גם 16 שנה לאחר רצח תאיר ראדה ז"ל, בבית ספר בקצרין, שאלת זהותו של הרוצח ממשיכה להסעיר את המדינה. הבוקר (רביעי) שוחח גיא פלג עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, על מנת לנתח יחד איתם את הראיון הבלעדי שקיים אמש בערוץ 12 עם אדיר חבאני (א"ח), בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו, אשר לטענתו התוודה בפניו על רצח ראדה ז"ל.

נמצאה התאמה בין שערה שאותרה בזירת הרצח של תאיר ראדה לבין אדיר חבני
אילנה ראדה תוקפת את אדיר חבני: "גיליתי אדם מניפולטיבי ושקרן"
אולגה זדורוב: "א"ק מיתממת, במדינה מתוקנת היו עוצרים אותה ואת א"ח"

בראיון הסביר חבאני מדוע המתין שש וחצי שנים בטרם פנה למשטרה עם המידע, אשר על כך אמר פלג: "צריך לשאול למה איך המדינה מסבירה שלא מאמינים לו. גם השופט חנן מלצר לא האמין, אני חושב שהוא הלך למשטרה כנקמה על הפרידה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"נראה לי שצריכים לשאול איך המדינה מסבירה את העובדה שהיא לא מאמינה לו (אדיר חבני), והמדינה זו הפרקליטות, ולא רק הפרקליטות, גם שופט בית המשפט העליון בדימוס חנן מלצר, שהורה על משפט חוזר, אמר שהעדות של חבני היא עדות מאוד בעייתית שאי אפשר לסמוך עליה, עד כדי כך שהוא ציין בהחלטה שלו, שאילו העדות הזאת הייתה עומדת לבד, הוא לא היה מורה על משפט חוזר לרומן זדורוב", פתח פלג את דבריו.

הוא הוסיף כי "אני לא חושב שאדיר חבני סיפק הסברים מניחים את הדעת, לפחות בנקודה הזאת. אם אכן בת הזוג שלך התוודתה בפניך על רצח מחריד של נערה - ונגיד בשל המבנה הנפשי שלך והאישיותי שלך, והוא בעברו אושפז בבית חולים פסיכיאטרי וכיוצא בזה - אתה בחרת שלא ללכת ולמסור בזמן אמת את המידע הזה למשטרה".

"במשך 6 שנים וחצי, שבאותן שנים, היא בת הזוג שלו. כלומר, הוא ישן בלילה והוא מחבק והוא בוחר לבלות עם מישהי, שכמו שהוא אומר, רגעי האושר שלה והפנטזיה שלה זה לשחות בתוך אמבטיה של דם. לשיטתו. הוא נתן איזשהו הסבר, שהוא ידע שאין שום ראיה שתומכת במה שהוא אומר. הוא בנה איזושהי קונסטרוקציה, שרק הוא יכול לשמור עליה מפני מעשה נוסף", הסביר העיתונאי.

לטענת חבאני, כפי שנחשף בראיון, בת זוגו לשעבר אמרה לו ביום הרצח כי "הולך להיות משהו גדול, שירעיד את האזור ואת המדינה. הוא טוען שבלילה היא באה וסיפרה לו איך היא תפסה את תאיר ראדה ז"ל וגררה אותה ואיך שיספה את הגרון ומה לבשה. אחרי פרסום הריאיון הזה ואחרי חוות הדעת החדשה, אנשים רבים שואלים אותי, 'אז הוא הרוצח?' ככל שמאמינים לסיפור הזה, אני באופן אישי לא מאמין לסיפור הזה, אבל ככל שהסיפור שלו עומד, הוא מספר שאולה השתמשה בבגדים שלו בעת ביצוע הרצח ומכאן השערה שלו הגיעה לזירה. אין חולק שהוא לא היה בזירה, יש איכון טלפון שלו רחוק מהזירה". 

