שמונה חודשים לאחר שהואשם ב־79 עבירות מין של צילום 49 נשים ללא ידיעתן, רובן חיילות ששירתו תחתיו, סא"ל דן שרוני קרוב לעסקת טיעון עם הפרקליטות הצבאית - בפרשה שנחשפה ב"מעריב".

לפי ההסדר שמתגבש בין התביעה הצבאית לקצין ההדרכה הבכיר, שרוני יודה ויורשע בעבירות המיוחסות לו, יביע חרטה ויוכל ליהנות מתנאי פרישה כלכליים הכוללים רכיבי פנסיה - זאת אף על פי שנותרו לו עוד כשנתיים לגיל הפרישה.

הקצין, שכלל לא זכאי ליהנות מהפנסיה הצבאית, אך ככל הנראה ישיג זאת במסגרת העסקה עם צה"ל, ייהנה באופן ייחודי מהשארתו בצבא במסגרת חופשה ממושכת ללא תשלום כדי שיוכל להגיע לגיל הפרישה. רכיב המאסר ייקבע בשלב הטיעונים לעונש, כאשר הפרקליטות הצבאית צפויה לדרוש כמה שנות מאסר בפועל.

עוד כולל ההסדר המתגבש רכיב של פיצוי כספי מצד סא"ל שרוני לעשרות המתלוננות, הכולל כמה אלפי שקלים לכל חיילת, בהתאם לכמות הצילומים והסרטונים וחומרת החשיפה של כל אחת מהן בהם. שרוני צפוי לטעון כי יחל בתהליך של טיפולים במטרה לשקם את עצמו, ולכן יש להתחשב בעונשו ולהקל עליו.

החיילות שהיו קורבנותיו של סא"ל שרוני מתנגדות להסדר הטיעון המסתמן. "ידעתי מהתביעה שהגיעו איתו להסדר טיעון – ואני מבינה פתאום שהוא מקבל פרס מהצבא כאילו שהוא לא עשה כלום", אמרה אחת המתלוננות לחדשות 12. "אני לא מצפה שהצבא יפצה כל אחת במה שמגיע לה, כי שום דבר לא יכמת את מה שעברנו".

"זה שהוא נשאר עכשיו שנתיים בחופשה מהצבא זה ביזיון", הוסיפה בכעס. "נתתי מעצמי יותר ממה שהייתי צריכה – והיום אני חושבת שעשיתי את הדבר הנכון כשהשתחררתי מקבע".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ההליך הפלילי בעניינו של סא"ל דן שרוני מתנהל בפני בית הדין הצבאי המיוחד. לאחרונה עדכנה התביעה הצבאית את נפגעות העבירה באפשרות שיושגו הסכמות עם סא"ל דן שרוני, שכוללות את הודאתו במעשים המיוחסים לו, תשלום פיצויים לכלל נפגעות העבירה, וכן את הפסקת שירותו. לאחר סיום השירות, תישקל האפשרות לשלול את קצבת הפנסיה של הקצין.

"התביעה ביקשה את עמדת נפגעות העבירות, בהתאם לזכותן על פי חוק. מטבע הדברים, לא ניתן להתייחס לפרטים עד לאחר השלמת תהליך העדכון וקבלת החלטות סופיות ביחס לתיק".