ברקע המשפט החוזר של רומן זדורוב: אדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו (א"ק), התראיין הערב (שלישי) בחדשות 12 לאחר שנמצאה התאמה בינו לבין שערה מזירת הרצח של תאיר ראדה ז"ל

בפתח דבריו, התייחס להתאמה שנמצאה: "כמו שהעדתי עוד ב-2012, הפעם הראשונה שהגעתי למשטרה למסור עדות, אולה בזמן הרצח השתמשה בבגדים ששייכים לי ובנוסף לתיק שהיה שייך לאחותי, ההשערה שלי שזה פשוט הגיע לשם". 

עוד טען כי סיכוי סביר שהפרקליטות מנסה להאשים אותו ברצח, "אני רואה סיכוי לזה, כי אני רואה עד כמה הם מחבקים את אולה לאורך כל התקופה של המשפט החוזר. באותה עוצמתיות שהם האשימו את רומן בכל השנים, הם מגנים על אולה".

בהמשך, התייחס חבני לווידוי שלטענתו א"ק השמיעה בפניו: "היא ישבה לידי במיטה ושלפה מתחת למיטה את אותו תיק. מעבר לסכין שהיא הוציאה כדי להראות לי באופן פיזי, בתיק היו סריג ודגמ"ח בצבע בז' שהיו שייכים לי, סרט בד, לבן מוכתם מאוד מאוד בדם, שאחרי זה סיפרה לי שהוא שומש כדי לשטח את החזה שלה".

אולה קרבצ'נקו בעדותה בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
אולה קרבצ'נקו בעדותה בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

"אחרי זה היא סיפרה לי שהיא השתמשה בכובע ופאה כדי להיכנס לבית הספר שהיא נראית כמו בן. היא תיארה שנכנסה לשירותי הבנות וחיכתה לשמוע צעדים, ואז היא סיפרה שיצאה מהתא וניגשה לתאיר". לטענתו, בשלב זה מתחיל בין השתיים מאבק בו היא גוררת את תאיר אל התא. 

על אישיותה של אולה, שיתף: "מאז שהכרתי אותה היא הייתה טיפוס אפל, זה בא לידי ביטוי באומנות שלה, בספרות שירה שהיא כותבת, בציורים, בפנטזיות. ההאפי פלייס שלה, המקום השמח שהיא בורחת אליו בראש כשהיא מרגישה משהו זה שהיא שוחה בבריכה של דם".

כשנשאל מדוע נשאר איתה שנים אחרי בקשר, למרות הווידוי שלה, השיב: "היום אני יודע לקרוא לזה הלם, שוק, טראומה. שוק מאסיבי של כמה חודשים שמתוכו הגעתי להתפכחות כלשהי ש'טוב עברו כמה חודשים ואין לי באמת מה לעשות עם זה', חוץ מזה שהיא לא תעשה את זה שוב. מי אחר היה יכול למנוע ממנה לעשות זאת? למי עוד היא יכלה לספר?".

תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)
תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)

"לא ראיתי אפשרות שהיא באמת תבוא ותתוודה בפני מישהו באותה רמת כנות שהיא התוודתה בפניי. אני מסכים שזו ראייה לקויה, אבל באותו רגע בזמן, לא יכולתי לראות משהו אחר", הוסיף. 

על השאלה מה בסופו של דבר גרם לו לגשת למשטרה, ענה כי "שאחותה לא הייתה מוכנה להקשיב לי. ניסיתי לתקשר עם אלונה ולהעביר לה את הנטל הזה של להחזיק את אולה בתוך מסגרת כלשהיא שלא תעשה זאת שוב, היא ענתה לי 'תראה אני לא יכולה לראות את אחותי פוגעת במישהו היא האדם הכי מתוק ושליו שאני מכירה'. ובאותו רגע שהיא לא הייתה מוכנה להקשיב לי לא נשארה לי שום ברירה".

בהמשך, התייחס חבני לשאלה בדבר אלימות בקשר בין השניים, והסביר: "היא טוענת שאנסתי כי זאת ההגנה. נכון, בתחילת 2007 היה מקרה שגרנו בקצרין שבו המשחק המיני הזה שלנו התפרש אצלי לא נכון וזה היה אונס".

עו"ד אמיר טיטנוביץ, פרקליטה של אולה קרבצ'נקו, התייחס לריאיון שהעניק חבני; וציין: "מזעזע היה לצפות בבחור שמרשה לעצמו לפרסם שוב, בפריים טיים, דברים כה שקריים והזויים, שכבר נמצאו כשקריים, אודות אולה". 

לדבריו, "פרקליט המדינה ושופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, כבר הביעו את דעתם על גרסתו השקרית, וחבל שניתנה לו במה להרצות את משנתו החולנית". עוד הוסיף: "אדם שמודה בטלוויזיה כי אנס את זוגתו לא ראוי לרחמים או חמלה".