני ואני כבר לא מדבר על הצהובנות. היו הערות ושאלות מאד משמעותיות לשופטים ונכון שהם לא חייבים להחליט על פי התשובות, אבל אי אפשר להתעלם מזה. אלה שאלות שבבוא היום, עלולות, בהיעדר תשובות, להפוך לספק סביר".