בתום חקירת היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה, הוגש היום (רביעי) בבית משפט השלום בחיפה, הצהרת תובע נגד אלכסנדר מוזגובוי, תושב העיר כבן 30, בניסיון חטיפה ותקיפה של צעירה כבת 16, תושבת פרדס חנה. לבקשת המשטרה, מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, וכאמור בתום החקירה, הוגשה ההצהרה טרם הגשת כתב אישום בעבירות המיוחסות לו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כזכור, החקירה החלה בתחילת החודש, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר חשוד לאירוע חטיפה בפרדס חנה. בחקירה שהתנהלה במחלק הנוער, החוקרים הצליחו להתחקות אחר רכבו של אלכסנדר ובכך לעלות על זהותו. בסריקות שערכה המשטרה, זוהה רכבו חונה בסמוך לבית אחד מרחובות העיר.

בהמשך, עלה כי החשוד מיקם את רכבו, ארב לקטינה מאחורי חומה וכשזו הגיעה אליו קפץ עליה והכניס אותה לתוך תא המטען של רכבו. בזמן שהחשוד זיהה את הקטינה, גמלה בליבו ההחלטה לחטוף אותה על מנת לעורר פרובוקציה בעיר. לאחר מכן, הקטינה נאבקה בו ואחזה ברכב ונפלה לרצפה, אך החשוד ניסה למשוך אותה שנית לתוך תא המטען ובזכות התנגדותה הצליחה להימלט אל אזרחים ששהו בסמוך. החשוד נמלט מהזירה לאחר שזיהה את האזרחים.

ראש מחלק נוער חשיפה בימ"ר חוף, רפ"ק תומר קסלסי מסר: "מדובר באירוע חמור שלולא נחישותה של הקטינה וסיוע של אזרחים ששהו בסמוך ייתכן והיה מסתיים באופן טראגי. בשל נסיבות המקרה הטיל מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר את החקירה על חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף. פעלנו במהירות וביעילות תוך שיתוף פעולה עם תושבי פרדס חנה וגורמי המועצה על מנת להתחקות אחר רכבו של החשוד במטרה לאתר את זהותו, להביא למעצרו ולהשיב את תחושת הביטחון לציבור".