אולה קרבצ'נקו בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
אולה קרבצ'נקו בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

עם זאת, פלג הבהיר כי הוא אינו מאמין לחבאני: "מה הוא מספר על עצמו? הוא מספר על עצמו שהוא אנס את אולה, שהייתה להם מערכת יחסים אלימה, שהוא התנהג כלפיה באופן אובססיבי, שהוא התקשר אליה מאות פעמים ביום, שהוא היה מאוד רכושני כלפיה, והוא מספר על עצמו שהוא ניהל זוגיות עם מישהי שהפנטזיה זה לשחות באמבטיה של דם ושהוא נוצר בתוכו את הסוד הזה 6 שנים וחצי, כשהוא נשאר בן הזוג שלה, ומחליט ללכת למשטרה ולשתף את המשטרה, בסמיכות למועד שבו היא החליטה להיפרד ממנו. אלה עובדות שאינן שנויות במחלוקת".

"אני חושב, הפרקליטות חושבת וכנראה שהשופט מלצר חשב גם - הוא הלך למשטרה כאקט של נקמה אחרי שנפרדה ממנו. מה הוא מספר? 'אנחנו נפרדנו, אני חששתי שהיא תעשה מעשים דומים. על רקע זה, אני פניתי לאחות שלה וסיפרתי לה על האישיות של אחותה, על הדברים שהיא התוודתה בפניי'. לטענתו, האחות אמרה - 'מה פתאום, אולה אחותי היא בחורה שברירית, היא לא יכולה לפגוע ולו בזבוב'. על רקע זה, הוא אמר 'אני הבנתי שאין מי שיפקח על הרוצחת המטורפת הזאת, ולכן ברגע הזה החלטתי לממש את חובתי האזרחית וללכת למשטרה'".

על שאלתם של יוכפז ודוידוב, האם התלבט על קיום הריאיון, השיב: "ממש לא התלבטתי, אני אגיד לכם מדוע - כל הדרמה הגדולה של הימים הגדולים, קשורה לשערה שלו, זו לא בהכרח השערה שלו, זו שערה של מי מהשושלת שלו, אבל בטוח שהשערה שנמצאה, היא לא שערה של זדורוב והיא לא שערה של תאיר ראדה ומאוד יכולה להיות שערה שלו. על רקע זה, מתחדדת השאלה, 'מה שערה שלך עושה על הגופה של תאיר ראדה?' ויש לו הסבר ויש בו סיפור, והוא גם העיד במשפט הזה, והיום יש דיון מיוחד בעניין השערה הזאת אחרי שהמשפט הסתיים כבר".

רומן זדורוב (צילום: דוד כהן)
רומן זדורוב (צילום: דוד כהן)


"לא מדובר פה בבדיקה הראשונה של שערה בלי שורש, שמופיעה במשפט הזה. אפילו השופט קולה, ראש הרכב השופטים שהוא מאוד ביקורתי ולעומתי ומעבר לזה לתביעה, הוא בא ואמר, 'רבותיי, המשקל של זה נמוך מאוד עד לא קיים'. יחד עם זאת, אנחנו רואים שהסתיים המשפט ויש דיון דחוף בראיה, במשמעות הראיה, יש כאלה שסבורים במכון לרפואה משפטית שיש משקל לראיה הזאת, שזה נותן איזושהי אינדיקציה. על מה אנחנו מדברים פה? אנחנו לא בעולם שבית משפט יכול לקבוע שרומן זדורוב בוודאות לא רצח את תאיר ראדה, אנחנו בעולם של האם יש ספק סביר", הוסיף.

לאחר מכן פלג התייחס לאפשרות כי השערה שנמצאה תהווה משקל בהכרעת השופטים בעניין זדורוב: "השאלה היא, אם הראיה הזאת שהמשקל שלה נמוך מאוד עד קלוש, אבל בכל זאת יש כאן משהו, כשהיא מצטרפת ל-3 טביעות הנעל שאינן של רומן זדורוב בזירת הרצח, כשהיא מצטרפת לסיפור הזה של אדיר חבאני, שהוא נראה מצוץ מן האצבע, אבל אולי יש פה גרעינון של משהו שמעורר אולי ספק אצל השופטים, זאת השאלה".

"אני לא חושב. אני חושב שהיום הפרקליטות תגיד למה היא חושבת שלראיה הזאת אין בכלל משקל, וההגנה תגיד כמה זה משקל דרמטי, ויכול להיות שבית המשפט יבוא ויאמר, 'אנחנו רוצים לשמוע את המומחה מהמכון לרפואה משפטית שביצע את הבדיקה', ויכול להיות שבית המשפט יגיד, 'אנחנו רוצים איזה מומחה בינלאומי בלתי תלוי'", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm